تاکید معاون پرستاری وزارت بهداشت بر انسجام و همبستگی در حوزه پرستاری

تبلیغات بنری


معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت انسجام و همبستگی در حوزه پرستاری گفت: جامعه پرستاری با همکاری سازمان و سازمان نظام پرستاری قوی‌تر می‌شود.

یورنا به گزارش ویپادا، عباس عبادی در نشست هیات های حاکمه نظام پرستاری سراسر کشور با بیان اینکه تعداد زیاد پرستاران نقطه قوتی در حوزه پرستاری است، گفت: وجود یک سازمان مستقل در حوزه پرستاری است. کشور رشته پرستاری از ارزش بالایی برخوردار است، اما این سازمان باید تقویت شود و انسجام درونی خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه انتقاد سازنده راهگشاست، گفت: باید بر اساس توانمندی ها مطالبات را مطرح کرد تا شاهد دستاوردهای مثبت باشیم. مثلا در ماه های اخیر گفته می شود اضافه کاری ساعتی کمتر از 300 هزار تومان است که باز هم در حق پرستاران بی انصافی است!

بنابراین اگر امروز اضافه کاری پرستاران به ساعتی 200 هزار تومان برسد، خیلی ها به دلیل تقاضای زیاد قبلا راضی نمی شوند!

وی گفت: هرکسی که در حوزه پرستاری فعال است باید آداب درخواست را بداند. افزایش مداوم سطح تقاضاها به نفع پرستاران نیست.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: همانطور که مسئولان در حوزه پرستاری باید پاسخگو باشند، آداب گفتار نیز باید با توجه به انتظارات جامعه پرستاری رعایت شود و باید رفتار خود را اصلاح کنیم.

وی بر اهمیت رویکرد پاسخگویی و مسئولیت اجتماعی در مدیریت رشته پرستاری تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بهتر است اختیارات از ساختار رسمی به سازمان نظام پرستاری منتقل شود زیرا دامنه وظایف آن بیشتر و گسترده تر است. اگرچه قدرت اجرایی چندانی ندارد، اما نقش مهمی در تصمیم گیری دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: باید از نمایندگان مجلس خواستار رفع مشکل کمبود پرستار باشیم چرا که مردم از کمبود پرستار و در نتیجه کاهش کیفیت خدمات درمانی رنج می برند.

وی گفت: نظام سلامت میلیاردها تومان برای تربیت پرستار هزینه می کند. اگر این پرستار خدمت را ترک کند یا مهاجرت کند، مردم و نظام سلامت متضرر می شوند.

وی گفت: مردم باید متقاعد شوند که ساماندهی نظام پرستاری دفاع از حقوق پرستاران است نه پیگیری مسائل صنفی پرستاران.

وی با بیان اینکه قدرت اقتصادی یکی از مولفه های قدرت است، خاطرنشان کرد: ثروتی که همیشه تولید می شد از محل تعرفه های پزشکی بود که 17 درصد آن به گروه پرستاری اختصاص داشت اما اکنون با اعمال تعاریف خدمات پرستاری، جامعه پرستاری به تولیدکننده منابع مالی تبدیل شده است.

دکتر آبادی گفت: در سال 1401 هجری شمسی اولین بسته های خدماتی تعرفه خدمات پرستاری اعلام شد و در این مدت خدمات پرستاری 50 درصد رشد کرد و در مجموع با احتساب رشد معاملات ریالی 300 درصد رشد کرد. در این زمینه که دستاورد مهمی محسوب می شود. باید تلاش کنیم تا سازمان نظام پرستاری نماینده گروهی باشد که در تولید ثروت در نظام سلامت نقش دارد و در شورای عالی بیمه سلامت حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: تشکل های مردم نهاد یکی دیگر از منابع قدرت هستند و هم اکنون 6 انجمن علمی و جامعه پرستاری فعال هستند و نقش پرستاری امروز نسبت به سال های گذشته قوی تر شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان بر هماهنگی ساختارهای وزارت پرستاری در وزارت بهداشت و ساماندهی نظام پرستاری در راستای تقویت حوزه پرستاری تاکید کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *