تشدید بارش‌های تابستانه در برخی مناطق کشور

تبلیغات بنری


مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی وابسته به سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب کشور خبر داد.

یورنا به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاری نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب کشور خبر داد. کشور در روزهای شنبه 30 و یکشنبه 31 جولای.

بر اساس این هشدار، فعالیت اصلی سامانه در بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی و نوار شمالی آذربایجان شرقی است که علاوه بر بارش باران و رعد و برق با وزش باد شدید موقتی نیز همراه است.

فعالیت این سامانه اثرات جدی از جمله طغیان جاده، طغیان جاده، طغیان رودخانه، رعد و برق، کاهش دید افقی، لغزنده بودن جاده ها و احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، آسیب به سازه های موقت را به دنبال دارد. و محصولات کشاورزی.» .

بنابراین توصیه می‌شود از تردد در جاده‌های کوهستانی خودداری شود، از برپایی و برپایی چادر در حاشیه و کف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، از فعالیت‌های گردشگری طبیعی به‌ویژه در بعدازظهر خودداری شود تا از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز شود. اجتناب از چرای دام و حرکت بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع.

همچنین اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آماده سازی راه ها و سایر دستگاه های عملیاتی خدماتی و امدادی توصیه می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *