ترامپ یا هریس؛ کدام‌یک در نظرسنجی‌ها پیشتاز است؟

تبلیغات بنری


نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا نشان می دهد که رقابت بین هریس و ترامپ بسیار نزدیک است و هنوز تردیدهای زیادی وجود دارد.

یورنا- در 5 نوامبر (14 اوت) آمریکایی ها برای انتخاب رئیس جمهور بعدی خود به پای صندوق های رای می روند. تا 27 ژوئن، به نظر می رسید که رقابت بین دو نامزد مشابه در سال 2020 برگزار می شود: جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و سلف جمهوری خواه او، دونالد ترامپ.

در 21 ژوئیه، بایدن در برابر فشار اعضای حزب خود تسلیم شد و مجبور شد از رقابت های ریاست جمهوری کناره گیری کند و از معاون خود، کامالا هریس، به عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کند.

رقابت بین کامالا هریس و دونالد ترامپ، نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، در نظرسنجی ها بسیار نزدیک است.

به گزارش گاردین، در حالی که هریس در نظرسنجی های ملی پیشتاز است، داده های سطح ایالت نشان می دهد ترامپ از او عقب مانده است.

اگرچه جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، پیش از کناره گیری از رقابت، در سطح ملی و در چندین ایالت کلیدی (نوادا، آریزونا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا) جانشین رئیس جمهور سابق شد، اما هریس توانست حدود سه مورد را به دست آورد. امتیازات در نظرسنجی ملی

بررسی نظرسنجی های انتخاباتی ایالات متحده و تجزیه و تحلیل کارشناسان داده های زیر را به دست می دهد:

طبق داده های RealClearPolitics، برتری هریس نسبت به ترامپ ضعیف تر از رقبای قبلی او است. هیلاری کلینتون و جو بایدن در سال های 2016 و 2020 به طور همزمان با ترامپ اختلاف بیشتری داشتند.

– بسیاری از ایالت های نوسانی از هریس حمایت کردند. نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ایالت هایی تعیین می شود که تعداد معینی از آرای کالج الکترال دارند. این بدان معناست که نتیجه مسابقه در چند ایالت نوسانی مانند پنسیلوانیا، آریزونا و جورجیا مشخص خواهد شد. داده‌های RealClearPolitics نشان می‌دهد که هریس در ایالت‌های نوسانی عملکرد بسیار کمی از ترامپ داشت.

ترامپ و هریس در هفت ایالت نوسان در دو نقطه از یکدیگر باقی می مانند.

در حالی که هریس ممکن است در هفته‌های اخیر از نظرسنجی‌های مثبت لذت ببرد، بلاتکلیفی دیگری وجود دارد: ترامپ در نظرسنجی‌ها در انتخابات 2016 و 2020 پیشتاز بود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *