بحث‌های سیاسی داخلی و انتخاباتی وارد موضوع سیاست خارجی نشوند

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت امور خارجه سیاست خارجی را سرمایه ملی توصیف کرد و گفت: وظیفه همه ماست که از مرزهای سیاست خارجی به عنوان یک سرمایه ملی محافظت کنیم و مسائل انتخاباتی و بحث های سیاسی داخلی را وارد این موضوع نکنیم.

یورنا- علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه چهارشنبه 9 خرداد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از سیاست خارجی که یک ثروت و سرمایه ملی است محافظت کنیم.

باقری با اشاره به اینکه سرمایه های سیاست خارجی نباید در جریان رقابت های انتخاباتی هزینه شود، اظهار داشت: سرمایه سیاست خارجی سرمایه ملی است و موضوع این نیست که عده ای بخواهند آن را غارت کنند یا در بازار رقابت های سیاسی و انتخاباتی غارت کنند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که مرزهای سیاست خارجی را به عنوان یک سرمایه ملی حفظ کنیم و مسائل انتخاباتی و بحث های سیاسی داخلی را وارد این موضوع نکنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین گفت: در دولت آیت الله رئیسی و فعالیت این دولت 1200 نفری و شهید بزرگوار امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه، دستاوردهای ملموس و ملموسی در سیاست خارجی حاصل شده و بسیاری از این دستاوردها تقریبا مورد تایید قرار گرفته است. هر کس.

وی با بیان اینکه باید تنش در روابط خود با کشورهای همسایه، دوست و منطقه را آرام کنیم و به دنبال دفع تهدید کشورهای رقیب یا دشمن باشیم، تصریح کرد: بحث سیاست همسایگی به عنوان یک سیاست راهبردی مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت. شورا. چندین بار رهبر موضوع تثبیت جایگاه ایران و نهادینه سازی آن در سازوکارهای چندجانبه مانند برجام و شانگهای و همچنین استفاده از توانمندی های بین المللی و ایفای نقش در عرصه های مهم بین المللی نیز در دستور کار قرار دارد.

باقری در بخشی دیگر گفت: حتی زمانی که جمهوری اسلامی ایران از حق دفاع از خود استفاده کرد و به جنایت صهیونیست ها در دمشق پاسخ داد و آنها را مجازات کرد، آمریکا، اسرائیل و متحدانشان نتوانستند از هیچ ظرفیت بین المللی علیه اسلام استفاده کنند. جمهوری. ایران برای استفاده

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه همراهی میدان و دیپلماسی یک واقعیت روشن و غیرقابل انکار است که در 1.20 روز دولت آیت الله رئیسی مشهود بود، ادامه داد: واقعیت این است که اگر بدون میدان دیپلماسی بود، دیپلماسی هم بود. همانگونه که برای اعلام مواضع خود به تریبون رفت.

باقری در بخشی دیگر گفت: عرصه و دیپلماسی باید همیشه مکمل و پشتیبان باشد و این موضوع در مسائل مختلف در دولت آیت الله رئیسی و دوره وزارت خارجه شاهزاده عبداللهیان به صورت عینی تثبیت شد و آثار آن را در عرصه های مختلف دیدیم. .

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *