اُفت فاحش کشتی آزاد آمریکا| کایل دیک و اسنایدر چه سرنوشتی بعد از المپیک خواهند داشت؟

تبلیغات بنری


دو قهرمان مشهور کشتی آزاد آمریکا با خاطراتی غیرمنتظره پاریس را ترک کردند.

یورنا – کایل دیک و کایل اسنایدر، شما دو نمونه از پرافتخارترین رزومه کشتی در تاریخ آمریکا را ایجاد کرده اید. کایل دیک با دفاعی غیرقابل نفوذ به بالاترین سطح کشتی بین‌المللی رسید و کایل اسنایدر با حمله‌ای قدرتمند وارد شد، اما وقتی المپیک 2024 به پایان رسید، هر دو همچنان چیزی را که دوست داشتند را از دست دادند.

کایل دایک دومین برنز المپیک خود را در وزن 74 کیلوگرم پس از یک بازگشت قدرتمند در آخرین لحظه مقابل خاتاج تسابولوف از صربستان به دست آورد، در حالی که حرکت باورنکردنی اسنایدر با 9 جایگاه متوالی در سکوی جهانی و المپیک روز یکشنبه به پایان رسید و او در دسته 97 کیلوگرم پنجم شد.

در مجموع، تیم کشتی آزاد مردان آمریکا در پاریس سه مدال کسب کرد. نقره اسپنسر لی در دسته 57 کیلوگرم و دو برنز توسط کایل دیک و آرون بروکس (86 کیلوگرم). این کاهش نسبت به پنج مدالی بود که آمریکایی‌ها از المپیک 2021 توکیو کسب کردند و همچنین اولین باری بود که ایالات متحده از سال 1968 در سبک آزاد مردان بدون مدال طلا از المپیک خارج شد.

کایل اسنایدر 28 ساله است. او یک مدال طلا در ریو و یک مدال نقره در توکیو به دست آورد و گفت که می خواهد تا 40 سالگی کشتی بگیرد.

کایل دایچ از زمان کسب دومین مدال برنز المپیک خود اظهار نظری نکرده است، اما این کشتی گیر 33 ساله شبیه کسی بود که قصد دارد به رقابت ها ادامه دهد.

دیک پس از برنده شدن در مسابقه مدال برنز گفت: “چیزی که هنوز باید روی آن کار کنم این است که اجازه ندهم آنها به پای من برسند.” من در آنجا امتیاز زیادی می گیرم، اما گاهی اوقات کشتی شمشیر دو لبه است.

کایل دایچه در نیمه نهایی المپیک نیز نتیجه سریع تری داشت و با نتیجه 20 بر 12 مغلوب دایچی تاکاتانی از ژاپن شد.

اما گفت: این کار سختی است. خیلی پیش نمی آید که 12 امتیاز کسب کنم و یک بازی را ببازم.

دیک در 21 بازی اول خود در سری جهانی 26 امتیاز کسب کرد. او در تمام 21 بازی پیروز شده است، از جمله برد 6-4 در سپتامبر سال گذشته مقابل تاکاتانی در مرحله یک چهارم نهایی جهان. با این حال تاکاتانی این بار بیشتر از فضا کار کرد و از سرعت خود برای ضربه زدن به مچ پای راست دیک استفاده کرد.

دیک گفت: اگر تاکاتانی دوباره کشتی بگیرد، احتمالاً از این تاکتیک استفاده نخواهد کرد.

در مورد اسنایدر، همه چیز به پایان رساندن حملات او با پا بود. قهرمان چهار دوره جهان و المپیک در دو دیدار اخیر خود در این مسابقات 5 امتیازی شد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب احمد تاجدینوف قهرمان جهان از بحرین شد و با نتیجه 4 بر یک مغلوب امیرعلی آذربرا از ایران شد. امتیازات او در این دو مسابقه در دو تایم اوت به دست آمد، یک حذف در برابر تاگودینوف و یک حذف در ثانیه های پایانی زمانی که او در اطراف تاگودینوف در حاشیه حرکت کرد.

اسنایدر در نیمه اول موقعیت خوبی داشت اما نتوانست از آن در مقابل تاجدینوف استفاده کند. او در دقیقه پایانی مسابقه مدال برنز یک دستش را روی پایش گذاشت اما نتوانست با دو دست مقابل آذربرا قفل کند.

اسنایدر با بیان اینکه از تجربه خود در پاریس درس خواهد گرفت و به کشتی بازخواهد گشت، افزود: من باید در هر چیزی که همه می دانند بهتر شوم. باید جوری این کار را انجام بدهم که بتوانم روی پای آنها باشم و امتیاز بگیرم.

مقام پنجمی او در پاریس به 9 سکوی متوالی اسنایدر در جهان و المپیک پایان داد تا کار خود را در سطح بزرگسالان از سر بگیرد. برای اولین بار از سال 2015، او باید فرآیند کامل ساخت یک تیم در سطح جهانی را به جای گذراندن بهترین سری Final X طی کند.

بازگشت دیک در آخرین لحظه در مسابقه مدال برنز به او اجازه می دهد تا در صورت تمایل به ادامه رقابت، از سری X Final خارج شود.

4-1 در حالی که کمتر از 40 ثانیه بعد از یک سری بررسی ویدیویی پر هرج و مرج باقی مانده بود، دایک با سرعت چرخش و شوت های خود به سمت صفحه رفت و دو بار دور تسابولوف دوید.

مربی کایل در تمام طول سال با او صحبت می کرد و می گفت: “تمام چیزی که از شما می خواهم این است که در 45 ثانیه دو امتیاز کسب کنید.”

این برد او را به چهاردهمین آمریکایی تبدیل می کرد که چندین مدال المپیک را کسب می کند.

وی گفت: بعد از نیمه نهایی به وضوح ناراحت بودم، می خواستم برنده شوم، همه می خواهند برنده شوند و وقتی این اتفاق نیفتاد، سخت بود. باید دوباره تلاش کنم تا نماینده خوبی برای کشورم باشم و الگوی خوبی برای بچه های علاقه مند به کشتی باشم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *