بیانیه سازمان غذاودارو درباره فرآورده‌های دفع پشه آئدس

تبلیغات بنری


سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که محصولات دافع حشرات مانند روغن های گیاهی و سایر محصولات با ادعاهای مشابه فاقد مستندات علمی قابل اعتماد هستند و بهترین راه برای پیشگیری از تب دانگ محافظت در برابر نیش پشه های آلوده است.

یورنا – به گزارش ویپدا، روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام آگهی های اغواکننده مواد دافع حشرات به ویژه پشه آئدس در فضای مجازی گفت: این محصولات که در قالب روغن های گیاهی و سایر محصولات با ادعای مشابه ارائه می شوند، فاقد این هستند. مستندات علمی قابل اعتماد

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بهترین راه برای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به تب دنگی، محافظت از خود در برابر نیش پشه‌های آلوده با پوشیدن لباس و تجهیز پنجره‌ها با توری است. در عین حال، استفاده از محصولات دافع حشرات مانند پشه می تواند خطر عفونت را کاهش دهد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به ورود محصولات جدید با مجوز سازمان غذا و دارو برای دفع پشه آئدس خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات دافع حشرات به صورت اسپری، چوب و لوسیون حاوی ماده موثره هستند. deet در داروخانه ها و مراکز معتبر موجود می باشد.

با توجه به شرایط فعلی و بر اساس هماهنگی های انجام شده با کارخانه های تولیدی، به زودی محصولات جدیدی در این زمینه وارد بازار خواهد شد و مشخص است که تمامی ارقام مورد تایید سازمان غذا و دارو در داروخانه ها و مراکز معتبر در دسترس عموم قرار دارد. به دلیل عدم اطمینان در مورد ایمنی و کارایی، بدون مجوز بهداشتی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *