برنامه‌های شبکه تهران در آستانه اربعین حسینی

تبلیغات بنری


شبکه تهران در آستانه اربعین حسینی با پخش ویژه برنامه های مذهبی «سدره»، «مزا»، «محرم شهر»، «تا کربلا»، عزاداران حسینی و مخاطبان شبکه تهران را همراهی می کند. ” و “آمود 1120.” و غیره .

یورنا – بر اساس اعلام روابط عمومی شبکه تهران، برنامه شبانه «سیدرا» ویژه اربعین حسینی تا پایان ماه هر شب حوالی ساعت 24:00 از شبکه تهران به صورت زنده از کربلای معلی تقدیم مردم می شود. از صفر .

این برنامه با اجرا و تهیه کنندگی مهیار عبدالله در ماه محرم و صفر هر شب از کربلای معلی پخش می شود و در آستانه اربعین حسینی میزبان چهره های فعال هنری (هنرمندان) و مداحان خواهد بود. حال و هوای زیارت امام حسین (علیه السلام)، سفر به عتبات عالیات و بیان خاطرات شنیدنی از محورهای اصلی این برنامه در گفت و گو با مهمانان است.
برنامه «سیدرا» یکی از کارهای گروه آموزشی شبکه تهران است که به مدت 75 دقیقه پخش می شود.

تاریخ عزاداری در ایران

برنامه «موزا» به تهیه کنندگی محمدرضا کاشانی موحد از سه شنبه 25 مردادماه همزمان با اول صفر ساعت هشت و نیم از شبکه «تهران» پخش می شود.

برنامه تحلیلی مذهبی «موزا» با محوریت تاریخ سوگواری مردم ایران در 30 قسمت 25 دقیقه ای از شبکه پایتخت پخش می شود.

این برنامه تحلیلی که توسط آقای حسین میتولیان و کارشناس حجت الاسلام آقای عباس موسوی مطلق ارائه می شود به تاریخچه عزاداری ایرانیان از زمان خاندان بویه تا عصر حاضر می پردازد دوره ها نیز تحلیل و توضیح داده شده است.

با تکیه بر “عمودی 1120”

برنامه آموزشی ستون 1120 یکی از ویژه برنامه های اربعین حسینی است که به صورت زنده و مستقیم از عمود 1120 مسیر پیاده روی کربلا برای شیفتگان حسینی و عاشقان اباعبدالله (علیه السلام) پخش می شود. . با ارسال گزارش های مختلف از راهپیمایی اربعین، حال و هوای زائران سیدالشهدا (علیه السلام) در فواصل 15 دقیقه ای و در طول روز به مخاطبان شبکه تهران ارائه می شود.

از تهران تا کربلا

«به کربلا» عنوان یکی دیگر از برنامه های آموزشی شبکه تهران است که در ایام منتهی به اربعین حسینی به صورت زنده پخش می شود. این ویژه برنامه زنده همچنین مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی از تهران تا کربلا را به نمایش می گذارد.

روایت حماسه های کربلا در ماه محرم

شبکه تهران در آستانه اربعین حسینی، برنامه تلویزیونی «محرم شهر» را به عنوان دومین مراسم آیینی تهران در میدان آزادی پخش می کند.
این برنامه هر شب ساعت 22 تبدیل به مهمانسرای زنده برای مخاطبان می شود و بینندگان شبکه تهران را به حال و هوای اربعین، سفر کربلا و پیاده روی اربعین نزدیک می کند.

«ماه محرم» یک مراسم آیینی حماسی با خلاقیت هنرمندانه و تلاش برای احیای مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان (علیه السلام) در دهه سوم محرم و دهه اول صفر و بخشیدن حال و هوای این مراسم است. شهر تهران الحسینی (ع).

این مراسم با هدف ایجاد شور، آگاهی و ارتباط معنادار شهروندان با سیره حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و عاشورای حسینی از 24 محرم الحرام آغاز و تا 8 صفر ادامه داشت. 23 مرداد) با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در میدان آزادی از ساعت 18 الی 24 پذیرای عموم مردم بود.

برنامه آموزشی «محرم شهر» از میدان آزادی هر شب ساعت 22 از شبکه تهران به مدت 30 دقیقه در معرض دید عموم قرار گرفت.

سکانس های شگفت انگیز از تکه ملت

همزمان با آغاز آیین سوگواری هنری «تکه ملت»، برنامه ارکستر سمفونیک و گروه کر صدا و سیما ساعت 19:00 از شبکه تهران پخش می شود.

حسین شریفی رهبر ارکستر و سالار عقیلی به عنوان خواننده این برنامه موسیقایی ممتاز که در کنار سایر فعالیت های فرهنگی و هنری به عموم مردم عرضه می شود.

مسابقه هنری و آیینی پسران و دختران به میزبانی محسن عراقی و رژه و پذیرایی از دیگر برنامه هایی است که در قالب برنامه تکیه ملاط ​​در معرض دید عموم قرار می گیرد.

آیین هنری سوگواری «تکه ملت» در قالب مراسم مردمی «آرمان» با شعار «آرمان شهر من» تقدیم مردم شد.

«تکیه ملت» هر شب ساعت 19:00 به مدت 50 دقیقه از شبکه پایتخت پخش می شود.

همچنین در برنامه های مختلف شبکه تهران از جمله «آرامش تهران»، «ما به خانه برگشتیم» و «تهران 20»، ویژه برنامه های مستند، فیلم و گفتگوهای مرتبط را پخش می کند و گزارش هایی از برنامه های «در شهر» و «در آستان» پخش می کند. “. مداحی، موسیقی، عکس محرم و… نیز برای این ایام پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *