به‌زودی چشم مردم به ده‌ها هزار اتوبوس برقی روشن می‌شود

تبلیغات بنری


شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز اول پروژه ایستگاه شرق، از احداث خط 11 طی هفته های آینده خبر داد و گفت: به شدت در حال پیگیری توسعه خطوط مترو هستیم.

یورنا اجرای طرح توسعه شرق خط شماره 2 مترو و تکمیل فاز اول پردیس رفت و آمد شرق تهران عصر امروز یکشنبه 19 تیرماه 1403 در قالب یکصد و سی امین کمپین امید و سربلندی آغاز شد. حضور شهردار تهران

ظهراب زاده معاون فنی شرکت متروی تهران در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه یک پروژه مشترک است. خط 2 مترو از منتهی الیه غرب تهران شروع و تا ایستگاه فرهنگسرا ادامه دارد. توسعه شرق این خط از سال ها پیش آغاز شد اما هنوز تکمیل نشده و شهردار تهران تاکید ویژه ای بر راه اندازی این قسمت از مترو داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه طول این توسعه حدود 4 کیلومتر و شامل دو ایستگاه میانی و ایستگاه پایانی است، ادامه داد: برنامه ساخت توسعه یک ساله و همزمان با اتمام فاز بعدی است. ایستگاه و امتداد شرقی خط دوم نیز افتتاح خواهد شد.

معاون فنی شرکت متروی تهران با بیان اینکه حجم این پروژه بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: این ایستگاه یکی از بزرگترین پروژه های ملی به شمار می رود و مساحت آن حدود 130 هزار متر مربع و ساختمان اصلی آن است. این پروژه 25 هزار متر مربع و در سه سطح می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد اغمری، عضو کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه از آن دست پروژه هایی است که متوقف شد، اما مطرح شد. . در دستور کار مدیریت شهری جدید این مجموعه به لانه کبوتر تبدیل شد و غبارآلود و خالی از سکنه بود و سرمایه مردم خالی از سکنه بود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با وجود پیشرفت 82 درصدی مورد بی توجهی مدیریت شهری قبلی قرار گرفت، ادامه داد:
این پروژه در سال 1395 با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد تومان به اتمام رسید اما اکنون برای تکمیل آن حدود 700 میلیارد تومان نیاز است. سایر بخش‌های این پروژه نیز در مراحل آتی افتتاح می‌شود و پردیس جذاب مسافرتی در بالای این مجموعه آماده طراحی است.

علی رضا زاکانی شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه نیز مانند برخی پروژه های دیگر که در مدیریت شهری قبلی رها شده بود، مدت ها متوقف شد و خوشبختانه فاز اول آن امروز به اتمام رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه در دوره های قبلی مدیریت شهری به دلیل عدم امکان تکمیل و راه اندازی این مجموعه با بهره برداری اولیه از ایستگاه، قصد داشتند ایستگاه را به موزه تبدیل کنند، ادامه داد: سال آینده خط 2 و مترو از شرق ساخته خواهد شد و در حال حاضر مذاکراتی برای انتخاب نوع تراموا در چین در حال انجام است.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی ها و اتوبوس ها در این مجموعه خدمات رسانی می کنند و از سوی دیگر مجموعه شهروند امکان خدمت رسانی به شهروندان شرق تهران را فراهم می کند، افزود: مجموعه تفریحی نیز در کنار مجموعه ایجاد می شود. . مجموعه سرخاسر که می تواند فرصت گردشگری جدیدی برای تهران ایجاد کند.

زاکانی با اشاره به اینکه به شدت در حال توسعه خطوط مترو هستیم، گفت: خطوط 4، 6 و 7 مترو مراحل تکمیلی خود را طی می کند و ساخت خطوط 8، 9 و 10 آغاز شده و خط 11 نیز احداث می شود. . از چند هفته آینده، ما تمام خطوط خود را فعال کرده ایم.

وی گفت: در شرایط فعلی هر کیلومتر مترو به قیمت امروز به 3 هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا به 493 کیلومتر خط مترو برسد که در حال حاضر 191 کیلومتر آن باقی مانده و بیشترین قسمت آن آغاز شده و با آن ما تعدادی تلاش برای توسعه، تقریباً 600، را آغاز کرده ایم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه 80 پروژه عمرانی در تهران در حال اجراست، گفت: امسال 20 هزار میلیارد تومان از پروژه های کوچک محلی داریم و پروژه رودخانه فرحزاد را در وسعت 54 هکتار داریم. که در حال آماده سازی است و به پارک شهری تبدیل می شود و در این ماه افتتاح می شود.

زاکانی تصریح کرد: به زودی چشم مردم تهران به ده ها هزار اتوبوس و تاکسی که اکثر آنها برقی هستند باز می شود و یکی از برنامه های تهران انتقال پیاده روها و ایستگاه های مسافربری تهران به خارج از شهر است. بسیاری از مناطق ما تحت تأثیر میراث اسکله های معیوب قرار گرفته اند و ما این اسکله ها را جابه جا می کنیم، 600 هکتار برای آنها تعیین شده است تا بتوانیم وضعیت اسکله های مناطق 12 و 16 را تعطیل کنیم تا این مناطق. می توان از این آسیب محافظت کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه طی دو تا سه ماه آینده ایستگاه فعلی شرق تهران به مساحت 5 هکتار تخلیه و برای کاربری جدید از ایستگاه قدیمی که جابجا شده است به ایستگاه جدید منتقل می شود. در تهران فقط چند ایستگاه موقت خواهیم داشت که مسافران را از آنجا به ایستگاه های اصلی منتقل می کند و دیگر ایستگاه اتوبوس و انباری که باعث آلودگی و مشکلات شهر شود، نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *