برگزاری نشست سرپرست وزارت امور خارجه با سفرا، کارداران و رؤسای نمایندگی‌های خارجی و بین‌المللی مقیم تهران

تبلیغات بنری


دیداری از سوی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با سفرا، کاردارها و روسای آژانس های خارجی و بین المللی مقیم تهران در وزارت امور خارجه برگزار شد.

یورنا – دیدار باقری سرپرست وزارت امور خارجه با سفرا، کاردارها و روسای نمایندگی های خارجی و بین المللی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه به منظور تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت شهیدان. آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران.

سرپرست وزارت امور خارجه ضمن تشکر از حضور سفرا و روسای دفاتر نمایندگی در تهران در این دیدار، بر وظیفه و مسئولیت دولت ها و کشورهای جهان تاکید کرد که در قبال موضوع فلسطین که یکی از بدترین مسائل است، سکوت نکنند. مسائل شرارت های به جا مانده از قرن گذشته، اشغالگری و استعمار، بر خونبار بودن این سرزمین و ادامه آوارگی و نسل کشی ملت تأکید داشت.

باقری گفت: فاجعه ننگینی که فلسطین اشغالی در ده ماه گذشته شاهد آن بود، نه تنها محصول ظلم و گستاخی رژیم اشغالگر آپارتاید است، بلکه نتیجه “احساس معافیت” جنایتکاران بر اساس حمایت های بی چون و چرا است. سازمان ملل متحد ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی «بی‌تفاوتی» را تحمیل می‌کنند و جامعه بین‌المللی نشانه بارز آن را بی‌میلی یا ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی در اتخاذ اقدامات مؤثر برای توقف نسل‌کشی فلسطینیان تعریف کرده است. .

رئیس دیپلماسی رژیم غاصب اسرائیل ترور اسماعیل هنیه را بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینیان با ترور نخبگان و رهبران سیاسی، فکری، علمی و فرهنگی فلسطین در داخل و خارج از سرزمین های اشغالی دانست و با اشاره به لیست سیاه بلندبالا. ترورهای رژیم اسراییل در کشورهای مختلف در قالب ترویج تروریسم و ​​اشاعه تروریسم در کنار شرارت هشتاد ساله تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون کوچکترین شک و شبهه ای دست به دست شد. باند جنایتکار حاکم بر سرزمین اشغالی فلسطین مسئول ترور شهید هنیه.

باقری تصریح کرد: اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در ترور شهید هنیه، ثبات و امنیت منطقه و بین المللی را هدف قرار داد و رژیم صهیونیستی تنها راه حفظ بقای خود و ادامه شعله افروزی جنگ ها و گسترش درگیری ها بین کشورهای این کشور تلقی می شود. منطقه. و در میان فلسطینی ها.

سرپرست وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جنایت ترور اسماعیل هنیه در تهران و ترور همزمان فؤاد شکر در بیروت را نباید جنایتی جدا از روند تحولات فلسطین اشغالی و منطقه دانست، بلکه در راستای ترورهای متعدد است. کسانی که از این رژیم در غزه، کرانه باختری، لبنان، سوریه و منابیت پیروی می کنند، از جمله فکر بنبان و حاکمان رژیم اشغالگر هستند که قتل و تروریسم را موجه و مقدس می دانند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: شیخ اسماعیل هنیه از شخصیت های محترم و بزرگ جهان اسلام و عرب، حافظ قرآن کریم و فردی شجاع و مسئولیت پذیر بوده و ترور ناجوانمردانه وی مصداق بارز بی حیایی است. و کشتار خودسرانه نقض آشکار حقوق بشر اسماعیل هنیه در خاک و اراضی قانونی جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قرار گرفت. وی در حالی که میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رسمی رئیس جمهور بود، ترور وی توسط رژیم صهیونیستی در واقع بیانگر تعرض و تجاوز به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است اقدام تروریستی بستگی به ماهیت، جدیت و آثار آن کمتر از استفاده غیرقانونی از زور ندارد. برای دفاع از منافع، تمامیت ارضی و حقوق حاکمیت آن، ما تعیین کننده خواهیم بود.

باقری با اشاره به ناکامی و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در صدور بیانیه ای حتی ساده در محکومیت اقدامات تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، حمایت مطلق آمریکا، انگلیس و فرانسه از رژیم صهیونیستی را یکی دانست. از مهمترین دلایل آن وی با اشاره به موانع کارآمدی سازمان ملل متحد در دهه‌های گذشته در رابطه با موضوع اشغال فلسطین، تاکید کرد: واضح است که در چنین شرایطی، مسئولیت و وظیفه جمهوری اسلامی ایران در قبال خود است. امنیت ملی و تمامیت ارضی به صلاحدید خود مستلزم پاسخ مناسب به این ماجراجویی خطرناک و تهاجمی است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *