برگزاری آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای اولین بار در کشور/ نتایج آزمون یک ماه دیگر اعلام می‌شود

تبلیغات بنری


معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون دکتری حرفه ای فیزیوتراپی برای اولین بار در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: نتایج این آزمون تا یک ماه آینده اعلام می شود.

یورنا- به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابوالفضل باقری فرد گفت: رشته های توانبخشی به ویژه فیزیوتراپی نیاز مبرم حال و آینده کشور است زیرا میانگین سنی در کشور بالا رفته و شاهد افزایش تعداد هستیم. از افراد مسن فیزیوتراپی در ایران سابقه ممتازی دارد و سال هاست که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

وی ادامه داد: حدود 20 سال است که فیزیوتراپیست های کشور متقاضی اخذ دکتری تخصصی فیزیوتراپی هستند و این درخواست سال هاست که بی پاسخ مانده و باعث شده داوطلبان برای اخذ دکتری تخصصی فیزیوتراپی به این کشور سفر کنند. کشورهای منطقه و مطالعه.» اما در این کشورها دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در این کشورها وجود ندارد و از سطح کیفی آموزشی خوبی برخوردار نیستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: حدود 1900 نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد 150 نفر در 6 دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته می شوند.

باقری فرد به زمان اعلام نتایج معاینه فیزیوتراپی پزشک کار اشاره کرد و گفت: نتایج معاینه تا یک ماه آینده اعلام می شود و امیدواریم توانایی پذیرش معاینه فیزیوتراپی پزشک کار را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *