ایران بدون تردید از حق مشروع خود برای دفاع از امنیت و تمامیت ارضی خود استفاده خواهد کرد

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر امور خارجه اسلوونی تاکید کرد: ایران در حق مشروع خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات تهاجمی تردیدی ندارد. رژیم صهیونیستی از تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد

یورنا – علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با خانم تانیا وایون وزیر امور خارجه اسلوونی که کشورش دارای عضویت غیردائم در شورای امنیت است با توجه به اهمیت نقش جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی در خصوص حفظ صلح، ثبات و آرامش در منطقه و ضرورت توقف نسل‌کشی غزه و محکومیت اقدامات ناقض حقوق بین‌الملل را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این گفتگو با اشاره به تداوم و گسترش تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: پس از گذشت حدود سیصد روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه فلسطین در غزه، صهیونیست ها در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی شکست خوردند. نیروی مقاومت که آخرین تجهیزات نظامی خود را برای کشتن زنان، کودکان و افراد غیرنظامی به کار گرفت.

باقری در این زمینه تاکید کرد: صهیونیست ها همچنین اقدامات تروریستی علیه اماکن غیرنظامی را در کشورهای دیگر مانند یمن، لبنان و اخیرا در تهران آغاز کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این گفتگو گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از سکوت طرف های اروپایی و خودداری از صدور بیانیه واحد در شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر تجاوزات صهیونیستی متعجب هستیم. رژیم تهران، یمن و لبنان. ناکامی کشورهای اروپایی در محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس برای ما سوال است.

باقری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون شک از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب استفاده خواهد کرد. آسیا.

تانیا فاجون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز بر حق جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود تاکید کرد.

وی بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد و افزود: ما منکر رنج و درد مردم فلسطین نیستیم و خواهان برقراری آتش بس بر اساس جدول زمانی مشخص هستیم. جمهوری اسلامی ایران بازیگر بسیار مهمی در منطقه است و می تواند نقشی کلیدی داشته باشد و اسلوونی همواره آماده است تا زمینه گفت و گو و جلوگیری از تشدید تنش ها در خاورمیانه را فراهم کند.

خانم فیون ضمن تبریک انتخاب رئیس جمهور جدید کشورمان اظهار داشت که رئیس جمهوری اسلامی ایران پیام مهمی را در حوزه سیاست خارجی به دنیا ارسال کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *