تشدید بارش‌های موسمی در ۷ استان و صدور هشدار نارنجی

تبلیغات بنری


سازمان هواشناسی در پی تشدید سامانه بارشی و وزش بادهای ناپایدار موسمی در 7 فرمانداری اخطار هوای نارنجی صادر کرد.

یورنا – بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی تشدید سامانه بارشی و ناپایداری وزش بادهای موسمی در 7 فرمانداری (به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) روز دوشنبه مرداد ماه اخطار نارنجی رنگ صادر کرد. 22 و سه شنبه. ، 23 آگوست.

بر اساس این هشدار، بر اثر فعالیت این سامانه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

این سامانه روز دوشنبه جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، شمال و غرب هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی را تحت تاثیر قرار می دهد و روز سه شنبه جنوب غرب را شامل می شود. استان کرمان، شرق، شمال و غرب هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، نیمه شمالی استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات و رشته‌های کوهستانی در نیمه جنوبی اردبیل است.

با توجه به فعالیت این سامانه، احتمال طغیان فصلی رودخانه ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی معابر، تشکیل آب روان و سیلاب، وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار وجود دارد. و خاک کاهش دید افقی و آسیب به ساختمان های موقت و محصولات کشاورزی.

در نتیجه به مواردی مانند پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از استقرار و چادر زدن در کنار رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، پرهیز از دامداری. چرای دام و حرکت بادیه نشینان در سواحل رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، کانال ها، دهانه پل ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی و تسریع حرکت محصولات کشاورزی برداشت شده و جاده ها. آماده سازی DOE و سایر نهادهای اجرایی در خدمت امداد توصیه می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *