برنامه‌های رادیو ویژه شهدای مدافع حرم/ روایت مردان عصر معاصر 

تبلیغات بنری


شبکه های رادیویی در سالروز شهادت محسن حججی ویژه برنامه هایی را برای تجلیل از شهدای مدافع حرم بانو زینب (سلام الله علیها) در سوریه پخش کردند.

یورنا- به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، 27 مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم است.

به همین دلیل شبکه های رادیویی برنامه هایی چون خیابان ایران، زیر سایه تو، یاد یاران، حماسه نگاه، رمان عاشقانه، رزمندگان ماندگار و کتاب های صوتی پخش می کنند. شهدای دفاع از آنها.» «ممنوعه» و … نمایش می دهد

رادیو ایران; از خیابان ایران تا نزول معشوق
فیلم خیابان ایران پنجشنبه ساعت 11:15 به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجی از رادیو ایران پخش می شود. «مستند مقاومت» ویژه برنامه دیگری است که ساعت 13:30 همان روز پخش می شود. «از نوادگان معشوق» به مرور زندگی شهید امین کریمی از شهدای مدافع حرم می پردازد. این برنامه ساعت 21:35 از رادیو یاران پخش می شود.

رادیو جوان. زیر سایه تو
شبکه رادیویی جوان ویژه برنامه «زیر سایه تو» را در سه قسمت ساعت 9، 11 و 19:40 روی آنتن می برد. ویژه برنامه «اتفاق» ساعت 10:50 پنجشنبه به گوش شنوندگان می رسد. این ویژه برنامه های رادیویی به زندگی و جانفشانی شهدای مدافع حرم می پردازد. این ویژه برنامه ها به گرامیداشت ایثار و فداکاری این شهدا و شناخت بیشتر ارزش های انسانی و اسلامی آنان اختصاص داشت.

رادیو فرهنگ; نگاه حماسی مستند
یکی از ویژگی های برنامه «حماسه نگاه» در رادیو فرهنگ، ارائه روایتی مستند با موضوع نگاه به زندگی و نحوه تبادل نظر شهید حججی و واکنش هنرمندان، نویسندگان و شاعران به شهادت شهید حججی است. این شهید این برنامه همزمان با سالروز شهادت شهید محسن حاجی ساعت 11:30 از رادیو فرهنگ پخش می شود.

رادیو تهران; میدان شهادت تهران
برنامه «میدان شهادت تهران» ضمن تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران؛ وی با همسر شهید حججی، فرزندان، خانواده و بستگان شهدا گفتگو می کند و یاد و خاطره شهدا را گرامی می دارد. این برنامه ساعت 13:30 از رادیو تهران پخش می شود.

رادیو دانش؛ داستان عاشقانه
برنامه «رمان عشق» به احساسات همسران، مادران و خواهران شهدا اختصاص دارد و به ابعاد زندگی شهدای مدافع حرم از بدو تولد تا زمان شهادت می پردازد. این برنامه با اجرای ملیحه توکلی و گویندگی علی رضا بختیاری پنجشنبه از ساعت 13:30 تا 13:55 از رادیو معارف پخش می شود. در برنامه صبحگاهی “مهربان باش” برنامه “کوچ کبوتر” پخش می شود.

رادیو ورزشی; قهرمانان مقاومت
برنامه رزمندگان جاوید با محوریت شهدای مدافع حرم ورزش می چرخد ​​و از رادیو ورزش پخش می شود. در این برنامه زندگینامه ورزشی مدافعان حرم در قالب گفت و گو با خانواده هایشان ارائه می شود و خاطرات شهدا از بازی های ورزشی خود و همکارانشان پخش می شود. این برنامه جمعه ها از ساعت 1:30 تا 14:00 پخش می شود.

رادیو سلامت; گامگان محو خواهد شد
شبکه رادیویی سلامت در بخشهای مختلف از شهدای مدافع حرم تجلیل می کند. برنامه درود بر زندگی با یاد و خاطره شهید مدافع حرم تقدیم می شود.
«یاد یاران» عنوان دیگر برنامه این شبکه بهداشت و درمان است که به موضوع شهدا به ویژه مدافعان سلامت و مدافعان حرم می پردازد. «سپید جامگان» جمعه هر هفته ساعت 12:15 با محوریت شهدای مدافع حرم و سلامت تقدیم شنوندگان رادیو می شود. ویژه برنامه رادیویی «تبکیران» به تقدیم تلاوت قرآن کریم هر روز به یک شهید اختصاص دارد.

ایرانصدا; کتاب صوتی شهدای مدافع حرم
کتاب «آقا ابراهیم» نوشته رویا فلاحی و یاسمن لطفی به شرح زندگی شهید مدافع حرم آقای موزوی صدرزاده می پردازد.
کتاب «هادی زاهد» با اجرای امیر فرهان نیا و نگین خواجه ناصر به بیان خاطراتی از شهید مدافع مقام «هادی زاهد» می پردازد.
فاطمه عباسی و حامد نجم الهادی در روایت کتاب «دمشق» مجموعه ای از خاطرات مدافعان حرم از گروه فاطمیون را تقدیم مخاطبان می کنند.
کتاب «سه دقیقه در قیامت» رمانی با صدای آقای حمید نجم الهادی است که با الهام از خاطرات یکی از مدافعان حرم که برای لحظاتی تحت عمل جراحی از این دنیا می رود و می رود. او تجربه ای نزدیک به مرگ دارد.
«خداحافظ سالار» با اجرای سودابه آقاجانیان داستان زندگی مدافع حرم سردار حمدانی را روایت می کند.
«بیغم ماهیها» با گفت و گو با حسین بهزاد، نویسنده با سابقه ادبیات مقاومت، با شهید حاج حسین همدانی، به بررسی زندگی او در کودکی، سال های مبارزه با رژیم پهلوی و وجود او در شرایط سخت می پردازد. چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی. این کتاب توسط امیر فرهان نیا تهیه شده است.

رادیو قرآن کریم; داستان زندگی شهید محسن حججی در پیروزی جاودانگی
برنامه «داستان ابدیت» به زندگی این شهید بزرگوار مدافع حرم می پردازد. این برنامه در قالب تولیدی توسط علی رضا کریمی پنجشنبه 27 مرداد ساعت 15:30 تقدیم شنوندگان می شود.

برنامه رادیویی; فرازی از زندگی شهید حججی در وداع با شجاع
برنامه رادیویی «خداحافظ دلاور» از شبکه رادیویی ویترین پخش می شود. این برنامه رادیویی به نویسندگی سهیلا خدادادی به زندگی شهید حججی می پردازد.
«خداحافظ دلاور» به کارگردانی نورالدین جوادیان. هنرمندانی چون امیر فرهانیه، سلمان خطی، محمد پورحسن، محمد آقامحمدی، عباس توفیقی، مهدی نمینی مقدم، اکبر ملایی، مجید سهرابی، شهریار حمزیان و محمدرضا علی 27 مرداد ساعت 16 از رادیو پخش می شود. .

پیام رادیویی؛ مردان زمینی من
برنامه مردان سرزمین من با معرفی شهدای مدافع حرم از رادیو پیام پخش می شود. از خرد، فداکاری و فداکاری آنها نیز یاد شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *