تامین اجتماعی ، مانع اساسی تسهیل گری کسب و کارها و امنیت شغلی – یورنا

تبلیغات بنری


امنیت در نظام‌های اجتماعی ابعاد مختلفی دارد که نیاز به بحث‌های زیادی در مورد تأثیر هر یک از آنها بر هفت بعد توسعه کشورها دارد. بعد مهمی که سلامت روان مردم و توسعه کسب و کارها را مشخص کرده است، سیاست ها و رفتارهای عجیب و غیرقابل پیش بینی و خواسته ها و انتظارات گاه «غیر ممکن» نهاد تامین اجتماعی از شرکت هاست.
اگر مشخص شود که کسب و کار رونق می گیرد و همگام با توسعه کشور به ویژه توسعه اقتصادی و اجتماعی است. همه ارکان نظام برای تسهیل در کار باید به آن توجه داشته و معقولانه و بر اساس قانون عمل کنند. رفتاری که سازمان تامین اجتماعی آن را نمی پسندد و به هر شکل ممکن برای شرکت ها مشکل ایجاد می کند. یکی از سیاست های درآمدی این سازمان انجام حسابرسی شرکت ها، عدم توجه به ادله قانونی آنها، افزایش فشار حداکثری و در نظر گرفتن جرائم و بدهی های کلان بیمه ای که مانع توسعه کسب و کار می شود، می باشد.
اخیراً که تمامی بخش‌های مختلف کشور با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، این سازمان در بسیاری از موارد شرکت‌ها را به صورت مکرر و برای صرفه‌جویی در منابع خود به هر نحو ممکن در گام نخست شرکت‌هایی با بدهی‌های کلان به بدهی کشانده است و سپس، در صورت اعتراض، صرف نظر از دلایل و مستندات آن (یا حداقل توجه) در رسیدگی و تجدید نظر، نسبت به رفع بدهی و وصول آن با بستن حساب شرکت ها و حتی دستگاه های اجرایی اقدام می کند با دیوان عدالت اداری و معمولاً تصمیمی مبنی بر ابطال نظریه ضمانت نامه دریافت می کند، حکم دادگاه را اجرا نمی کند یا آن را به تعویق می اندازد و فرصت های اضافی برای خود ایجاد می کند.

افراط در سیاست

این سیاست که اخیراً «تشدید» شده است به عنوان سیاستی برای صرفه جویی غیرمسئولانه منابع این سازمان اتخاذ شد و به دلیل کمبود منابع اغلب مشاهده آن غیرممکن شده است.
این در حالی است که این سازمان به دلیل اجرای چنین سیاست هایی شرکت ها و کارخانه های کوچک و بزرگ بسیاری را در اختیار گرفته است. داستان ناکارآمدی و قدرت این سازمان در مدیریت و اداره منابع این اموال مصادره شده، مثنوی هفت است. اموال مصادره شده در اختیار سازمان تامین اجتماعی در صورت مدیریت با تدبیر و مدیریت صحیح می تواند این سازمان را از وضعیت موجود خارج کند، فشارهای نامتعارف بر بیمه شدگان و شرکت ها، امنیت از دست رفته را کاهش دهد و این سازمان در جهت کمک به این امر کمک کند. توسعه کشور
به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که دولت به ویژه وزارت کار با اتخاذ تصمیمات صحیح و اصلاح رویه ها و رفتار سازمان مذکور، این سازمان را اصلاح کند و نگرانی ها در خصوص امنیت بنگاه ها و مشاغل را کاهش دهد. جامعه، توسعه همه جانبه را ترویج دهند، به کشور کمک کنند، شجاعت سرمایه گذاری بخش خصوصی را افزایش دهند و حتی بودجه های بخش دولتی را هدر ندهند. چه اتفاقی خواهد افتاد و چه چیزی در نظر گرفته خواهد شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *