باقری خطاب به وزیر خارجه انگلیس؛ طرف‌های اروپایی با انفعال در قبال جنایت رژیم صهیونیستی نخستین فرصت دیپلماسی را تباه کردند

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت خارجه انگلیس در رایزنی با وزیر امور خارجه انگلیس ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای اروپایی در قبال ترور شهید هنیه گفت: طرف های اروپایی با انفعال و حتی محکوم نکردن آن اولین فرصت دیپلماسی را هدر دادند. این اقدام ناقض صلح و امنیت بین المللی است.

یورنا- دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه درباره تحولات منطقه گفتگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه با یادآوری تحولات منطقه خاطرنشان کرد: اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه که شامل تجاوز به لبنان و حمله به منازل مسکونی در بیروت و ساعاتی بعد نقض قوانین ایران از سوی رژیم صهیونیستی بود. تصمیمات سرزمینی آن و شهادت میهمان رسمی کشورمان شهید هانیه از نمونه های اخیر آن است که تنها عامل بی ثباتی در منطقه است.

باقری تصریح کرد: پس از جنایت شهادت اسماعیل هنیه توسط رژیم اسرائیل، نقض امنیت ملی ایران و نقض ثبات منطقه، طرف های اروپایی با انفعال و حتی محکوم نکردن این اقدام ناقض، اولین فرصت دیپلماسی را هدر دادند. صلح بین المللی و امنیت. در عین حال، ممانعت از مسیر دیپلماتیک توسط اروپایی ها نتیجه ای جز تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه فعالیت های تروریستی و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در منطقه نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران امنیت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود را به خطر نمی اندازد.

باقری گفت: آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت که مانع مسئولیت برجام در مقابله با عوامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه شده اند، مسئول شرارت تنها موجودات خبیث هستند. منطقه.

دیوید لمی که از کشورمان خواسته بود خویشتن داری کند، گفت: اقدام علیه اسماعیل هنیه گامی به عقب در مسیر آتش بس در غزه است.

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: اسرائیل و لبنان در آستانه جنگ هستند و اگر خویشتن داری نکنیم شاهد نتایج فاجعه‌باری خواهیم بود که به نفع هیچ‌کس نیست.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *