تاکید بانک مرکزی برای تسهیل و تسریع در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در نشست با مدیران عامل بانک‌ها

تبلیغات بنری


قائم مقام بانک مرکزی بر تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج و وام ازدواج به متقاضیان از طریق شبکه بانکی با توجه به اعتبار اختصاص یافته به هر یک از بانک های عامل در ابتدای سال تاکید کرد و گفت: همه بانک ها موظفند حداکثر تا پایان مرداد ماه امسال سهم پنج ماهه را در زمینه پرداخت … تسهیلات فرزندآوری در قرض الحسنه برای متقاضیان.

یورنا – به گزارش بانک مرکزی، این مطلب را اصغر ابوالحسنی معاون بانک مرکزی در دیدار با مدیران شبکه بانکی که با حضور محمد شریگیان معاون سیاست پولی بانک مرکزی برگزار شد، بیان کرد. و A. جمعی از مدیران حوزه اعتباری شبکه بانکی بیان کردند: بانک مرکزی با همفکری شبکه بانکی، هدف افزایش توانایی بانک ها در بازپرداخت تسهیلات ازدواج و باروری کاهش متقاضیان در این حوزه است. و برای دریافت این تسهیلات وام، افزایش قابلیت پذیرش درخواست های جدید روی میز است.

وی بر اجرای سیاست تشویقی در شبکه بانکی برای تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات وام ازدواج و زایمان و در عین حال کنترل ابزارهای پولی در نتیجه افزایش بازپرداخت تسهیلات اجباری تاکید کرد. از ابتدای سال جاری تا 30 مرداد ماه سال جاری 14.3 درصد تسهیلات باروری برای متقاضیان از طریق شبکه بانکی پرداخت شد. این رقم حدود 4 درصد از دستور تعیین شده برای شبکه بانکی در دوره مربوطه عقب است. در این صورت بانک‌های عامل موظفند با پرداخت سریع‌تر تسهیلات فرزندآوری بر اساس تکلیفی که بانک مرکزی برای پرداخت آنها از سوی بانک مرکزی تعیین کرده است، از تعداد متقاضیان تکمیل مدارک خود در شبکه بانکی (حدود 47 هزار نفر) بکاهند. پایان ماه اوت

معاون بانک مرکزی با اشاره به اضافه شدن دو بانک قرض الحسنه رسالت و مهر ایران برای پرداخت تسهیلات ازدواج و زایمان تایید کرد: خوشبختانه با همکاری خوب شبکه بانکی در زمینه تسهیلات ازدواج، بانک ها در 5 ماه سال 4 درصد جلوتر از وظایف محوله هستند. با همکاری شبکه بانکی، اجرای وظایف محوله برای بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مدت یک ماه به تعویق می افتد و عملکرد این اداره کل تا پایان مرداد ماه آینده به 50 درصد می رسد تسهیلات ازدواجی که مدارک خود را در شبکه بانکی تکمیل کرده اند دریافت می کنند و از تعداد افراد در لیست انتظار، کف برای پذیرش متقاضیان جدید در شبکه بانکی مهیا می شود.

ابوالحسنی با اشاره به پیشنهادات مدیران شبکه بانکی برای تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج و وام باروری، خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیری از جمله تامین خط اعتباری، کاهش ذخیره قانونی بانک‌های مشارکت‌کننده پرداخت این تسهیلات به مبلغ تسهیلات پرداختی و ارائه اقدامات تشویقی از جمله معافیت از نظارت، معادل تسهیلات پرداختی برای بانک های مشمول بازپرداخت تسهیلات ازدواج و زایمان از جمله راهکارهای پیشنهادی است که به منظور بررسی می باشد. برای تسریع در روند بازپرداخت بازپرداخت این تسهیلات قرض الحسنه داوطلبانه. مسلم است این روش ها پس از نهایی شدن در مراکز قانونی با همفکری مدیران شبکه بانکی اجرا خواهد شد. با اجرای این روش ها به نوبه خود حدود 100 هزار متقاضی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کاهش می یابد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تا سوم مرداد ماه سال جاری بیش از 60 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و حدود 16 فقره تسهیلات وام باروری از طریق شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *