برنامه‌های هلال‌احمر برای کاهش تصادفات در پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد

تبلیغات بنری


رئیس جمعیت هلال حمار گفت: سال گذشته آمار حوادث رانندگی و جان باختن زائران در آستانه عتبات عالیات افزایش یافت و برای جلوگیری از این تعداد قربانیان مقرر شد هر 60 پایگاه امداد و نجات ایجاد شود. 70 کیلومتر در خاک ما و در عراق تا بیشترین تعداد ممکن جلوی تصادفات و کشته شدگان در راهپیمایی اربعین را بگیرد.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در پنجمین سمپوزیوم بین المللی قرارگاه مدیریت و کاهش سوانح رانندگی گفت: هفته گذشته هلال احمر همایش بین المللی سلامت، نجات و مدیریت تجمعات مردمی را در اربعین الشریف برگزار کرد. حسینی و 40 کشور در این کنفرانس شرکت داشتند.

وی افزود: در این همایش بیش از 100 مقاله ارائه شد و 18 شرکت دانش بنیان هلال احمر را در تولید محصولات و خدمات یاری کردند.

کولیوند این اقدامات را در راستای ترویج فرهنگ اربعین حسینی دانست و افزود: اکنون که فرهنگ اربعین حسینی را ترویج کرده ایم نباید تعدادی زائر را به دلیل حوادث رانندگی از دست بدهیم. .

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هر اقدامی برای کاهش آسیب ها و مشکلاتی که در تصادفات رانندگی برای ما پیش می آید باید انجام شود.

کولیوند با اشاره به اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی باید بتوانیم برای نجات جان مردم دست به دست هم دهیم خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران، پلیس راهنمایی و رانندگی و … با هلال احمر در عملیات های مختلف به عنوان مثال در سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور با ما.

وی گفت: سال گذشته تصادفات رانندگی و مرگ زائران در عتبات عالیات افزایش یافت و برای جلوگیری از این تعداد قربانی، مقرر شد هر 60 تا 70 کیلومتر مراکز امداد و نجات در داخل اراضی خود و عراق ایجاد شود. تا حد امکان از این حوادث جلوگیری شود.» و مرگ در راهپیمایی اربعین اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: انتقال زائران مجروح از مرز مهران به نجف به داخل کشور با بالگردهای هلال احمر از دیگر اقدامات است تا از ترس خانواده های آنان بکاهد و ظرفیت مراکز درمانی زیر شیروانی برای دیگران آزاد بماند. مسائل.

وی افزود: پزشکیان و پرستاران ما در 4 بیمارستان در نجف، 6 بیمارستان در کربلا و 4 بیمارستان از نجف تا کربلا نیز یک مرکز درمانی برای هلال احمر در نجف و سامرا برای ارائه خدمات به زائران در نظر گرفته شده است.

کولیوند گفت: در ماه گذشته 916 دستگاه خودروی امداد و نجات به ناوگان هلال احمر و تدارکات اضافه کردیم که ظرفیت امداد و نجات هلال احمر را بسیار ارتقا داد. تا چند ماه آینده 1500 خودروی دیگر به توان امدادی هلال احمر اضافه می شود.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر از نظر خدمات لجستیکی، امکانات، ناوگان امداد و نجات، امدادگران و امدادگران. خیلی خوب خوابیدم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در ایام اربعین امسال یک تیم پزشکی متشکل از 6 هزار داوطلب به اربعین اعزام می شوند. 2000 کادر درمانی نیز در قالب طرح پزشک معبر به اربعین حسینی سفر خواهند کرد.

وی افزود: دلیل ارائه این خدمات توسط هلال احمر به زائرین اربعین حسینیه اهمیت حفظ سلامت و جان مردم است چرا که جمعیت هلال احمر سالانه به 4 میلیون نفر می رسد که این جمعیت تقریباً 2 و یک نفر است. نیمی از مناطق استانداری کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین.

توصیه های رئیس هلال احمر برای پیشگیری از حوادث رانندگی

رئیس جمعیت هلال همار گفت: از رانندگان می خواهیم در این ایام قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و در این ایام هر فرد باید در قبال خطرات ناشی از حوادث رانندگی مسئولیت پذیر باشد این. رانندگی و عدم عجله در هنگام رانندگی اطمینان از استفاده از وسایل نقلیه ایمن برای مسیر اربعین، اصلاح رفتار ترافیکی با توجه به عامل انسانی، کمک گرفتن از وسایل نقلیه اورژانسی در صورت بروز تصادف و قرار دادن علائم هشدار دهنده بسیار مهم است. جاده. روند حادثه، احساسات خود را کنترل کنید، در مدیریت حادثه دخالت نکنید و در محیط حادثه محیطی امن ایجاد کنید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *