به ٰ« احترام» بانویی «برومند»؛ ستاره ها در شب پردیس – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش سرویس فرهنگی یورنا. شامگاه دوشنبه سوم مهرماه مراسم یادبود بازیگر فیلم «آغوش باز» با حضور هنرمندان و مردم در سینما باغ کتاب تهران برگزار شد.

اجرای این برنامه را بهروز الشعیبی کارگردان برنامه آغوش باز بر عهده داشت و به دعوت وی چهره های فرهنگی و هنری همچون منصور بهاقیان، مسعود فورتون، سروش ستیف، بهرام شاه محمدلو و محمود بصیری به سخنرانی پرداختند. خانم را گرامی داشت پیام های تبریک پسرش پرویز پرستویی و رضا کیانان نیز منتشر و قرائت شد.

در ابتدای این کنسرت که در تالار علی حاتمی برگزار شد، بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی «آغوش باز» ضمن خیرمقدم به حضار گفت: امشب شبی پر ستاره است و همه اساتید به احترام جمع شده اند. از هنرمند.» عزیز برومند بیش از نیم قرن است که فعالیت می کند: «در این دو سال افتخار شاگردی او را داشتم و او را در فیلمم بازی می کردم.

تلاش برای بازگشت دوباره

منصور باغیان، گوینده، روزنامه نگار و سفرنامه نویس اولین سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به اینکه همیشه در مورد خانم برومند حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد، خاطره ای از دوران کودکی ایشان بیان کرد و گفت: 5 یا 6 ساله بودم که نقاشی کشیدم و به تلویزیون فرستادم. یک روز پستچی کارتی از برنامه کودک برای من آورد و برای من آرزوی موفقیت کرد امضای پایین آن کارت متعلق به خانم برومند بود و من آن را سالها به دوستانم داده بودم.

این تهیه کننده و روزنامه نگار برنامه ادامه داد: این اتفاق در ذهنم ماندگار شد اما سال ها بود که خانم برومند را در تلویزیون ندیدیم تا اینکه خودم تهیه کننده برنامه شدم و برای بازگشت ایشان به تلویزیون تلاش و زحمت زیادی کردم و امیدوارم. که در طول سالها او نیز می ماند و مشغول فعالیت می شود.

 به

همسایه ای که به فکر همه است

سروش صحت نیز در سخنانی کوتاه گفت: به حضورم افتخار می کنم. ما در خانه ای زندگی می کنیم که بالای در دو کاشی آبی دارد. روی یکی «احترام» و روی دیگری «داود الرشیدی» نوشته شده است. این دو کاشی برای ما بسیار مهم هستند. شهرداری در مقطعی چهره های دائمی را روی خانه نصب کرد تا نشان دهد خانه یک چهره ماندگار است و ما مفتخریم که بیش از 20 سال در این خانه زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: خانه ای که برای من با اتفاقات عجیبی همراه بود. ابتدا فکر می کردم خانم برومند خوش شانس است چون با آقای رشیدی ازدواج کرده است اما بعد نظرم عوض شد و فکر کردم این آقای رشیدی است که شانس آورده و با خانم برومند ازدواج کرده است. حالا به این فکر می کنم که لیلی و فرهاد چقدر خوش شانس هستند که چنین والدینی دارند و ما چقدر خوش شانسیم که این دو شخصیت همیشگی در همسایگی ما زندگی می کنند.

این کارگردان گفت: از همسایه ای صحبت می کنم که رئیس محله ماست. آنها همه چیز را می دانند و همه آن را می دانند. من فکر می کنم خانواده آنها مناسب آنها است و آنها واقعا مهربان و قوی هستند.

صداقت، ایمان و تعهد به کار

در ادامه این کنسرت کلیپی از فرهاد رشیدی فرزند داود رشیدی و سحاب برومند پخش شد. وی در این کلیپ ضمن ابراز تاسف از عدم حضور در این مراسم گفت: احترام در فرهنگ جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان تاثیر داشته است. آنچه در فعالیت های آن به چشم می خورد، گستره وسیع این فعالیت هاست. از تهیه محتوا و اجرا گرفته تا گویندگی، قصه گویی، صداپیشگی و در سال های اخیر بازیگری در سینما و تلویزیون.

وی افزود: از آنجایی که فعالیت های تلویزیونی شویا برومند مصادف با دوران نوجوانی ما بود، تأثیر مستقیم آن را در جامعه به طور مستقیم تری شاهد بودم. در آن زمان شبکه های تلویزیونی آنقدر وسعت نداشتند و تعداد برنامه ها فقط چند ساعت بود. هر روز غروب، کودکان و نوجوانان از هر سطح و با هر قشری در دورافتاده ترین نقاط ایران جلوی تلویزیون می نشستند و برنامه ها را تماشا می کردند.

الرشیدی در پایان خطاب به مادرش گفت: از راه دور به شما تبریک می گویم و به داشتن مادری مثل شما افتخار می کنم. امیدوارم سالیان سال به فعالیت های خود ادامه دهید و کارتان مایه الهام نسل های آینده باشد.

از آموزش تا همکاری

مسعود فروتن در مورد احترام برومند گفت: در اواخر دهه 40 که برای آموزش به مدرسه تلویزیون ملی رفتم با خانم برومند آشنا شدم که در آن زمان با آقای رشیدی ازدواج کرده بود و داود رشیدی بعد از «انتظار» به ما مراجعه کرد. گودو قهرمان بود و ما از این بابت خیلی خوشحال بودیم. چند سال بعد داود الرشیدی من را به کاری دعوت کرد که در آن نقش خانم بورمند در مقابل من بود. این یک فرصت عالی برای یادگیری صبوری با او بود. درست صحبت کردن و کار با دوربین را یاد گرفتم و این فرصت را داشتم که با خانواده رشیدی دیداری خانوادگی داشته باشم و بسیار خوشحالم که این افتخار نصیبم شد که به احترام برومند تعظیم کنم که این کار بزرگی است. برای من عملکرد

اجرای عدالت و محبت

سخنران این مراسم بهرام شاه محمدلو، قصه گو و مجری بود. وی به عنوان یکی از اعضای خانواده برومند روی صحنه حاضر شد و گفت: به واسطه همسرم خانم راضیه برومند به این خانواده محترم پیوستم. برومند محترم برای من خواهر عزیزی است و همیشه او را تحسین و تحسین کرده ام زیرا از او بسیار آموختم و عدالت و محبت را در محیط خانواده آموختم.

محمود بصیری بازیگر سینما درباره احترام به برومند توضیح داد: 52 سال است که به خانم برومند احترام می گذارم. آنها آنقدر محترم هستند که محدودیتی ندارند. محترما هر وقت مشکلی داشتی نمیگه وقت نداره و به هیچ وجه بهت میرسه.

جلوه ای از تاریخ

امیر تفتانی طراح سینما و تلویزیون نیز به توقف فعالیت مرحوم برومند در تلویزیون اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد این واقعه یک امر تاریخی است چرا که در تاریخ صحبت های زیادی شده است اما خود تاریخ آنها را اصلاح می کند. خانم برومند جلوه ای از این اصلاح است. همیشه با استواری و شجاعت و تعامل خود هر اشتباهی را جبران می کردند و برای خود سفید و برای کسانی که مرتکب خطا شدند سیاه می کردند.

پس از آن پیام پرویز پرستویی به صورت کلیپ پخش شد. پرستویی که در تاپاس به سر می برد در این پیام تصویری گفت: خانم برومند خیلی خوشحالم که این جشن برای شما ساخته شد و از مسعود نجفی ممنونم چون همیشه به یاد پیشکسوتان است. خداوند شما را برای ما حفظ کند و روح داود الرشیدی عزیزمان را قرین رحمت کند و یادش گرامی باد.

حفظ اصول شخصی مهمتر از اصل بقا است

بوریا علمی نویسنده و روزنامه نگار نیز گفت: وقتی به مسیری که طی کردم فکر می کنم فکر می کنم وفاداری و اصول شخصی در زندگی را می توان ارزشمندتر و مهمتر از اصل بقا دانست. زندگی به هر قیمتی ممکن است مثبت نباشد. شما هم مانند بسیاری از ما دوران سختی را پشت سر گذاشته اید و رویاهای بزرگی داشته اید که در گام های کوچک تلاش کرده اید تا با حفظ آن ایده و نگه داشتن آن سکان برای مدت طولانی، آن کار سخت را انجام دهید، که بسیار ارزشمند است. . توجه به اینکه می توان به اصول شخصی اصالت داد، مهمتر از اصل بقا است.

رضا کیانیان که در تهران حضور نداشت، با پیامی تصویری نیز بیان شد: خانواده برومند در هنر ایران جایگاه ویژه ای دارند و هر کدام از خواهران برومند جایگاه خاص خود را دارند. رهبر آنها نیز مورد احترام است. هر شخصی لیاقت اسمی را ندارد که به او داده شود، همه نام ها معانی زیبایی دارند، اما کسانی که لایق نام خود هستند قابل احترام هستند. احترام به خانم برومند به خودی خود احترام است و شما کسی را پیدا نمی کنید که خانم برومند را دوست نداشته باشد و به آن احترام نگذارد. همیشه پایدار و شاد باشید.

اما جواهر صدقه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که به تازگی همکاری خود را با سیورام برومند در سریال حسن فتحی آغاز کرده بود، با حضور در صحنه گفت: سورام برومند در آن سال های دور از طریق تلویزیون به فرزندان ما آموزش می داد. شما یک خانواده اصیل، هنرمند، عزیز و محبوب هستید.

 به

حواستان به همدیگر باشد

برای تکمیل این مراسم بیشات برومند به روی صحنه رفت و ضمن تشکر از حاضران گفت: می دانم که تک تک شما مشغول کار بودید اما دعوت ما را پذیرفتید و به اینجا آمدید. کلام شما بسیار عالی بود و قلب من را به شدت تحت تاثیر قرار داد. از تک تک شما تشکر می کنم به خصوص مسعود نجفی که هر جا بود کارهای زیبایی انجام داد و باعث خوشحالی و خوشحالی دیگران شد و از این بابت ممنونم. همچنین خانم برکاره از اینکه بانوان در راس و مدیریت پست های مهم هستند بسیار خوشحالم و خوشحالم و امیدوارم این راه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: سال ها پیش منصور باغیان و نگار استخار به مجله گزارش فیلم آمدند و با من مصاحبه کردند. از او ممنونم که مرا در برنامه هایش دعوت کرد. به شما هنرمندان عزیز می گویم به همکارانی که نیستند توجه کنید و در مورد آنها صحبت کنید. امیدوارم مسئولان و هنرمندان به هم نزدیک شوند و همدیگر را درک کنند.

برومند گفت: خوشحالم که امشب در این سالنی که نام علی حاتمی یکی از بزرگ ترین سینماگران ایران را یدک می کشد، تجلیل شدم. خداوند روح علی حاتمی را بیامرزد و جای طلایی دوست عزیزم که سالها با هم زندگی کردند بر من خالی است. جای لیلای عزیزم هم خالیه.

جرج پطروسی، عادل بزدودا، سعید امیرسلیمانی، مریم سعادت، رضا فیاضی، لیلا رشیدی، مرجان شرمحمدی، سام هوروکان، عباس یاری، محمدرضا کاظمی، علی شوقیان، اردشیر شلیلا، روح الله جعفری و عاریان از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند. . وی از محمد فرنود، سهراب شاه محمدلو، فیروزه خسروانی، شیرین جاهد، نیگر اسکندرفر، شبنم گودرزی و مصطفی احمدی نام برد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *