ایران خواستار برگزاری نشست فوق العاده کشور‌های اسلامی شد

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده کشورهای اسلامی را مطرح کرد و از پاکستان خواست از این ابتکار حمایت کرده و از توان خود برای جلوگیری از ادامه اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها استفاده کند.

یورنا- علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی کشور. بحث و تبادل نظر بین حماس که در تهران مهمان بود انجام شد.

باقری در این تماس با قدردانی از مواضع پاکستان در حمایت از ملت فلسطین، به گسترش جنایات رژیم صهیونیستی به یمن، بیروت و تهران و عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمز بزرگ جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: اقدام دو پیامد خواهد داشت. اول پاسخ قاطع ایران به این جنایت و دوم تاثیر اقدامات شوم صهیونیست ها در ایجاد بی ثباتی و امنیت و افزایش بحران در منطقه که کشورهای اسلامی و منطقه نباید در برابر آن سکوت کنند. در مقابل او.

رئیس دیپلماسی کشورمان همچنین با پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده کشورهای اسلامی از پاکستان خواست از این ابتکار حمایت کرده و از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از ادامه اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها استفاده کند.

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر برای هم افزایی در حمایت از مردم غزه و مقابله با وحشیگری رژیم صهیونیستی در منطقه شد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو ضمن ابراز احساسات عمیق، شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت و از نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم بیداری ملت اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، ترور اسماعیل هنیه در تهران را نقض آشکار حقوق بین الملل و حاکمیت ایران دانست.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *