تدبیرهای کوتاه‌مدت در دستور کار سازمان بورس

تبلیغات بنری


با توجه به شرایط بازار، بورس تهران طرح های پیشنهادی متعددی از جمله بیمه اوراق بهادار را برای بررسی و اعلام به هیات مدیره سازمان بورس ارائه کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. چارچوب کلی این طرح در شورای عالی بورس به تصویب نهایی رسیده است.

یورنا- به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سینا)، محمود گودرزی در جلسه صدور دستور فروش ثانویه برای تامین سهام، نشان می دهد که مدتی پیش و با توجه به شرایط بازار، بورس اوراق بهادار تهران پیشنهاداتی را به اعضای هیات مدیره بورس از جمله بیمه … اوراق بهادار و مورد استقبال اعضای هیات مدیره سازمان قرار گرفت و در نهایت چارچوب کلی آن به تصویب شورای عالی بورس رسید و ایشان گفت: اما با ملاحظه. با توجه به شرایط مالی و محدودیت های پیش روی ناشران، کمیسیون بورس به هیئت مدیره پیشنهاد کرد که علاوه بر صدور بیمه نامه سهام از سهامداران عمده 32 ناشر بورس تهران، صندوق تثبیت بازار نیز 50 درصد از بیمه را بر عهده بگیرد. پوشش بدون ارائه ضمانت

گودرزی این اقدام را اقدامی جدید دانست و گفت: برای تصمیم گیری در خصوص تامین سهام، مشخصات سهام (حقوقی) هر 32 ناشر تشکیل دهنده 80 بازار بورس تهران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: با این توصیف بیش از 95 درصد سهامداران حقیقی در تمامی شرکت هایی که دارای 32 ناشر عمده هستند، دارای سبد زیر 100 میلیون تومان هستند و این نشان می دهد که ناشران و سهامداران عمده در شرکت ها باید توجه ویژه ای به شرکت های کوچک و بزرگ داشته باشند. سهامداران واقعی زیرا پس انداز خود را در بازار سرمایه گذاری کردند و در شرایط فعلی متحمل ضرر شدند.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران افزود: این اقدام گامی موثر از سوی سهامداران عمده است زیرا می تواند ضمن نشان دادن اعتقاد به ارزش سهام، به سرمایه گذاری بلندمدت و کاهش ریسک سرمایه گذاری کمک کند.

وی هدف از انتشار این اوراق را ایجاد اطمینان در بین سهامداران دانست و گفت: کمیته انتشاراتی در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل شد که اعضای آن نمایندگان بورس تهران و سازمان سپرده گذاری مرکزی بورس و اوراق بهادار هستند و قرار است کمیته انتشار این اوراق را نمایندگان بورس تهران و سازمان بورس و اوراق بهادار مرکزی تشکیل دهند. برای نظارت بر این روند کار. یکی از الزامات بیمه سهام، تسویه نقدی برای مدیریت ریسک است.

گودرزی خاطرنشان کرد: در نهایت به منظور حمایت موثر از سرمایه گذاران حقیقی، 52 ناشر بزرگ بورسی و فرابورسی (32 ناشر بورسی و 20 ناشر فرابورسی) ملزم به انتشار اوراق فروش ثانویه به منظور تضمین نرخ سود شدند. بازگرداندن ارزش دارایی های سهامداران خود. همچنین صندوق تثبیت بازار پول به منظور کاهش ریسک صادرکنندگان، 50 درصد از مبلغ پوشش بیمه ای را پس از تایید صدور در هیات امنای خود بدون ارائه ضمانت تامین می کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *