بودجه VAR هنوز به حساب فدراسیون واریز نشده/ برخی مبالغ مطرح شده در نقل‌وانتقالات کاذب است

تبلیغات بنری


نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در مرحله مقدماتی جام جهانی 24 شهریورماه در ورزشگاه آزادی میزبان قرقیزستان خواهیم بود و اگر به این مناسبت فناوری VAR ارائه نشود، مجبور می شویم در کشور دیگری میزبانی کنیم.

یورنا – مهدی محمد نبی وی پس از حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ورزشکاران در تمامی انتخابات از حضور گسترده و حضور فعال برخوردار بودند. از صبح افتتاحیه صندوق همه ورزشکاران، پیشکسوتان و مدیران حضور داشتند و این مشارکت مطالبات ویژه ای در آینده دارد.

وی افزود: ورزش قوی، ایران قدرتمند نیازمند حمایت دولت است. ظاهر خاص رئیس جمهور آینده فقط به صنعت محدود نمی شود. باید 52 فدراسیون، بیش از 50 انجمن ورزشی و … وجود داشته باشد و شرایط آنها برای حرکت در مسیر توسعه ورزش کافی باشد. امیدوارم روند سیاستگذاری که در دوران مدیریت کیمورث هاشمی در ورزش انجام شد ادامه داشته باشد و با دید شخصی تری به خواسته های ورزشکاران نگاه کنند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال افزود: به این کشورهای همسایه نگاه کنید. دوحه که میزبان جام جهانی و جام ملت ها بوده است، به بزرگی تهران نیست، اما استادیوم های استاندارد و مدرن زیادی برای فوتبال و سایر ورزش ها دارد. ورزش را نباید کوتاه دانست، زیرا بحثی است که در عرصه بین المللی برای آینده حرف های زیادی برای گفتن دارد. المپیک پاریس را پیش رو داریم. برای برتری در سایر مسابقات بین المللی پیش رو نیز مستلزم این است که زیرساخت های ما درست باشد و از تیم های ملی حمایت شود. باید در باشگاه ها اتحاد ایجاد شود و از باشگاه های خصوصی حمایت شود. ما نباید از تکنولوژی روز دنیا عقب بمانیم. در کل مطالبات جامعه ورزش زیاد است اما من فقط به چالش های موجود اشاره کردم.

پیامبر اکرم (ص) افزود: ورزش مطالباتی دارد و رسیدن به این خواسته ها حضور ورزشکاران در انتخابات است. امیدوارم رئیس جمهور آینده پاسخگوی مطالبات ورزش باشد. وجود جامعه ورزش به این معناست که به وظیفه ذاتی خود عمل کند و مشارکت واقعی در جامعه ورزش وجود داشته باشد.

وی افزود: در این دوره زمانی که الهاشمی مدیریت وزارت ورزش را برعهده داشت; رونق خوبی در ورزش ایجاد کرده است. سیاست ورزش کشور نیز حضور پررنگ ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی را هدف قرار داده است. قطعا یکی از مسائلی که رئیس جمهور آینده باید به آن بپردازد، ورزش است.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره استفاده از سیستم VAR برای فصل آینده لیگ برتر گفت: مهدی تاج و طلا جلسات ویژه ای برگزار کردند و وزیر ورزش نیز استفاده از VAR را تایید کرد. 24 شهریور در دیدار مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی میزبان قرقیزستان هستیم. بخشی از استفاده از فناوری VAR مربوط به مسابقات تیم ملی و بخشی مربوط به لیگ برتر آسیا و لیگ برتر است. طبیعی است که VAR در این شانس کوچکی که داریم آماده باشیم تا حداقل به تیم میزبان مقابلمان نباختیم. در غیر این صورت باید در کشور دیگری میزبان باشیم. لیگ برتر هم جایگاه خودش را دارد.

نبی در خصوص اینکه آیا بودجه مورد نیاز برای خرید دستگاه های VAR در اختیار فدراسیون فوتبال است یا خیر، گفت: منابع مالی هنوز وارد فدراسیون فوتبال نشده است. قرار است شرکت آماده سازی و نگهداری اماکن ورزشی به حساب فدراسیون واریز شود تا فدراسیون کارهای آتی را انجام دهد. توافقات با اطلاع تاج تشکیل می شود. امیدواریم هر چه زودتر این موضوع تکمیل شود.

وی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر در روزهای پنج شنبه و جمعه و اینکه دبیر سازمان لیگ اعلام کرد همه مسابقات در این روزها برگزار نمی شود، گفت: تقویم فصل جدید لیگ برتر بر اساس تقویم تاریخ 2016/07/19 نوشته می شود. تیم ملی، لیگ برتر و سطح بعدی از آسیا. با امیرقلنوی، حیدر بهاروند، محمدرضا کشورورد و معاونت بین الملل فدراسیون فوتبال جلسه ای خواهیم داشت تا همه چیز در اولویت قرار گیرد. در صورت تحقق این امر، مسابقات لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

نایب رئیس فدراسیون در خصوص تصمیم حدادیان و محمدرضا زینوزی برای واگذاری نساجی و تراکتورسازی گفت: من برخلاف تراکتورسازی مکاتبات باشگاه نساجی را در خصوص واگذاری دیدم. مسئولان استان باید توجه کنند این وظیفه فدراسیون نیست که برای باشگاه ها کاری انجام دهد اما در چارچوب قوانین و مقررات تسهیلات می دهد. وقتی بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند، به نرخ بازده سرمایه گذاری خود نیز توجه می کند. مثلاً در یکی از استان ها یک باشگاه خصوصی دارد، اما با او بد رفتار می شود. ما باید به بخش خصوصی توجه کنیم و آن را دلسرد نکنیم. در این صورت حمایت دولت و رئیس جمهور آینده مهم است و اگر به موقع انجام شود، باشگاه داران خصوصی هرگز دلسرد نخواهند شد.

نبی درباره اینکه چرا دولت ها اینقدر به فوتبال علاقه دارند، توضیح داد: آیا می دانید چند هزار ورزشکار در فوتبال فعالیت می کنند؟ حداقل در یک فصل بیش از 200 هزار مسابقه در استانداری ها به صورت لیگ برگزار می شود نه گروهی و هفته ای. برخی از مسابقات ممکن است ظرف یک ماه پایان یابد. از نظر کمی، با پوزش از سایر مناطق، هیچ ورزشگاهی از نظر تعداد ورزشکاران، تعداد باشگاه‌ها، آکادمی‌ها، مدارس فوتبال و رسانه‌ها و علاقه‌مندی‌های عمومی با فوتبال مسابقه نمی‌دهد.

وی افزود: زمانی که در لیگ برتر انگلیس مسابقه ای برگزار می شود، چند هزار نفر را در ورزشگاه می بینید و چند میلیون نفر را از تلویزیون تماشا می کنند. این نشان می دهد که جایگاه فوتبال در نوع خود خاص است. بحث وزارت ورزش نیست، مربوط به دولت هاست. دولت ها باید به طور خاص به فوتبال نگاه کنند.

نایب رئیس فدراسیون با بیان اینکه با توجه به مبالغ جمع آوری شده در نقل و انتقالات به نظر می رسد بسیاری از باشگاه ها سقف بودجه را رعایت نمی کنند، تصریح کرد: سقف بودجه بر عهده سازمان لیگ است. آنها باید یک بررسی میدانی داشته باشند و مستندات را آماده کنند. من از اصحاب رسانه عذرخواهی می کنم، اما ذکر نادرست برخی مبالغ در رسانه ها جایز نیست.

نبی افزود: باشگاه های ما باید بازیکنان بسیار خوبی را برای حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا جذب کنند. سازمان و بازرسی سازمان لیگ باید قراردادها را به طور منطقی بررسی کنند. این کار تابع دستورالعمل است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *