تردد سالانه ۶۰ میلیون زائر ایرانی و عراقیِ اعتاب مقدسه در هر ۲ کشور

تبلیغات بنری


رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران در دیدار و گفتگو با تولیت آستان مقدس امام کاظمین (علیه السلام) تردد سالانه 60 میلیون زائر ایرانی و عراقی از حرم مطهر در دو کشور را امری ضروری دانست. فرصت مغتنمی برای توسعه فرهنگ و اقتصاد شیعه.

یورنا- به گزارش شهروند، محمد امین توکل زاده رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران در سفر به شهر مقدس کاظمین با سعد الحاجیه قائم مقام تولیت آستان دو امام کاظمین (ع) گفتگو کرد. درود بر او).

تولی زاده در این دیدار با اشاره به توانایی بالای آستان مقدس، توسعه شعائر اهل بیت علیهم السلام را گامی موثر در جهت تقویت فرهنگ تشیع و تحکیم روابط فرهنگی دو کشور بزرگ دانست. کشورهای ایران و عراق.

وی برخی اقدامات فرهنگی شهرداری تهران از جمله نصب پرچم مطهر امام حسین (علیه السلام) بر فراز برج میلاد تهران را برشمرد و همچنین تردد سالانه 60 میلیون زائر ایرانی و عراقی از این بنا را تشریح کرد. حرم مطهر در هر دو کشور به عنوان فرصتی مغتنم برای توسعه فرهنگ و اقتصاد شیعی است.

توکلی زاده افزود: اکنون کشور چین با برنامه ریزی و ساخت انواع سوغات مانند حصیر، تسبیح و اسباب بازی کودکان، نبض اقتصادی در شهرهای حج را در دست گرفته است در حالی که ما متوجه این فرصت اقتصادی و فرهنگی نشدیم.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: با یک برنامه فرهنگی مناسب می توان سوغات ویژه کربلا، نجف، سامرا، کاظمین، مشهد و قم را با استفاده از ظرفیت کار مردم مظلوم و مستضعف طراحی و تولید کرد. برای زائران موجود است.

به گفته وی، شیعیان از این بخش بهره اقتصادی می برند و کارهای عمرانی فرهنگی بر اساس ارزش ها و مذهب شیعه اجرا و منتشر می شود.

توکلی زاده از آمادگی ستاد اربعین شهرداری تهران برای برگزاری مراسم راهپیمایی در ایام شهادت امام کاظم و امام جواد علیه السلام در کاظمین و همچنین شهادت نظامیان خبر داد. در شهر سامرا

سعد الحاجیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیأت ایرانی در ستاد اربعین شهرداری تهران، به برخی از فعالیت های فرهنگی که در کاظمین در حال انجام است اشاره کرد و گفت: مفتخریم که سوغات کاظمین توسط مسجدالحرام تهیه و به زائران تقدیم می شود.

وی به تعداد زائران 3 و 4 میلیونی امام کاظم و امام جواد علیهم السلام اشاره کرد و افزود: حتی در مراسم ختم امام جعفر صادق (علیه السلام) یک میلیون نفر. زائران در کاظم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران، مهدی دلجی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری به عنوان نماینده شهرداری پایتخت در کاظمین ارائه شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *