ایجاد پیوند عاطفی کودکان با عاشورا در رادیو اربعین

تبلیغات بنری


مجری برنامه زنده «مین زین بام» در رادیو اربعین با تاکید بر اهمیت مسئولیت پذیری و عشق به کودکان در راهپیمایی اربعین به بیان تجربیات خود در اجرای قطعه «بچه های حرم» پرداخت. برنامه نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و تربیت نسلی با ایمان و مسئولیت پذیری است.

یورنا – بنا به اعلام معاونت صدا، آسیه جرجی گوینده برنامه زنده مین زینب از رادیو الاربعین درباره تجربه اجرای خود در این برنامه رادیویی گفت: اجرای قطعه کودک در حرم را بر عهده دارم. . این قسمت به بچه های عزیزی اختصاص دارد که یا اولین زائر هستند و خاطرات خود را برای ما تعریف می کنند و یا امسال قصد رفتن به کربلا را دارند و در این زمینه برنامه ریزی می کنند.

وی افزود: قبل از هر برنامه مطالعه و تحقیق می کنم تا ببینم بچه هایی که در ایام اربعین به کربلا می روند چه نقشی دارند و چه تجربیاتی را پشت سر می گذارند. در این زمینه متوجه شدم این بچه ها چقدر مسئولیت پذیر هستند. به عنوان مثال، در مراسم پیاده روی اربعین، بسیاری از آنها وظیفه توزیع آب بین زائرین را بر عهده دارند و با کودکان عراقی با محبت رفتار می کنند، با آنها بازی می کنند و ابراز محبت می کنند. برخی از آنها نیز می گویند که چند عروسک خریده اند یا کاردستی ساخته اند تا به بچه های عراقی بدهند.

قرجی به سبک بیان و اجرای خود در این برنامه رادیویی برجسته اشاره کرد و تاکید کرد: در قسمت کودک پردیس با داستان های مختلف و موضوعات جدید برای کودکان ارتباط برقرار می کنیم. داستان های ما می تواند در مورد احادیث یا آیات قرآنی باشد که به طرق مختلف برای کودکان اجرا می شود. هدف ما انتقال مفاهیم عمیق مذهبی به کودکان به زبانی ساده و جذاب است.

وی درباره احساس خود در رادیو الاربعین گفت: از آنجایی که با بچه ها در ارتباط هستیم به نظر من گوینده ای که برای بچه ها اجرا می کند باید احساس معنوی داشته باشد و نسبت به امام حسین (علیه السلام) عنایت داشته باشد تا بتواند بیان کند. این احساسات را به کودکان منتقل کنید. لحن کودکانه و ملایم در بیان این احساسات و عواطف برای من بسیار مهم است. گوینده بخش کودک در رادیو اربعین باید صدای خوب و آرام و متدین و متدین داشته باشد.

این مجری رادیو در پایان تصریح کرد: بسیاری از این کودکان خردسال هستند و نمی توانند بنویسند، اما همان طور که والدین پیامک های خود را برای ما ارسال می کنند، احساسات و حال روحی خود را به والدین خود منتقل می کنند. مشارکت بچه ها چه تلفنی و چه از طریق پیامک بسیار خوب و مهم است. آنها واقعاً امام حسین (علیه السلام) را دوست دارند و خوشا به حال پدر و مادری که این فرزندان را تربیت کردند که عشق و علاقه به امام حسین (علیه السلام) در دلشان ریشه دوانید. برنامه «از زینب» در این شماره ها با روایت هایی جذاب و آموزنده که به تربیت نسلی با ایمان و تقوا کمک می کند، تلاش می کند فرهنگ عاشورا و محبت به اهل بیت علیهم السلام را در روح نسل های آینده نهادینه کند. . مسئول

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *