برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در مسیر حرکت زائران اربعین؛ راهکاری برای مدیریت سفرها و معرفی جاذبه‌های گردشگری

تبلیغات بنری


گفتگو

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع سنتی با اشاره به اینکه در تمامی استانداری های واقع در مسیر جاده اربعین، جاذبه های گردشگری استانداری معرفی می شود، گفت: در تلاش هستیم تا افزایش زمان توقف زائران در مسیر بازگشت تا مسافران بتوانند از جاذبه های گردشگری لذت ببرند.

یورنا- هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی با خیل عظیم عزاداران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مواجه می شویم که از اقصی نقاط جهان به کربلا می آیند و حضور این محفل شگفت انگیز است. نه تنها جلوه ای از عشق و علاقه به آن امام شهید و نمایشی از جایگاه بارز امام حسین (ع) می تواند فرصت مناسبی برای نمایش جاذبه های گردشگری استان های واقع در مسیر زائران حسینی باشد. مرزهای غربی و جنوبی کشور

در این رابطه علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مرحله وی گفت: مدیریت سفرهای اربعین بر عهده ستاد اربعین است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این ستاد عضویت دارد و برخی وظایف از جمله نظارت بر مراکز اقامتی رسمی و نظارت بر خدمات ارائه شده را بر عهده دارد. در جاده ها.

وی با بیان اینکه در برخی از مراکز رسمی و داوطلبانه برای هر خانه یک موکب برپا می شود، افزود: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در فرمانداری های مربوطه طی سال های گذشته تجربه موفقی بود که انگیزه استراحت، توقف و آشنایی زائران را برانگیخت. آنها با فرهنگ و هنر بومی این امر برای استان های در راه تبدیل به یک سنت شده است و این تجربه که پیش از این در استان های کردستان و کرمانشاه اجرا می شد در تمامی استان های دغدغه هجوم و خروج پناهجویان قابل ترویج است. زائران.

م در این رابطه گفت:صطفی فاطمی فیروزآبادی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین در گفتگو با مرحله وی بیان کرد: در تمامی استان های واقع در مسیر اربعین به ویژه استان های مرکزی همدان و لرستان که بیشتر در مسیر تردد زائران قرار دارند و همچنین پنج استان همجوار عراق شامل آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه. و خوزستان در موکب هایی که به ویژه در مسیر رفت و برگشت متمرکز هستند، جاذبه های گردشگری استان معرفی می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم مسافران برگشتی، تلاش می کنیم زمان توقف زائران در مسیر برگشت را افزایش داده و حجم ترافیک را کاهش دهیم تا تصادفات جاده ای کاهش یابد و مسافران از امکانات جاده ای بهره مند شوند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *