تحول در کیفیت ساخت و ساز ساختمان با ورود دستگاه قضا

تبلیغات بنری


گفتگو

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به حمایت از قوه قضاییه گفت: با ایجاد ساز و کارهایی از سوی قوه قضاییه، شاهد تغییر کیفیت ساخت و ساز ساختمان هستیم.

حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفتگو با میزان وی در خصوص اقدامات قوه قضائیه برای تسهیل نظام مهندسی در کشور گفت: قوه قضاییه اقدامات خوبی به ویژه دیوان عدالت اداری برای کمک به نظام مهندسی در کشور انجام داده است. در این میان کمک به قوه قضائیه در تایید تاییدیه سازمان نظام مهندسی در خصوص الزام نهاد مجری تخصصی ساختمان اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: در خصوص بندر نیز فشارهایی به نظام مهندسی در کشور وارد شد که ساختمان ها نیاز به بندر ندارند اما معتقد بودیم که ساختمان ها به مجری متخصص در حوزه ساخت و ساز نیاز دارند که خوشبختانه مصوبه مورد تایید قرار گرفت. شورای وزیران دیوان عدالت اداری اعلام کرد که تمامی ساختمان ها باید دارای دسترسی باشند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: اگر مقام قضایی همواره در کنار سازمان نظام مهندسی باشد، با تعیین سازوکارهای دستگاه قضایی شاهد تغییر کیفیت ساخت ساختمان خواهیم بود.

شکیب با بیان اینکه با افزایش کیفیت ساخت و ساز، قطعا در موارد بحرانی مانند زلزله، خسارت کاهش می یابد، گفت: نتیجه افزایش کیفیت در هنگام وقوع زلزله با حمایت دستگاه قضایی مشخص می شود.

وی به حجم بالای پرونده های وارده به سازمان نظام مهندسی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هر فرد در شورای انتظامی نظام مهندسی کشور که متشکل از نماینده قوه قضائیه و 4 نفر از هیئت مدیره بدن می تواند پرونده تشکیل دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی سازه کشور ادامه داد: اگر سازوکاری مشخص شود و هر فرد هزینه ای برای طرح دعوی بدهد، دیگر پرونده ای بدون دلیل تشکیل نمی شود و درخواست ما از قوه قضائیه این است که در تعیین این سازوکار به ما کمک کنند.

شکیب گفت: بهتر است هزینه اولیه در هنگام طرح دعوی از مالک، مهندس و ذی نفع اخذ شود، در صورتی که رای به نفع شخص باشد، وجه پرداختی مسترد می شود و در غیر این صورت هزینه در حساب کاربری واریز می شود. خزانه داری. این به نفع ساماندهی دستگاه های مهندسی کشور و قوه قضائیه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 6 هزار پرونده در شورای انضباطی سازمان وجود دارد که هزینه هایی را به سازمان تحمیل می کند و رسیدگی به این پرونده ها زمان زیادی می برد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *