برگزاری بزرگداشت «امین تارخ» در شیراز

تبلیغات بنری


مراسم یادبود امین تارخ هنرمند فقید تئاتر، سینما و تلویزیون همزمان با افتتاح مجتمع سینمایی امین تارخ 11 مهرماه با حضور جمعی از هنرمندان، کارگردانان و دوستداران سینما برگزار می شود.

یورنا – به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، همزمان با دومین سالگرد درگذشت هنرمند فقید تئاتر، سینما و تلویزیون، امین تارخ، مجتمع سینمایی امین تارخ در شیراز افتتاح می شود. . این پردیس سینمایی دارای 5 سینما و یک سالن تئاتر و ظرفیت کلی 863 صندلی است.

مراسم یادبود این هنرمند فقید به همت موسسه بهمن سبز مجری مجتمع سینمایی امین تارخ با حضور جمعی از هنرمندان، کارگردانان سینما و خانواده این هنرمند فقید دوشنبه 11 مهرماه برگزار می شود. , 2019. در شیراز.

امین در 29 مرداد 1332 در شیراز به دنیا آمد. او در طول نزدیک به نیم قرن بازیگری نقش های ماندگاری در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرده است. علاوه بر این تارخ در سال های فعالیت خود به عنوان معلم بازیگری چهره های زیادی را به سینمای ایران ارائه کرد.

«مرگ یزدگرد» ساخته بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» پوران درخشنده، «سقوط» رسول صدر عاملی، «رهبری» مسعود کیمیایی، «سازنده» علی حاتمی، «ماسیمی» ساخته ابراهیم وحیدزاده. و «سارا» ساخته داریوش مهرجویی از جمله آثاری است که تاریخ در آن ها ایفای نقش کرده است. «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «گارهارت».

امین تارخ در 28 شهریور 1401 بر اثر بیماری قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شد و چند روز بعد در 2 مهر 1401 درگذشت.

پس از رونمایی و افتتاح 5 سالن جدید در پردیس سینمایی آزادی تهران و افتتاح پردیس سینمایی مهر مادر دزفول، این دومین پردیس سینمایی است که توسط موسسه بهمن سبز در خارج از پایتخت افتتاح می شود. احداث دانشگاه های فرهنگی چند منظوره خانواده محور یکی از برنامه های توسعه حوزه هنری انقلاب اسلامی است. در حال حاضر موسسه بهمن سبز به عنوان مجموعه سینماهای فعال در حوزه هنری دارای 61 سینمای فعال با 193 سالن و ظرفیت 33000 صندلی است. از این میان پنج سینما با 33 سالن و 2924 صندلی در سال 1402 راه اندازی و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *