بورل: اسرائیل از خط قرمز عبور کرده است – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، جوزپ بورل یادداشتی را منتشر کرد که نسخه‌ای از آن در سایت اتحادیه اروپا منتشر شد و در آن نوشت: چرخه جدیدی از خشونت، نفرت و انتقام رو به افزایش است. سراسر خاورمیانه را فرا گرفته است. این منطقه را در آستانه جنگی قرار داد که جهانی شد.

وی با اشاره به حمایت اتحادیه اروپا از حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، توضیح داد که این حق دارای محدودیت هایی است. این مقام اروپایی اعلام کرد که در جریان اقدامات تلافی جویانه اسرائیل (رژیم) بیش از 40 هزار فلسطینی به شهادت رسیدند. نزدیک به 100000 فلسطینی مجروح شدند و 60 درصد ساختمان های این منطقه ویران شدند.

بورل ادامه داد: کامالا هریس (معاون رئیس جمهور آمریکا) اخیرا اعلام کرد که طی دو هفته گذشته هیچ غذایی وارد شمال غزه نشده است. تقریباً تمام جمعیت غزه آواره و دچار سوءتغذیه هستند، دسترسی بشردوستانه در پایین ترین حد خود قرار دارد، قحطی و بیماری گسترده است و تقریباً تمام ساختارهای اجتماعی به ویرانه تبدیل شده است.

وی افزود: اکنون بیش از پیش شاهد تکرار این جنگ توسط اسرائیل در کرانه باختری و لبنان هستیم. در کرانه باختری، که به طور غیرقانونی توسط اسرائیل اشغال شده و شهرک نشینان با مصونیت کامل، وحشت را در میان جوامع محلی گسترش می دهند، اکنون شاهد حملات هوایی اسرائیل و تخریب زیرساخت های غیرنظامی هستیم.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با ابراز نگرانی از بحران انسانی در غزه گفت: UNRWA (امداد و فعالیت های آوارگان فلسطینی) تنها آژانس سازمان ملل است که می تواند خدمات اساسی را به میلیون ها فلسطینی در غزه در مقیاس مورد نیاز ارائه دهد. بنابراین، پیش نویس قانون ممنوعیت آنروا که هم اکنون در پارلمان اسرائیل در حال بررسی است، بسیار نگران کننده است.

وی هشدار داد که ممنوعیت سازمان هایی که به آوارگان فلسطینی آموزش و مراقبت های بهداشتی باکیفیت ارائه می دهند، تنها وضعیت متشنج را تشدید می کند و پیامدهای منفی نه تنها برای فلسطینی ها، بلکه برای اسرائیل و در نهایت اروپا خواهد داشت.

بنابراین، بورل گفت: آنچه ما فوری به آن نیاز داریم، آتش بس و بازگشت روند سیاسی در غزه و همچنین در لبنان است. وی با اشاره به اینکه اقدام نظامی تضمین کننده امنیت مردم منطقه نیست، افزود: با این حال امکان دستیابی به راه حل سیاسی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین بسیار اندک است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به وضعیت لبنان اشاره کرد و گفت: تهاجم اسرائیل تاکنون منجر به کشته شدن 2500 لبنانی و آواره شدن 20 درصد از جمعیت این کشور – در مجموع یک میلیون و 200 هزار نفر – شده است، در حالی که لبنان تحت فشار است. تهدید می کند که “غزه دوم خواهد شد”.

بورل همچنین حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان را محکوم کرد و گفت: ارتش اسرائیل از خط قرمز عبور کرده و از سوی تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا محکوم شد.

وی با بیان اینکه درگیری های ریشه دار در خاورمیانه راه حل نظامی ندارد، مدعی شد که باید به صلح فرصت داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخت که علاوه بر کشتار جمعی و قحطی مرگبار، بیش از هزاران نفر را به دنبال داشت. از فلسطینی ها او کشته و زخمی شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به ویرانه، حملات گسترده ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل انجام داد که با محکومیت جهانی مواجه شد.

تل آویو با تحقیر جامعه جهانی و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه، به جنایات خود در غزه ادامه می دهد. این منطقه

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *