بازنشستگانی که به خدمت خود ادامه دهند ۱۳ ماه حقوق دریافت خواهند کرد/ کاهش ۲۴ هزار نفری کمبود معلم در مهر ماه سال جاری

تبلیغات بنری


سخنگوی رسمی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت یک ماه حقوق اضافه به بازنشستگانی که خدمتشان ادامه دارد خبر داد.

یورنا علی فرهادی در نشست خبری پیش از ظهر امروز 3 مرداد 1403 هجری شمسی گفت: آموزش و پرورش سال گذشته طوفان را پشت سر گذاشته و به ساحل آرامش رسیده است.

وی افزود: در نهادی که ثروت آن سرمایه انسانی است و 90 درصد بودجه آن صرف حقوق بشر می شود، نظم حرف اول را می زند.

سخنگوی رسمی آموزش و پرورش افزود: از اسفند 1401 هجری شمسی پرداخت حق التدریس معلمان به تعویق افتاد. امروز آنقدر نظم در این حوزه ایجاد شده که حقوق این افراد هر ماه تسویه و پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه از تمامی خدمات خریداری شده در استان سیستان و بلوچستان بر اساس قانون استفاده شده است، گفت: اقداماتی را برای تبدیل وضعیت این افراد به قرارداد مشخص انجام داده ایم.

سخنگوی آموزش و پرورش با تاکید بر نظام مالی در نظام آموزشی کشور گفت: تمام حقوق افرادی که صبح و عصر خدمت کردند و تا این لحظه معوقه هستند را پرداخت کرده ایم.

فرهادی ادامه داد: در حوزه طبقه بندی در صدور 1401 حکم طبقه بندی به موفقیت هایی دست یافتیم اما بخشی از بدهی این افراد به 6 ماهه دوم بازمی گردد.

این مقام مسئول در نظام آموزش و پرورش با تایید پرداخت مرحله نهایی آرایش در دولت سیزدهم تصریح کرد: همه معوقات را پرداخت می کنیم و همه معوقات از این طریق مشخص می شود.

به گفته سخنگوی رسمی وزارت آموزش و پرورش، سن بازنشستگی از 48 سال به 58 سال تغییر یافته است و در حالی که معلمان در سن 42 سالگی بازنشسته می شوند، دستورالعمل ویژه و مشوق های جدیدی برای جبران خسارت جوانانی که وارد بازنشستگی می شوند، صادر کرده ایم. جرگه از این ظرفیت موجود بهره ببرند.

فرهادی تاکید کرد: در 25 سال گذشته بیشترین تعداد دانش آموز را داشتیم و بیشترین میزان بازنشستگی نیز به این دلیل اضافه شد که جمعیت جوان آموزش و پرورش را با بحران مواجه کرد.

سخنگوی رسمی آموزش و پرورش افزود: هر یک از بازنشستگانی که به خدمت ادامه دهند به جای 12 ماه حقوق 13 ماهه دریافت می کنند و این موافقتنامه به تایید سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی و سایر نهادها رسیده است. .

وی با بیان اینکه طرح ویژه و سازوکار مشخصی برای پرداخت حقوق معلمان و پرداخت حق التدریس و اضافه کار ارائه کرده ایم، گفت: مقرر شده است که دو بار به معلمان مناطق محروم پرداخت شود.

وی ادامه داد: در مهر 176 هزار معلم کمبود داریم و سال گذشته حدود 200 هزار معلم کمبود داشتیم و افق بهتری برای سال های آینده داریم و در سال های اخیر توان دانشگاه شهید رجایی برای اشتغال 25 هزار نفر افزایش یافته است. و امسال توانایی اشتغال 32000 نفر. 30000 نفر از آنها در دانشگاه فرهنگیان و 2000 نفر در هنرستان دانشگاه رجایی آموزش دیده اند.

وی گفت: بیش از 40 درصد معلمان ما حکم خود را اعلام کرده اند و معلمان می دانند در کدام مدرسه تدریس می کنند و تا 19 شهریور به معلمان منتقل شده اطلاع رسانی می شود. در حالی که در سال های گذشته تا بهمن ماه به برخی از معلمان اطلاع رسانی ادامه داشت. حدود 80 درصد از کلاس ها ارزیابی شده اند و تنها 20 درصد کلاس ها در ماه آینده ارزیابی می شوند.

سخنگوی رسمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: 26 هزار معلم درخواست انتقال داده اند که بیشترین تقاضا و تولید ما از شهرستان های استان تهران است و بیش از 5 هزار معلم درخواست انتقال به استان های دیگر کرده اند. بیشترین درخواست برای ورود بیش از 6000 نفر و کمترین درخواست برای خروج مربوط به ایلام است که 242 معلم خواهان خروج هستند و کمترین درخواست برای ورود مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

فرهادی تصریح کرد: در دوره اول ابتدایی 9 میلیون و 200 هزار نفر، در دوره متوسطه اول 3 میلیون نفر و در دوره متوسطه دوم 3 میلیون نفر تحصیل می کنند که تا پنج سال آینده تعداد دانش آموزان دبیرستان افزایش می یابد تعداد دانش آموزان در طرح مرحله متوسطه در مدارس.

وی با بیان اینکه میانگین حقوق معلمان بالغ بر 16 میلیون و 420 هزار تومان است، گفت: در تلاش هستیم تا به زودی در شهریورماه بتوانیم پاداش پایان خدمت نیمه دوم سال 1402 را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *