تجدید چاپ آثار عاشورایی انتشارات کتاب جمکران

تبلیغات بنری


به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) 6 اثر از انتشارات جمکران با موضوع عاشورا و واقعه کربلا تجدید چاپ شد.

یورنا- بر اساس اطلاعیه روابط عمومی این نشریه، انتشارات نویسندگان جمکران در سال های اخیر آثار منتشر شده در رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال را در قالب های داستانی و پژوهشی منتشر و تجدید چاپ کرده است.

در اینجا نگاهی گذرا به این آثار داریم:
«قتل از زبان منتقم»: این کتاب شرح روایی تاریخی سفر زیارتی حرم است که یکی از کارگزاران امام زمان (عج) از وجود مقدس آن حضرت نقل کرده است. روایات، احادیث و شرح وقایع مربوط به امام حسین (علیه السلام) و مربوط به قسمت فوق الذکر از حج در هر قسمت از این حج ذکر شد. این کتاب به قلم حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی به تازگی به چاپ سوم رسیده است.

«مبارزی مظلوم»: این کتاب مجموعه ای مشتمل بر 30 متن از کتب رزم و تاریخ است که قدمت آن عموماً به قرن یازدهم هجری می رسد و قدمت آن به تألیف کتاب بحارالانوار می رسد. اینها کتابهایی است که در بین علما رواج یافت و مورد استفاده قرار گرفت. روایت این رحلت به سحرگاه روز عاشورا تا لحظات شهادت حضرت سیدالشهدا در (حدود ده ساعت) اختصاص داشت و در این میان با سخنانی به بیان برخی موقعیت ها و موضع گیری ها پرداخت. کشته شدن یاران حسین و بنی هاشم. چاپ پنجم این اثر به قلم حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی به تازگی منتشر شده است.

صیح رویان: برای درک صحیح از حسین (علیه السلام) و عاشورا باید هر دو طرف ماجرا را با هم ببینیم. شناخت عاشورا بدون شناخت دشمنان حسین علیه السلام راه به جایی نمی برد. به هر حال، یک طرف ماجرا را کسانی تشکیل می‌دهند که در ریختن خون حسین علیه‌السلام پیشی گرفتند تا به پروردگارشان نزدیک شوند. این کتاب به ویژگی های دشمنان امام حسین (علیه السلام) می پردازد. این کتاب که به تازگی به چاپ چهارم رسیده، نوشته محمدعلی الجابری است.

«هذا زینب»: تاکنون کتابهای مختلفی برای معرفی عظمت شخصیت و معرفت حضرت زینب(سلام الله علیها) نوشته شده است که یکی از بهترین آنها کتاب صفات زینب آیت الله است. سید نورالدین جزایری از علمای قرن چهاردهم. در راستای یکی از سیاست های دار جمکران برای احیای کتاب های ارزشمند گذشتگان، «و اینچنین زینب»، خلاصه ای از کتاب «ویژگی های زینبیه» نویسنده محمود السوری که چاپ چهارم آن به تازگی وارد بازار نشر شده است. ، نوشته شده.

«دزد و شاهزاده»: این کتاب که مخاطب آن نوجوانان است، حول محور داستان زری، یکی از مشتریان عمر سعد، و پسری به نام پیمان است. این افسر ظالم و بی رحم و سربازان تحت امرش در کربلا در مقابل رود فرات می ایستند و نمی گذارند امام حسین و یارانش تفنگ هایشان را از آب فرات پر کنند. امام او را نفرین کرد و پس از عاشورا تشنه شد و هر چه آب نوشید نتوانست تشنگی خود را سیراب کند. نویسنده در کتاب «دزد و شاهزاده» از این داستان الهام گرفته و زارا را به دنیای امروز ما می آورد تا پسری از زمان ما به نام پیمان را دستگیر کند و او را به ابن زیاد هدیه دهد. برای درمان بیماری خود پول دریافت کند. تشنگی بی پایان اما بیمان از چنگ زرعه می گریزد و در شهر کوفه سرگردان می شود. نویسنده این اثر مجید ملحمدی است و به تازگی چاپ سوم آن وارد بازار نشر شده است.

«سقای حرم»: این کتاب یک جلد از مجموعه هشت جلدی اسواهی بیصارات است که در آن زندگی و شهادت حضرت عباس (علیه السلام) در قالب داستانی برای کودکان و نوجوانان روایت شده است. چاپ هشتم این کتاب، کاری از واحد پژوهشی انتشارات کتاب جمکران، طی روزهای اخیر وارد بازار نشر شده است.

تمامی این آثار را می توانید از کتابفروشی های سراسر کشور و یا از سایت کتاب جمکران به نشانی www.ketabejamkaran.ir تهیه کنید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *