تدراک ویژه شبکه‌های رادیویی برای ماه صفر/ راه اندازی رادیو اربعین اقدام ویژه معاونت صدا

تبلیغات بنری


دبیر شورای تخصصی آموزش و پرورش به معاون صدا برنامه های رادیویی شبکه های رادیویی را تشریح کرد و گفت: رادیو سراسری در ماه صفر میهمان دل عاشقان روش و آداب و رسوم است. آیین حسینی بر امواج محبت و عشق به اهل بیت علیهم السلام.

یورنا- به گزارش روابط عمومی نماینده، مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف و دبیر شورای تخصصی آموزش و پرورش، برنامه های رادیویی شبکه های رادیویی را برای نماینده تشریح کرد.

وی با بیان اینکه شبکه های رادیویی بیش از 187 عنوان برنامه را بر اساس سند راهبرد برنامه سازی برای ماه صفر تهیه کردند، گفت: محورهای اصلی برنامه سازی به 5 راهکار برنامه سازی در محورهای شعار اربعین، تبیین جهاد و سبک زندگی بستگی دارد. اسلام بر اساس سیره امام الهدی (علیه السلام)، محبت مسلمانان و پیروان سایر ادیان به معصومین و لزوم گرد هم آمدن و اتحاد بر اساس سنت و سنت گرد هم آمد. احادیث اهل بیت – بیت علیهم السلام.

دبیر شورای تخصصی آموزش و پرورش در خصوص تنوع در ساختار برنامه ها به معاون سیما گفت: هر شبکه با توجه به پیام و رویکرد خود به حوادث ماه صفر می پردازد. شبکه های رادیویی که تعداد آنها به 1228 برنامه زنده و جذاب تولید می شود، برنامه های معارف اسلامی را بر حسب مناسبت پخش و گسترش می دهند.

مدیر رادیو معاریو درباره آماده سازی شبکه هایی برای اربعین حسینی گفت: شبکه های رادیویی با برنامه های ویژه ای چون بیام الاربعین و بیام حسینی از رادیو آوا و رادیو پیام؛ شبکه های رادیویی با برنامه های ویژه ای مانند بیام الاربعین و بیام حسینی از صدا و سیما و رادیو پیام. حسینیه ایران رادیو ایران، امت امام حسین (علیه السلام) رادیو معاریو، در راه بهشت ​​رادیو اختاز; باغ فیض رادیو تهران; من با تو خوبم رادیو جوان; سفر حج سلامت رادیو سلامت; مشتاق بازدید از رادیو صبا; فرهنگ رادیویی سفر عشق; تهیه کننده رادیو قرآن کریم; برنامه رادیو حلما; گفتگوی رادیویی خانه های عاشقان; رژه کشتی گیران حسینی در رادیو ورزش؛ در کنار زائران اربعین خواهند بود.

وی راه اندازی رادیو الاربعین را یکی از مهمترین کارهای هر ساله این نماینده مجلس دانست و ادامه داد: راه اندازی رادیو اربعین در راستای تکریم رسانه ملی در راستای ترویج معارف حسینی و تسهیل اطلاع رسانی است. و مطالبات مربوط به این موضوع. رویداد بزرگ این رادیو از ابتدای ماه صفر به صورت 24 ساعته فعال است و تا پایان ماه صفر برنامه های متنوعی را تدارک دیده است.

در حالی که تمامی شبکه ها آماده پخش برنامه های تولیدی و زنده هستند، کاویانی همچنین گفت: چهار گروه از برنامه سازان برای پوشش مراسم عظیم پیاده روی اربعین به کربلا اعزام می شوند که به صورت مستمر مراسم پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا را پوشش خواهند داد. آنها علاوه بر پخش شبکه های رادیویی، برنامه های زنده و نمایشی نیز خواهند داشت.

دبیر شورای تخصصی آموزش صداوسیما در تشریح برنامه های شبکه های رادیویی در دهه آخر صفر، رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت ائمه حسن و امام رضا (علیهم السلام) گفت: هر روز شبکه های رادیویی برای روزهای پایانی ماه صفر تدارک ویژه ای دارند. برنامه هایی مانند جمع خورشید از رادیو معارف; رادیو فرهنگ و رادیو فرجام آفتاب از آستان تا آسمان خانه دوست اینجاست، رادیو ایران؛ و من با تو خوبم، رادیو جوان و باغ فیض، رادیو تهران و دیگر برنامه های تدارک دیده شده در دهه گذشته صفر است.

وی افزود: با هماهنگی و همکاری مرکز رسانه آستان قدس رضوی. همه شبکه های رادیویی تیم برنامه سازی خود را به مشهد می فرستند و همه شبکه ها برنامه های آستان قدس رضوی را به صورت زنده پوشش می دهند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *