بازیکنان پائز را به عنوان سرمربی نپذیرفته بودند/ دریافت، پاشنه آشیل والیبال ایران شده

تبلیغات بنری


گفتگو

کارشناس والیبال گفت: بازیکنان در هفته اول دچار تنش و فشار روحی شدیدی شدند تا امید تیم ملی به قهرمانی در مسابقات المپیک حفظ شود.

محمود افشاردوست وی در گفت وگو با میزان، درباره عملکرد تیم والیبال ایران در پایان هفته سوم لیگ ملت های 2024 گفت: قبل از ارزیابی هفته سوم باید به نوع و سبک بازی ملی پوشان اشاره کنم. تیمی که در هفته اول و دوم ارائه شد، با آنچه در هفته سوم دیدیم کاملا متفاوت بود. در هفته سوم همه چیز از ذهنیت برنده گرفته تا دلسوزی و جنگندگی در زمین مشخص بود و این تفاوت در نوع بازی قطعا دلایل مختلفی دارد. بازیکنان هفته سوم مانند دو هفته اول لیگ ملت ها بودند و اینطور نبود که در دو هفته اول از نظر بدنسازی و سایر عوامل ضعیف باشند اما توانستند وضعیت خود را ارتقا دهند. توانایی های هفته سوم در سرویس، دریافت، شوت، گرفتن توپ و غیره. خوب نشون بده

این کارشناس والیبال افزود: این تغییرات در سبک بازی دلایلی دارد. به عنوان مثال در هفته اول بازیکنان برای حفظ امید تیم ملی به کسب سهمیه المپیک دچار تنش و فشار روحی شدیدی شدند که علاوه بر ضعف فنی بر عملکرد فردی بازیکنان تاثیرات منفی داشت. همانطور که قبلا هم گفتم، انتظارات واقعاً فراتر از ذهن من بود و همیشه در مصاحبه هایم به راه دشوار صعود به المپیک اشاره می کردم تا از فشار روحی و روانی روی بازیکنان بکاهم.

وی تصریح کرد: پذیرفتن 4 شکست متوالی در هفته اول متاسفانه آثار منفی داشت و به وضوح دیدیم که ناامیدی در اردوی تیم رخنه کرده است. واقعاً باید به بازیکنانی حق داد که بعد از دو سال ضعیف، از دست دادن المپیک و 4 باخت نتوانند از حداکثر توان بدنی استفاده کنند.

بائز نام بزرگی در والیبال نبوده و نیست

افشاردوست با تاکید بر ضعف فنی بائز در هدایت تیم ملی والیبال گفت: علاوه بر این مشکلات روحی و روانی، عدم شناخت بائز از بازیکنان قطعا در کسب آن نتایج بد بی تاثیر نبوده و دانش این مربی خارجی به او توضیحاتی را به دستیاران ایرانی خود داده است و نمی تواند بیشتر از این اطلاعات داشته باشد. ارتباط بین کادر مربیگری و بازیکنان در این سطح بالا در والیبال نیز بسیار موثر است. بنابراین جدا از ارتباط صمیمی و پدرانه با بازیکنان، سرمربی تیم ملی باید از نظر بار فنی، رزومه و مدیریت در سطح مورد قبول بازیکنان تیم ملی باشد. قصد بی احترامی ندارم اما بائز نام بزرگی در والیبال جهان نبود و قبل از هدایت ایران مربی هیچ تیم ملی دیگری نبود.

ملی پوش اسبق والیبال درباره دلایل تغییرات مثبت در هفته سوم لیگ ملت ها گفت: در هفته سوم به دلیل برکناری بائز و واگذاری هدایت تیم ملی والیبال به پیمان اکبری، تیم ملی والیبال در هفته سوم لیگ دسته اول لیگ دسته اول لیگ دسته اول را برعهده گرفت. همه چیز کاملا تغییر کرد اکبری با توجه به تجربه بازیگری و همچنین سالها مربیگری در سطح برتر والیبال کشورمان، شناخت بسیار خوبی از توانایی های همه بازیکنان دارد و به همین دلیل می دانست که چگونه از توانایی هر بازیکن در موارد مختلف استفاده کند. لحظات.

درک اکبری از توانایی بازیکنان مشکل دریافت را حل کرد

افشاردوست با تاکید بر زخم قدیمی والیبال ایران که اولین استقبال است، گفت: نباید فراموش کرد که مشکل والیبال ایران در سال های اخیر چه در تیم ملی و چه در لیگ، استقبال ضعیفی است که همه از آن رنج می برند. متوجه می شود، این یک مشکل نیست، دو ماه باید حل شود. اکبری از این رو برای پوشش این ضعف در دیدارهای پایانی لیگ ملت ها تغییرات دیگری نیز انجام داد که تاثیرگذار نیز بود. به عنوان مثال حضرت پور که فقط یک لیبرو بود به عنوان گیرنده استفاده می شد تا از حضور او در چرخش های مختلف زمین استفاده کند. این تغییر پست حضرت پور باعث شد حسین خانزاده فرصت بازی پیدا کند و با حضور این دریافت کننده جوان، قدرت حمله تیم ملی در منطقه چهارم و همچنین کناره های بیرونی بیشتر شد.

وی در پایان گفت: به نظر من مهمترین تاثیری که اکبری در تیم ملی داشت این بود که دل بازیکنان را به هم نزدیک کند تا از خود گذشتگی و اشتباهات یکدیگر را در زمین جبران کنند. همدلی بین بازیکنان باعث شد در هفته سوم تیم والیبال ببینیم و مشخص بود که با تغییر شرایط همه برای یک هدف و پیروزی تلاش می کنند. البته در هفته سوم فشار روحی و روانی در هفته های اول وجود نداشت و بازیکنان با آرامش بیشتری بازی کردند، اما یک بار دیگر بر جنگندگی و اتحاد بازیکنان تاکید می کنم تا شرایط تیم ملی خوب پیش برود. بدتر نشد که باعث شد در هفته سوم شاهد پایان تلخی نباشیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *