برنامه‌‏های تابستانی ویژه دختران و زنان پایتخت؛ از برگزاری برنامه‏‌های مناسبتی در بوستان‏‌ها تا اجرای سومین دوره «هزار امید»

تبلیغات بنری


مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده از اجرای برنامه های تابستانی دختران و بانوان پایتخت در تابستان 1403 هجری قمری خبر داد.

یورنا – به گزارش روابط عمومی اداره کل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران؛ مریم اردبیلی با بیان اینکه خانواده مهم ترین و اساسی ترین نهاد جامعه است و سلامت آن به معنای سلامت جامعه است، گفت: توانمندسازی خانواده و ارتقای انعطاف پذیری و پایداری آن اولویت برنامه ریزی مدیریت شهری است.

وی افزود: با توجه به این اولویت، اداره کل امور بانوان و خانواده در نظر دارد فعالیت های خانواده محور را تحت عنوان خانواده در سطح مناطق 22 گانه شامل نشست ها و همایش های آموزشی، برنامه های تفریحی – تفریحی خانوادگی – آموزشی اجرا کند. و برنامه های تفریحی و ارائه خدمات راهنمایی خانواده.

الاردبیلی با اشاره به برپایی برنامه های تابستانی برای اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تصریح کرد: ارائه مشاوره و کمک به زندانیان زن با رای آزاد و ارجاع آنها به کار در مراکز توانمندسازی کوثر. و اجرای طرح دوست خانواده و طرح اتاقک با هدف تسهیل دسترسی خانواده ها به خدمات مشاوره ای. خدمات عمومی، خانواده، زناشویی و تخصصی روانشناسی و حمایتی، برگزاری دوره آموزشی هویت سالم فرزندان، برگزاری دوره آموزشی روابط زناشویی و برنامه های تفریحی برای نوجوانان دختر. سرپرستان خانوار از جمله رویه هایی است که در تابستان 1403 هجری قمری آغاز شد.

وی به برگزاری سومین رویداد «هزار امید» در تابستان 1403 هجری شمسی اشاره کرد و همچنین گفت: برنامه اجرایی دیگری برای معاونت اجتماعی و فرهنگی اداره کل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که این برنامه اجرایی است. اجرای طرح «هزار امید»، برنامه «امل» برای سومین دوره است. هزار امید نام مجموعه ای از کارگاه ها و دوره های آموزشی و سرگرم کننده برای دختران نوجوان 12 تا 17 ساله در شهر تهران است که با توجه به استقبال خوب دختران از رویدادهای گذشته و نتایج خوبی که در سال جاری به دست آمد، هزار امید برگزار شد. با ابعاد گسترده تری برگزار می شود و قرار است در 40 جلسه در ماه های مرداد و شهریور با حضور تعداد بیشتری از مردم شهر تهران برگزار شود. هزارامد دوره های مختلف کارآفرینی، رشد فردی، هنر و دوره های سرگرمی برای دختران شهرستانی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه رویداد «تهران دخت» پورتال «هزارامد» کانالی است که از طریق آن طرح های ویژه دختران نوجوان انتخاب می شود، اظهار داشت: این رویداد یکی از مهم ترین رویدادها است. برنامه های هفته گذشته اداره کل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران در خانه تاریخی «فدرال» تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: در رویداد «تهران دخت» از فعالان عرصه جوان و طراحان دوره که سابقه فعالیت در حوزه دختران نوجوان را دارند دعوت شد تا طرح های مورد نظر خود را ارسال کنند و در نهایت پس از ارزیابی اساتید و هیئت داوران رویداد. ، طرح های انتخاب شده برای ارائه در رویداد هزارمید به زودی آماده می شود.

اردبیلی با اشاره به اینکه دوره گام برای دختران نوجوان نیز برگزار می شود، تصریح کرد: دوره گام از مجموعه رویدادهای هزار امید است که در واقع دوره قانون گذاری در شهرستان نامیده می شود. در این جلسه از دختران نوجوان خواسته می شود که برای شهر قانون گذاری کنند. این یک دوره هفت روزه است که در آن نوجوانان با مسائل قانون و قانونگذاری در شهر و یک سری مهارت ها مانند گفتمان خلاق آشنا می شوند که در نهایت یک سری قوانین را وضع می کند. این یک اتفاق جالب برای دختران نوجوان تهرانی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران همچنین از اجرای برنامه های ویژه دختران و مادران در پارک های خصوصی بانوان و مراکز شهرادخت و شهریبانو خبر داد و اظهار داشت: از فروردین تا تیرماه سال 1403 بیش از 58 هزار نفر حضور داشتند. پارک های خصوصی بانوان در 22 منطقه مختلف تهران و از برنامه های فرهنگی و تفریحی بهره مند شدند. همچنین همزمان با ایام سوگواری حسینی و ماه های محرم و صفر، طرح «زیر آسمان روضه» برای سومین سال متوالی در پارک های ویژه بانوان اجرا می شود.

اردبیلی با اشاره به اینکه در راستای اهدافی از جمله بسترسازی و ایجاد فضای مناسب در باغ‌های بانوان تهران برای برگزاری جلسات مذهبی در منزل؛ مشارکت پر رنگ زنان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی برای ارتقای فرهنگ دینی و اجتماعی. اداره کل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران برای نهادینه کردن ارزش‌های انسانی و آشنایی شهروندان با باغ‌های بانوان و توانمندی‌های آنها، طرح زیر آسمان گل رز را برای سومین سال متوالی در باغ‌های خصوصی بانوان اجرا کرد. از اول محرم تا اربعین حسینی (4 شهریور 1403) در باغات بانوان در مناطق 3، 4، 16، 18 و 21 برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *