اگر VAR بود؛ هر ۲ گل سپاهان رد می‌شد/ برخی قوانین فوتبال ما را نابود می‌کند

تبلیغات بنری


سرمربی تیم فوتبال خیبر خرم آباد گفت: امیدوارم فدراسیون به گونه ای برنامه ریزی کند که سوگیری ها در زمینه استفاده از فناوری VAR برطرف شود.

یورنا ردا مهاجری وی پس از شکست دو بر یک خیبر خرم آباد مقابل سپاهان در نشست خبری حاضر شد و گفت: به دو تیم خسته نباشید می گویم. برد لحظه آخری سپاهان را تبریک می گویم. به بازیکنان و هواداران خسته نباشید می گویم. نمی توانم بابت باخت عذرخواهی کنم. این باخت برای همه سخت است، اما امروز نتوانستیم ببازیم. تفاوت تجربه و امکانات هم همین را نشان می داد.

وی ادامه داد: این اولین باخت ما نیست و آخرین باخت ما هم نخواهد بود. امیدوارم همه بتوانیم از این باخت درس بگیریم. تا دقیقه 96 توانستیم سپاهان را مهار کنیم. سپاهانی نایب قهرمان آسیا و قهرمان ایران. من به بازیکنان و کادرفنی که بازی شجاعانه ای انجام دادند افتخار می کنم. گاهی اوقات ما به اندازه کافی قوی نیستیم. در 30 ثانیه آخر این یک اشتباه برای ما بود. انتظار داشتیم بازیکنان باتجربه ای که به زمین فرستادیم بازی را کنترل کنند. اگر اشتباه نکنیم می توانیم یک امتیاز ارزشمند از سپاهان بگیریم. این بازی ما را به آینده امیدوار می کند. تعدادی از بازیکنان ما هنوز آمادگی بازی را ندارند و چند بازیکن مصدوم داریم که هنوز به ترکیب اضافه نشده اند.

مربی تیم فوتبال خیبر افزود: شنیده ام که فناوری VAR دو ضربه پنالتی را در دیدار استقلال و ملوان برگرداند. امروز اگر VAR داشتیم نمی باختیم. سپاهان خوب بازی کرد و موقعیت های خوبی داشت اما باید قبول کنیم که به عنوان تیمی که به تازگی به لیگ برتر رسیده ایم و در این راه شجاعانه مقابل سپاهان بازی می کنیم، امیدوارم تبعیض از بین برود و اگر عدالت می خواهیم فقط چند تیم از فناوری VAR استفاده می کنند.

مهاجری گفت: فکر می کنم اگر کمک داور ویدیویی بود گل های سپاهان لغو می شد و داور در این باره تجدید نظر می کرد. این تمایزات کار ما را سخت می کند. الان که لیگ تحت هر شرایطی شروع شده امیدوارم فدراسیون بتواند این مشکلات را حل کند. VAR چیز سختی نیست که ما نگران آن هستیم و آرزویش را داریم. اگر VAR بود، داوران راحت‌تر حکم می‌کردند و شک و تردید همه برطرف می‌شد. با این شرط شک و تردید ادامه خواهد داشت و امیدوارم موضوع را پاک نکنند و درخواست حذف من را نکنند. تلاش می کنم با انتقادات سازنده به تیمم و فوتبال ایران کمک کنم.

وی افزود: اگر امروز باتجربه تر بودیم شاید نتیجه متفاوت می شد. ما قهرمان نمی شویم و می خواهیم امسال از خود، شهر و پیراهن خود دفاع کنیم. تا روزی که سرمربی این تیم شوم تمام تلاشم را می کنم تا این اتفاق برای مردم خوب لرستان رقم بخورد.

سرمربی تیم فوتبال خیبر خرم آباد درباره کناره گیری تیمش از دقیقه 60 به بعد گفت: سپاهان قبل از شروع لیگ آمادگی فنی و بدنی را برای حضور در لیگ برتر آسیا انجام داد. در یک تساوی به تیمی که از ما آمادگی بیشتری داشت باختیم. ما تیمی بودیم که کم کم در حال شکل گیری بودیم. از نظر آمادگی جسمانی در تیم ما تعادلی وجود ندارد و در دو هفته تعطیلی سعی می کنیم خود را برای داشتن تیمی یکپارچه آماده کنیم.

مهاجری در مورد شرایط بازیکنان خارجی تیمش گفت: کوین پولی هفته گذشته جزو بهترین ها بود و از اینکه گفتید کیفیت ندارد تعجب می کنم. دو مسئله وجود دارد؛ او دیر به ترکیب ما اضافه شد و آنها نیاز به زمان دارند تا با شرایط و امکانات سازگار شوند. سایر خارجی ها هم عملکرد خوبی داشتند و قیمت هایی که به آنها دادیم را ببینید. اگر توانایی پرداخت بالاتری داشتیم اقدام دیگری انجام می دادیم. وقتی بازیکن داخلی از 25 و 30 میلیارد تومان صحبت می کند باید تصمیم دیگری بگیرم. امسال به هدف خود می رسیم و لطفا صبور باشید. ما برای اولین بار است که این فضا را تجربه می کنیم و انتظار داریم قهرمان شویم؟ من به تیمم ایمان دارم و امروز سپاهان را به چالش کشیدیم و اگر VAR بود شاید الان طور دیگری صحبت می کردیم.

وی در خصوص تعویض هایی که انجام داد خاطرنشان کرد: وقتی نتیجه برمی گردد حتماً تعویض های ما مشکل دارد اما به توانایی ما هم نگاه کنید. ما هنوز 100 درصد آماده نیستیم. البته همه تیم ها در حال حاضر مشکل دارند. حریف امروز ما سپاهان بود و مهره های زیادی دارد. من تعجب می کنم که اتحادیه در بحث قانون گذاری این گونه رفتار می کند. من چند روز پیش فهمیدم که لیست بزرگسالان باید 18 نفر باشد نه 20 نفر. من 20 بازیکن بزرگسال و 7 بازیکن آینده دار گرفتم و الان باید از 18 نفر استفاده کنم یعنی 9 نفر از لیست حذف می شوند. نمی دانم این قانون کجا به فوتبال ما کمک می کند؟ امیدوارم این قوانین بازنگری شود تا تیم هایی مثل ما متضرر نشوند. اگر از دست دادن ما را دلسرد نکند، می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *