برای خرید قایق باید تحریم‌ها را دور بزنیم/ هدف روئینگ درخشش در بازی‌های آسیایی ناگویاست

تبلیغات بنری


گفتگو

مدیر فنی تیم ملی قایقرانی گفت: با توجه به سختی های ورود قایق به ایران به دلیل تحریم ها، باید بتوانیم شرایطی را برای خرید و تحویل قایق در ایران ایجاد کنیم.

افشین فرزام وی در گفت وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی قایقرانی ایران در بازی های المپیک 2024 پاریس اظهار کرد: با توجه به عملکردی که در چند سال گذشته در قایقرانی نشان داده ایم، البته انتظارات در این رشته افزایش یافته است. ما همچنین باید تمام تلاش خود را برای پیگیری جدی تر برنامه ها با برنامه ریزی دقیق تر و دقیق تر انجام دهیم تا خروجی ها و نتایج را به انتظارات فعلی نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع اگر بخواهیم قایقرانی را با رشته های دیگر مقایسه کنیم، ابتدا باید توجه داشت که سایر رشته ها در طول سال حداقل در 8 تا 9 مسابقه جهانی و بین المللی شرکت می کنند و به این ترتیب به رقابت می پردازند. رقبای خود را در طول مسابقات کمتر از 5-6 بار در سال می دانند و حریفان خود را به خوبی می شناسند.

قایقرانان ما برای اولین بار در مسابقاتی خارج از آسیا قایقرانی می کنند

سرمربی تیم ملی قایقرانی اضافه کرد: این مسائل باعث می شود ورزشکاران رشته های دیگر با دانش کامل در مسابقات معتبری مانند المپیک به رقابت بپردازند اما قایقرانان ما که در المپیک در دو رشته پارویی زدند برای اولین بار در رقابتی خارج از کشور قایقرانی کردند. کشور قاره آسیا، این کار ما را بسیار سخت کرد.

وی با اشاره به برخی قوانین جدید در مسابقات قایقرانی در المپیک پاریس گفت: در المپیک 2024 طبق قوانین شرایط به گونه ای بود که مربیان نمی توانستند پاروزنان را در کنار پیست هدایت کنند و این مشکل همراه با عدم تجربه قایقرانان کشورمان، عملکرد و نتایج را مبهم کرد.

هدف ما سبقت گرفتن از ژاپنی ها در قایق دو نفره بود

فرزام در خصوص عملکرد تیم قایقرانی ایران در قایق دونفره گفت: اولین بار بود که در رشته روئینگ در قایق دو نفره سهمیه المپیک را کسب کردیم. شرکت در مسابقات دو نفره به دلیل سختی مراحل برای کسب سهمیه بسیار سخت است. هدف ما سبقت گرفتن از ژاپنی ها در قایق دو نفره بود.

وی ادامه داد: همانطور که در مسابقات انتخابی المپیک با ژاپنی ها حدود 3 ثانیه شکست خوردیم، در بازی های المپیک دو بار با این تیم مسابقه دادیم که یک بار از آنها پیشی گرفتیم و بار دوم با 30 صدم ثانیه از ژاپن ناکام ماندیم. انتظارات ما این بود که چون ژاپن در فینال B المپیک توکیو بود، بتوانیم با این تیم به فینال B المپیک پاریس برسیم اما متاسفانه این اتفاق برای هر دو تیم رخ نداد و با هم به فینال C رسیدیم. با ژاپن

ما باید قایق های جدید در تمرین داشته باشیم

مربی تیم ملی قایقرانی افزود: حدود یک سال است که با فاطمه مجلل در قایق تک نفره کار می کنم و به نظرم با وجود سن کم و کم تجربه توانسته رکوردهای خوبی در المپیک به ثبت برساند. و در فینال D با زمان 7:47 به پایان رسید که اگر برنامه ریزی مناسب در کنار اردوهای بین المللی برای مجال انجام شود، می تواند سال به سال رکورد خود را بهبود بخشد و حضور داشته باشد یک جایگاه خوب در المپیک بعدی

فرزام درباره وضعیت خرید قایق های جدید گفت: همزمان با بازی های المپیک جلساتی با شرکت فیلبی در خصوص خرید قایق داشتیم تا به دلیل مشکلات ورود، شرایط را برای خرید و تحویل قایق در ایران مهیا کنیم. قایق به ایران به دلیل تحریم ها. این قایق ها باید در حین تمرین در دسترس باشند تا پاروزنان ما در حین مسابقه شناخت خوبی از قایق ها و پاروهای خود داشته باشند.

قرعه کشی و استخر کمترین تأثیر را بر عملکرد قایقرانان دارند

سرمربی تیم ملی قایقرانی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر گروه های سخت قایقرانی کشورمان در بازی های المپیک پاریس، گفت: در خصوص مسابقات مقدماتی و گروه ها باید تاکید کنم که در هر صورت بهترین نفرات دنیا هستند. در المپیک خواهد بود و نباید به شانس و تساوی تکیه کرد. باید با آماده سازی زیرساخت ها و حضور در اردوهای بین المللی سطح قایقرانی را در کشورمان بالا ببریم زیرا قرعه کشی و گروه کمترین تاثیر را در عملکرد قایقرانان دارد. اگر نگاهی به طول عمر قایقرانان ملی بیاندازید متوجه می شوید که با روند نوسازی عظیمی مواجه بوده ایم و در هر صورت نوسازی هزینه دارد اما با برنامه ریزی صحیح و نگاه بلند مدت باید اقدامات لازم را آماده کرد. شرایط برای قایقرانی پیشرفت و کسب مدال.

وی درباره زمان برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی قایقرانی طی چند روز آینده تا حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که اواسط مهرماه در ازبکستان برگزار می شود، آغاز می شود. هدف اصلی روئینگ درخشش در بازی های آسیایی ناگویا ژاپن است و امیدواریم با ادامه کار بتوانیم انتظارات را در بازی های آسیایی 3 سال دیگر برآورده کنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *