بختیاری‌زاده:شهریاری بزرگ ماست اما به او اجازه دخالت نمی‌دهم – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از تسنیم، سهراب بختیاری زاده در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب آهن اظهار داشت: امیدوارم فردا روز خوبی برای استقلال باشد و با یک بازی خوب امتیاز بگیریم و نتیجه بگیریم. هواداران ما خوشحال هستند

برای من مهم بود که در دوران حضورم در استقلال تا جایی که می توانستم تلاش کنم
وی در پاسخ به این سوال که روند انتخاب سرمربی خارجی استقلال با حواشی همراه بوده و این موضوع خللی در انضباط فکری وی نداشته است، گفت: این سوال باید از مدیریت باشگاه مطرح شود. روزی که مسئولیت را پذیرفتم، سیاست این بود که یک دوره مسئولیت را برعهده بگیرم تا باشگاه بتواند مربی خارجی را در جایگاه خوب و در فضای مناسب انتخاب کند و برای رسیدن به بهترین ها در این موضوع عجله نکند. گزینه در آن زمان، تاریخ مشخص نبود، اما تلاش ها بر این بود که این کار در اسرع وقت انجام شود. این هنوز انجام نشده است، اما باید تلاش هایی در اینجا انجام شود. برای من از روز اول مهم بود و حالا که مسئولیت را پذیرفته ام، با تمام توان کار کنم و تمام وقتم را صرف تیم کنم و با کمک بازیکنان، مدیریت و همه شرایط برای تغییر و تحول. به سمتی بروید که هفته های بهتری داشته باشید.

یکی از وظایف مربی یافتن راه حل برای مشکلات است
مدیر فنی موقت تیم استقلال با بیان اینکه این موضوع (عدم قطعیت در انتخاب مدیر فنی استقلال) تاثیر منفی روی کارش نگذاشت، توضیح داد: قبلا هم گفتم و می گویم مشکلات، بحران ها و چالش هایی وجود دارد. و یکی از آنها وظیفه مربی یافتن راه حل برای مشکلات است. این امر مستلزم وجود فضای دوستانه در باشگاه، تفاهم و احترام متقابل است و همه به خصوص سرمربی و کادرفنی باید دست به دست هم بدهند و برای حل مشکلات راه حلی بیابند.

شهریاری مشاور بزرگ من است اما به او اجازه دخالت در مسائل فنی را نمی دهم
وی در پاسخ به صحبت هایی که در مورد دخالت شهریاری رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در تاسیسات این تیم و توصیه به برخی بازیکنان برای بازی کردن مطرح شد، خاطرنشان کرد: در گذشته افتخار شاگردی شهریاری را داشتم و باید بگویم که او فردی خوش اخلاق و ماهر است و من در صباتری با او کار کردم. اگر شرایط اینطور بود خدا می داند با این همه علاقه و قلب واقعی که برای استقلال دارم نمی آمدم. او در این شرایط از من کمک خواست و من با افتخار پذیرفتم. آقای شهریاری آن ذهنیت را نسبت به فوتبال ندارد و من اجازه دخالت نمی دهم. شهریاری عزیز و بزرگ است و همه در باشگاه کار خودشان را می کنند و این رفتار حرفه ای است. ما کادر فنی و آنالیزورهایی داریم که با هم صحبت می کنند و در مورد تیم تصمیم می گیرند. در این مدت چنین فشاری وجود نداشت.

می دانستم بازیکنان استقلال تحت فشار روحی و روانی هستند
بختیاری زاده درباره انتشار عکسی از تمرین استقلال و وضعیت روحی و روانی بازیکنان این تیم گفت: روز اولی که من آمدم فیلم بازی های هفته های قبل را مرور کردیم تیم ما استقلالی و بزرگ است و به دلایلی استقلال لیگ را خوب شروع نکرد و من می دانستم که با آقای نوازی چقدر تحت فشار هستند غلامپور، سالار امینی و شیخ اسلامی، به همان اندازه که باید مسائل فنی را رعایت کنیم، باید روی مسائل روحی و روانی هم تمرکز کنیم که بازیکنان در تمرینات راضی هستند تا بعداً بتوانیم در مورد مسائل فنی به توافق برسیم و خدا را شکر این موضوع خیلی خوب اجرا شد و تأثیر زیادی روی وضعیت روحی و روانی تیم گذاشت.

استقلال بازیکن کم ندارد و ما برای قهرمانی می جنگیم
دو سال پیش استقلال با صدرنشینی فاصله 8 امتیازی را جبران کرد اما سال گذشته نتوانست اختلاف دو امتیازی را با تیم دوم حفظ کند. سرمربی موقت باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که با توجه به فاصله بین استقلال و بالای جدول، می توانید به هواداران این تیم امیدی به قهرمانی بدهید؟ یک تیم بزرگ و در فصل قبل که ما قهرمان شده بودیم، رقیب ما در فوتبال ممکن است اتفاق بیفتد و هفته قبل هم گفتم که استقلالی ها کم ندارند البته ما جا داریم که یک یا دو بازیکن اضافه کنیم و تیم توانایی این را دارد که قوی‌تر بازی کند، اما خدا را شکر او فضای آرام، تمرکز کافی و ارتباط خوب دارد، اما فکر می‌کنم که این مهم است باشگاه باید به گونه‌ای حرکت کند که روند قبل از مسابقه اصلاح شود. بازی نه برد و نه باخت و مهمتر از آن روندی است که در آن با هم کار می کنیم و هر روز همدیگر را می بینیم، مسائل اداری، اقتصادی و مالی باید درست شود تا بتوانیم به سمت روز مسابقه حرکت کنیم ، جایی که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. خدا را شکر الان شرایط خوب است و امیدواریم برای قهرمانی رقابت کنیم.

ما تیم شادی هستیم و نباید بترسیم
بختیاری زاده همچنین درباره آخرین مورد ابتلای تیم فوتبال استقلال به خبرنگاران گفت: یکی دو بازیکن مصدوم داریم و یکی دو بازیکن هم رفته اند و آمده اند. فکر می کنم جلالی یک هفته غایب باشد و در این مسابقه شرکت نکند. من به کار تیمی اعتقاد دارم و بازیکنی روی نیمکت داریم که بازی نکرده و چون پیراهن استقلال را بر تن دارد باید از لحاظ اخلاقی و فنی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و در چنین روزهایی بدون ترس از او استفاده کنیم. تیم های سپاهان، پرسپولیس و تراکتورسازی دیدارهای خود را به تعویق انداختند و درخواست کردند که این دیدار بین بازی های این هفته و عدم بازی برگزار شود. فکر می کنم ما تیم شادی هستیم و نباید بترسیم. ای کاش دو یا سه بازیکن مصدوم داشتیم و از آنها استفاده می کردیم، اما حالا که این کار را نمی کنند، این اتفاق عجیب و غریبی در فوتبال نیست و این اتفاقات به همه بازیکنان کمک می کند تا خود را فرصتی برای کمک به تیم ببینند و این. اعتقاد من به کار گروهی است ایمان سلیمی هم مصدوم است و فکر می کنم یکی دو هفته دیگر بیاید.

هیچ یک از تیم ها نمی توانند 90 دقیقه دفاع یا حمله کنند
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هواداران این تیم از نامردی خوششان نمی آید و چطور ممکن است این اتفاق با بختیار زاده یا مربی خارجی بیفتد، گفت: ما از روز اول روی این موضوع کار کردیم. فکر می کنم دفاع بخشی از فوتبال است و بسیار مهم است. هواداران و بینندگان عاشق فوتبال رو به جلو هستند. فکر می کنم مهم نیست چه فوتبالی بازی می کنید، نمی توانید فقط در 90 دقیقه حمله یا دفاع کنید. اولویت ما بازی در زمین، حمله به حریف، پرس از بالا و نترسیدن است. باید با هوشیاری و شجاعت بازی کنیم و در این بین ممکن است اشتباه کنیم اما این تفکر باید به بازیکنان القا شود تا بتوانند اشتباهات یکدیگر را بپوشانند. ممکن است در چند دقیقه مجبور به دفاع شویم و باید تمام قوانین دفاع تیمی را رعایت کنیم و سپس یک ضد حمله مناسب انجام دهیم. این چیزی است که من در فوتبال باور دارم و در این مدت سعی کردم آن را به قلب بازیکنان القا کنم.

بختیاری زاده در مورد اضافه شدن یک مربی بدنساز به کادرفنی استقلال توضیح داد
سرمربی موقت باشگاه استقلال درباره اضافه شدن یک بدنساز جوان به این تیم برای رفع مشکلات جسمانی آبی پوشان توضیح داد: روز بازی مقابل هواداران و طبق آماری که به دست آوردیم احساس کردم برخی بازیکنان از نظر بدنی آماده نبودند. مدتی تیم بدنسازی در کنار او نبودند. حتی اگر مربی به دلیل مشغله زیاد دوره های بدنسازی را گذرانده باشد، خوب است مربی بدنسازی باشد که روی مشکلات جسمانی تمرکز کند. سالار امینی مربی جوان و با سابقه ای است و در سطح ملی فعالیت کرده است. او در تیم هواداران حضور داشت و در خودرو و روز استقلال خوزستان در کنار من حضور داشت. امینی با فرهنگ و به روز است، نکته مهم دیگر برخورد درست اوست و می تواند خیلی زود با بازیکنان رابطه خوبی برقرار کند.

بازیکنان باید هر هفته در زمین ستاره بودن خود را نشان دهند
بختیاری زاده درباره حضور 1500 هوادار استقلال در دیدار این تیم مقابل استقلال و صحبت هایش خطاب به استقلالی ها گفت: هواداران حق قضاوت ما را دارند و این اتفاق پیامی به بازیکنان اتولا است که می توانید این کار را انجام دهید. شما فقط یک ستاره خوانده می شوید و انتظار دارید توجه کنید. هر هفته ستارگان مسابقه ای انجام می دهند و به شدت مورد قضاوت قرار می گیرند و باید هر هفته در زمین و مسابقه ستاره بودن خود را نشان دهند. این یکی از چالش‌هایی است که بازیکن بزرگی که پیراهن یک تیم بزرگ و پرافتخار را می‌پوشد با آن روبه‌رو است و بخشی از کار ماست. استقلالی ها باید فهمیده باشند که وظیفه سنگینی دارند و با بازی حرفه ای و بهتر تلاش می کنیم تا هواداران به ورزشگاه بیایند و از فوتبال لذت ببرند. همیشه حق با آنهاست و همه هواداران نسبت به تیم احساسی دارند. من آنها را دوست دارم و به آنها احترام می گذارم و حتی اگر مورد انتقاد شدید قرار بگیرند، حق با آنهاست. وظیفه باشگاه این است که دست به دست هم دهیم و کاری انجام دهیم تا هوادار بتواند زندگی روزمره خود را بگذراند و پیام ها و خبرهای خوب را بشنود. همچنین در روز مسابقه بیایید و بدون توجه به امتیاز از فوتبال باشگاهی لذت ببرید. این امر مستلزم آن است که همه اعضای باشگاه کار خود را حرفه ای، در فضای مناسب و با احترام متقابل انجام دهند.

در حال حاضر چیزهای مهمتری از جذب بازیکن وجود دارد
وی در پایان درباره احتمال جذب بازیکنان جدید اظهار داشت: الان واقعا به این موضوع فکر نمی کنم و چیزهای مهم تری هم هست و این یک نیاز است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *