تداوم جریان زندگی با مصرف بهینه برق/ سهم هر خانوار ایرانی فقط ۱۵ درصد مدیریت مصرف

تبلیغات بنری


مدیر کنترل بار و انرژی با اشاره به اینکه هر خانوار ایرانی می تواند با کاهش 15 درصدی مصرف برق سهم بسزایی در مدیریت مصرف داشته باشد از راهکارهایی برای کاهش مصرف برق خبر داد.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، امین حلمده (مدیر نظارت بر بار و توان شرکت مدیریت شبکه برق ایران) نکات مهمی را در خصوص مدیریت مصرف برق و استفاده صحیح از آن بیان کرد.

حلم زاده در ابتدا با تشکر و قدردانی از مشترکین برق کشور که تا کنون با احترام به مصرف برق کمک شایانی به صنعت برق و وزارت نیرو کرده اند، خاطرنشان کرد: در صورت تداوم همکاری و همدلی شهروندان، ما می توانیم مانند سال گذشته بر اوج جریان غلبه کنیم.

وی افزود: امسال رشد مصرف برق از حد انتظار فراتر رفت و سهم مصرف برق بیش از 79 هزار مگاوات بود که نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد و 6 هزار مگاوات افزایش داشت.

حلم زاده گفت: تمامی ارکان وزارت نیرو و صنعت برق اعم از ستادی و نیروهای عملیاتی به صورت تمام وقت مشغول به کار و ارائه خدمات هستند و افزایش حجم کار و دمای بی سابقه هوا خللی در روند کار ایجاد نکرده است. تولید و توزیع برق در کشور.

مدیر پایش بار و انرژی با اشاره به اینکه هر خانوار ایرانی می تواند با کاهش 15 درصدی مصرف برق سهم بسزایی در مدیریت مصرف داشته باشد، راهکارهایی را برای کاهش مصرف برق به صورت موردی اعلام کرد:

برای مصارف خانگی: در ساعات اوج مصرف (11-17) و (20-22) از استفاده از وسایل پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و ظروف خودداری کنید.

کولرهای گازی را روی دمای راحت 24 درجه و کولرهای آبی را روی سرعت کم تنظیم کنید.

وسایل خنک کننده را در مکان هایی که هیچ کس حضور ندارد ببندید و تا حد امکان از خروج هوای سرد جلوگیری کنید.

از باز و بسته کردن بی مورد درها به خصوص در یخچال خودداری کنید.

در مصارف صنعتی و اداری: رسیدن به هدف کاهش مصرف برق در موسسات و ادارات به 1500 مگاوات که خوشبختانه به 1300 مگاوات رسید.
ژنراتورهای اضطراری را برای دفاتر حداکثر وارد کنید.

هنگام خروج از سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی از خاموش بودن دستگاه های خنک کننده و روشنایی اطمینان حاصل کنید

امین حلم زاده (مدیر پایش بار و انرژی) در پایان گفت: با مصرف بهینه انرژی الکتریکی علاوه بر تحقق رسالت ملی خود و تامین این انرژی برای همگان و نسل های آینده؛ با توجه به اینکه در حال حاضر با استفاده از انرژی برق و انرژی در حال افزایش است، این انرژی نیز در حال انجام است. از مزایا و پاداش های پروژه “Poish with Energy” بهره مند شوید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *