بالا‌ترین نرخ رشد منطقه متعلق به ایران است

تبلیغات بنری


محمدرضا فرزین گفت: ژتون ریالی را که نقدی به صورت الکترونیکی است و برای رفع نیازهای جزئی جامعه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد را در کشور اجرا می کنیم.

یورنا – به گزارش ایبِنا، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به میانگین نرخ رشد کشور در سال های اخیر به ویژه سایر کشورها در سال ۲۰۲۳ و بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط بانک جهانی نشان می دهد که بالاترین نرخ رشد در ایران 5 درصد است. این نرخ رشد با توجه به نرخ رشدی که کشور در سال های اخیر به دست آورده، خوب تلقی می شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نرخ رشد سایر کشورها، نرخ رشد ایران در سال 1402 هجری شمسی مناسب بوده است. بر این اساس گزارش کامل نرخ رشد در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی قرار گرفت.

فرزین ادامه داد: کشورهای همسایه و منطقه شاهد نرخ رشد کمتری نسبت به ایران بودند و با توجه به روند سال های گذشته نرخ رشد 5 درصدی نرخ رشد شتابان و قابل قبولی است که امیدواریم امسال نیز ادامه داشته باشد.

وی به نرخ رشد تشکیل سرمایه در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ رشد تشکیل سرمایه همچنان نرخ رشد بسیار خوبی است. سال گذشته نرخ رشد تشکیل سرمایه به 6.7 درصد رسید و امسال به 7.2 درصد رسید. آنچه قابل توجه است نرخ رشد بسیار خوب تشکیل سرمایه در سه ماهه چهارم است که به 14.2 درصد رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: نماد ریالی را که نقد الکترونیکی است و برای رفع نیازهای جزئی جامعه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد را در کشور اجرا می کنیم. این طرح دارای مزایای بلند مدت است. در مورد ارزهای رمزنگاری شده اقدامات خوبی انجام شده و به زودی مقررات اعلام خواهد شد. سندی نیز از سوی بانک مرکزی تهیه شده که به زودی اعلام می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *