برگزاری جشن خروج از محله‌های بهسازی شده در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری

تبلیغات بنری


مدیرعامل شرکت نوسازی شهری با بیان اینکه روند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری از مرز 288 هزار واحد فراتر رفت، گفت: به زودی مناطقی که مرمت و نوسازی شده اند از فهرست بافت های هدف حذف خواهند شد. نوسازی شهری، و او با گذاشتن پارچه برای آنها جشن گرفت.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران با بیان اینکه سرعت نوسازی از فرسودگی فراتر رفته است، گفت: اکنون تعداد واحدهای مسکونی با عملیات مرمت از مرز 288 هزار واحد عبور کرده است و این یعنی رکورد تولید مسکن در این دو سال و نیم ساختمان‌های فرسوده تخریب شده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 104 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده نوسازی و به بهره برداری رسیده است، گفت: در ارائه آمار کاهش بافت های فرسوده باید به این نکته توجه کرد که در سال های اخیر امکان افزودن مناطق جدید به مناطق مورد نظر برای نوسازی شهری وجود دارد، اما مناطق احیا شده هنوز از لیست مناطق هدف حذف نشده اند. بنابراین، مناطق کاملاً بازسازی شده به زودی از لیست مناطق هدف حذف می شوند و به دلیل پشت سر گذاشتن پارچه جشن گرفته می شوند.

عیانی در این خصوص محله چغیا شیراز را مثال زد و گفت: این محله شکل جدیدی به خود گرفته و از فرسودگی خارج شده است در واقع حرکت بسیار ارزشمندی در محله چغیا صورت گرفته است به محله جولان – همدان می رود و انتظار می رود همه محله های فرسوده کشور در این مسیر حرکت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در نوسازی بافت های فرسوده به کمیت و کیفیت به طور همزمان توجه می شود، تصریح کرد: در نوسازی واحدهای مسکونی مهم ترین نکته کیفیت واحدهای در حال ساخت است. وقتی هدف نوسازی و نجات جان انسان ها باشد، ساختن ساختمان های بی کیفیت بیهوده است. در این راستا با سازمان نظام مهندسی همکاری خوبی داریم و کیفیت ساخت توسط بازرسان بررسی می شود.

متصدی دفتر ملی نوسازی شهری پایدار با اشاره به همکاری خوب وزارت راه و شهرسازی با شهرداری ها تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری ها تاکید کرده و از شهرداری ها به عنوان شرکای راهبردی وزارتخانه یاد می کند. راه و شهرسازی. خوشبختانه در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت نوسازی شهری ایران و شهرداری های سراسر کشور به ویژه در زمینه اجرای نوزدهمین بسته تشویقی تناسب اندام وجود دارد.

آئینی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم و با همکاری خوب وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شاهد فعالیت های خوبی در زمینه بافت های فرسوده تاریخی خواهیم بود. بسته تشویقی پارچه های فرسوده تاریخی نیز در حال تدوین است و به زودی اعلام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای احیای بافت های فرسوده، گفت: تاکنون بانک های عامل همکاری خوبی در این زمینه داشته اند. اگرچه ممکن است در برخی از شعب بانک ها تسهیلات فرسودگی به کندی بازپرداخت شود، اما بازپرداخت این وام مستمر است.

به گفته عیانی، چندی پیش در جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت که به دعوت سید محسن فضلیان، عضو هیئت مدیره و معاون اعتبارات بانک مسکن، تسهیلات 150 میلیون تومانی تشکیل شد. در مدت پنج سال برای ساختمان فرسوده توزیع شد.

وی تصریح کرد: 150 میلیون تومان وام بافت فرسوده که با سود صفر درصد به متقاضیان نوسازی مسکن اعطا می شد، پس از اتمام دوره ساخت باید به صورت یکجا به بانک بازگردانده می شد و این امر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد. از این رو مدیریت بانک مسکن به دلیل نگرانی برای رفاه حال وام گیرندگان و بر اساس تصمیم هیئت مدیره تصمیم به تقسیم این وام به اقساط در مدت زمان پنج ساله گرفت.

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ادامه داد: کار در مناطق هدف محدود به نوسازی شهری و نوسازی مسکن نیست و شرکت نوسازی شهری ایران تاکنون با انعقاد تفاهم نامه های مختلف دوره های آموزشی زیادی را برای توانمندسازی ساکنان این بافت ها برگزار کرده است. سازمان های فنی و حرفه ای کشور

وی به تفاهم نامه دیگری در این زمینه اشاره کرد و توضیح داد: تفاهم نامه همکاری مشترک اواخر خردادماه گذشته بین شرکت نوسازی شهری ایران و شورای عالی استان ها منعقد شد. موضوع این تفاهم نامه همکاری در زمینه محرومیت زدایی و فقرزدایی از مناطق و نواحی نوسازی شهری کشور، توانمندسازی خانواده ها و تسهیل در نوسازی مسکن در مناطق مذکور به منظور ارتقای سطح آگاهی در بین مردم است. جمعیت. ساکنان این مناطق با استفاده از توان و توان هر دو طرف.

عینی افزود: همچنین تفاهم نامه همکاری مشترک با رهبری مردمی طرح ملی محرومیت زدایی و توانمندسازی زاغه های کشور 2020 امضا کردیم تا در تهیه بانک اطلاعات محلات مورد نظر برای تشکیل بانک اطلاعاتی مورد نیاز و همکاری در زمینه آماده سازی همکاری کنیم. و اجرا و بر اساس مطالعات اولویت دار و مصوب از جمله موارد این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *