تازه‌ترین آمار از صادرات غیر نفتی کشور

تبلیغات بنری


رئیس کل گمرک ایران گفت: 140 آزمایشگاه همکار گمرک به منظور تعیین ماهیت کالا با هدف پیاده سازی سامانه ها از جمله تعیین تعرفه و موارد دیگر به سامانه جامع گمرکی (EPL) اضافه شده است.

یورنا – به گزارش گمرک، محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک ایران در نشست تخصصی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تهران که با هدف بررسی مشکلات در حوزه تجارت خارجی و امور گمرکی با بیان اینکه گمرک برای تعیین تعرفه، ارزش گذاری و مقررات کاربردی نیاز به تعیین ماهیت کالا دارد، افزود: گمرک از آزمایشگاه های واجد شرایط دعوت کرد تا به عنوان آزمایشگاه همکار گمرکی فعالیت کنند.

به گفته وی، از زمان فراخوان، آمادگی 140 آزمایشگاه اعلام شده و به عنوان آزمایشگاه های همکار در سامانه گمرک معرفی شده اند. همانطور که قبلاً دو سه آزمایشگاه در استان تهران فعالیت می کردند، اما با اعمال سیاست های جدید در گمرک، اکنون 23 آزمایشگاه تعیین کننده ماهیت کالا هستند.

رضوانی فر ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعداد آزمایشگاه های همکار، زمان تعیین ماهیت کالا با سرعت و سهولت بیشتری مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: روش های ورود موقت در سال جدید به روز شده است تا کارها آسان تر و شفاف تر شود.

وی تصریح کرد: مراحل پذیرش موقت در گمرکات مصوب، گمرکات مرزی و گمرکات نزدیک به محل تولید انجام می شود.

رضوانی فر در خصوص وضعیت فرش دستباف مطرح شده توسط شرکت کنندگان در جلسه گفت: گمرک ایران بسته پیشنهادی برای توسعه صادرات فرش تدوین کرده است.

وی درباره آمار تجارت خارجی کشور طی 4 ماهه سال جاری گفت: حجم تجارت خارجی کشور بدون نفت (کل صادرات و واردات) در این مدت 36 میلیارد دلار بوده است.

ردوانی فر افزود: 17.5 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و 18.5 میلیارد دلار واردات از مجموع تجارت خارجی کشور در چهار ماهه امسال محقق شده است.

وی بیان کرد: حجم صادرات غیرنفتی در این مدت 8 درصد افزایش و واردات نیز در همین مدت 6 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *