تشریح جزئیات خدمات‌رسانی ستاد گردشگری تهران به زائرین اربعین

تبلیغات بنری


رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران جزئیات نحوه ارائه خدمات به زائران اربعین را تشریح کرد.

یورنا به گزارش یک ماه، امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اینکه مرزهای خسروی و مزاریه امسال برای ارائه خدمات به زائران اربعین در اختیار منطقه 22 است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، غرفه های پذیرایی در تمام ساعات شبانه روز فعال بوده و در رفت و آمد به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه این حجم در حال حاضر به سمت عراق در راه است، ما بیشتر نیروی خود را در راه می گذاریم. از روز جمعه برای پذیرایی بهتر از زائرانی که به ایران می آیند انرژی خود را به مسیر برگشت زائران معطوف خواهیم کرد.

قاسمی با اشاره به افتتاح آشپزخانه پذیرایی گفت: این آشپزخانه تمامی غرفه ها را به صورت مرکزی پوشش می دهد. در کیوسک ها غذا و مواد خوراکی به صورت ناهار و شام بین زائران توزیع می شود.

وی درباره صبحانه گفت: نمرو و عدس جزء صبحانه هر روز محسوب می شود. تقریباً روزانه 5000 پرس تخم مرغ و عدس را در دو کاروان ایستاده در دو طرف توزیع می کنیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین با اشاره به اینکه موضوعات خدمات فرهنگی در مرزهای خسروی و منظریه نیز مطرح شد، گفت: تلویزیون شهری برای پخش صدا و تصویر مختلف نصب شده است. راهنمای زائر نیز تهیه شده است. همچنین اقلامی مانند کلاه، پیکسل، کلاه، تی شرت و تی شرت با آرم اربعین را بین زائران توزیع می کنیم.

با تاکید بر اینکه امسال برای اولین بار نقشه های راهنمای گردشگری در مرزهای زمینی کشور در شهرهای دارای مرزهای مهم عراق و موکب ها در مسیر نجف به کربلا در دستور کار قرار می گیرد و نقشه همه این راه ها دارای ترسیم شده است. طراحی و گنجانده شده است.

قاسمی افزود: با توجه به اینکه شعار امسال «کربلا راه الی بیت المقدس» است، مسیر کربلا تا بیت المقدس را نیز در تصاویر نقشه پیش بینی کرده ایم. این نقشه ها توزیع می شود و تاکید کردیم به هر خانواده یک نقشه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه نقشه گردشگری شهر تهران در پشت نقشه درج شده است، گفت: از هر فضا در راستای توسعه گردشگری تهران استفاده می کنیم.

رئیس ستاد گردشگری با تایید اینکه به دلیل گرمای هوا چند سیاه چادر نیز برپا کردیم، گفت: این سیاه چادرها محل استراحت و نمازخانه است. اتاقی نیز برای مادر و کودک طراحی شده است که در آن لوازم بهداشتی مناسب برای مادر تهیه می کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون 5 سیاه چادر برپا شده است، گفت: با توجه به سرد بودن هوا در زیر سیاه چادرها بهترین و سردترین مکان برای زائران بعد از نماز مغرب و عشا است. این سیاه چادرها با نمادهای اقوام مختلف ایران تزیین شده است. در سیاه چادرها کره محلی که از عشایر کرمانشاه می گیریم بین مردم پخش می کنیم.

وی تاکید کرد: همه موکب ها در قالب موکب محبان الرضا برگزار می شود و مردم ما را به عنوان موکب محبان الرضا می شناسند. برای رفاه حال زائران در این منطقه کولر، پنکه و دستگاه مه پاش نصب کرده ایم.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه خدمت رسانی از 3 مرداد آغاز شده است، گفت: تلاش ما این است که تا دو روز بعد از اربعین یعنی تا 6 شهریور و شاید بیشتر خدمت رسانی را ادامه دهیم. با فراخوان برای ادامه آن، آماده ادامه راهپیمایی هستیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *