انواع طعم دهنده چای برای خوش عطر و طعم شدن – یورنا

تبلیغات بنری


چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان و پرطرفدارترین نوشیدنی در بین ایرانیان است و اکثر مردم ایران روزانه آن را مصرف می کنند. نوشیدن یک فنجان چای خستگی و استرس ناشی از روز کاری را از بین می برد، اگر از علاقه مندان به نوشیدن چای هستید، می توانید با افزودن طعم های مختلف مانند هل، دارچین، زعفران، میوه های خشک و غیره طعم چای را لذت بخش تر کنید. . خواص آن را افزایش دهید.

هل

چای هل یکی از محبوب ترین انواع چای در کشورهای خاورمیانه است. برای تهیه این دمنوش، مقدار مناسبی هل را در قوری بریزید و بگذارید تا دم بکشد.

هل به عنوان دومین ادویه گران قیمت در جهان شناخته می شود که دارای ویژگی های گرم و خشک است و علائم سندرم روده تحریک پذیر را تسکین می دهد. بوی بد دهانحفظ وزن متعادل، سلامت قلب و … باعث شادی و حال خوب می شود.

دارچین

دارچین یکی از طعم دهنده هایی است که به خوشمزه شدن چای کمک می کند. برای تهیه دمنوش دارچین کافیست دارچین را با چای خشک به قوری اضافه کنید و روی آن آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. دارچین برای نفس کشیدن

طبیعت دارچین تند و خشک است کاهش وزندرمان افراد سرد مزاج از بیماری های مختلف مانند سرطان، تب، مالاریا، معده، حالت تهوع و … مفید.

انواع طعم های چای برای خوش طعم کردن آن

زعفران

چای زعفران یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع چای است. برای تهیه دمنوش زعفران کمی زعفران را با چای معمولی مخلوط کرده و میل کنید. لازم به ذکر است که مقدار زعفران بستگی به سلیقه مصرف کننده دارد.

طبیعت زعفران گرم و خشک است و به همین دلیل خواص زیادی دارد. یکی از مهمترین خواص زعفران اثر تسکین دهنده و شاداب کننده آن است و همچنین می تواند در بهبود خلق و خوی فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

گل قرمز

بسیاری از مردم رزماری یا گل رز را به چای سیاه اضافه می کنند تا طعم و مزه داشته باشد. برای تهیه چای گل رز مقداری گل رز به چای سیاه اضافه کنید و بنوشید.

نوع گل محمدیه و گل رز گرم است و دارای خواص و فواید درمانی بسیاری مانند رفع بوی بد دهان، رفع یبوست، مبارزه با عفونت، لاغری و… دارم

میوه های خشک شده

برای طعم دادن به چای خود می توانید از انواع میوه های خشک استفاده کنید. یکی از رایج ترین روش های تهیه چای میوه ای طعم دار کردن آن است. میوه برای انواع رایج چای، چای سیاه است.

چای تهیه شده از میوه به طور کلی غنی ترین منابع را دارد ویتامین C این به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و افزودن میوه به چای مصرف قند را از بین می برد و برای بیماران و افرادی که اضافه وزن دارند واقعا مفید است.

انواع طعم های چای برای خوش طعم کردن آن

زنجبیل

چای زنجبیل در سراسر جهان به عنوان چای محبوب است زنجبیل طعمی گرم و کمی تند با رایحه ای مطبوع دارد. برای تهیه این چای زنجبیل تازه ها را پوست بگیرید و به لایه های نازک برش بزنید و با کمی چای سیاه داخل آب بریزید و 20 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

زنجبیل طبیعتی گرم کننده دارد و برای افرادی که مزاج سرد و مرطوب دارند بهترین انتخاب است. چای زنجبیل فواید زیادی دارد، مانند کمک به هضم غذا، کاهش حالت تهوع و کاهش علائم. سرما بخور و آنفولانزا اثرات ضد التهابی دارد.

مرکبات

یکی از محبوب ترین طعم های چای سیاه مرکبات است، می توانید یک برش به آن اضافه کنید لیمو ترش، نارنجی و سایر مرکبات برای تلطیف تلخی چای سیاه و همراه با آن عسل ذوق کن

نعناع

نعناع را به چای سیاه اضافه کنید و آن را دم کنید تا از طعم آن لذت ببرید و آن را از خواص شگفت انگیز آن در پیشگیری از بیماری های لثه، درمان نفخ، دل درد، تهوع و … بی بهره نگذارید. اسهال مفید است.

انواع طعم های چای برای خوش طعم کردن آن

شیر

شیر چای نوعی نوشیدنی است که از مخلوط چای و شیر تهیه می شود. چای شیر به طور سنتی با چای سیاه تهیه می شود و افزودن شیر چای سیاه را تلخ می کند. برای تهیه این نوشیدنی از مقدار زیادی شیر استفاده نمی شود در واقع شیر به عنوان طعم دهنده برای تهیه چای شیر می تواند از انواع شیرهای گیاهی استفاده کند. شیر بادامشیر سویا، شیر نارگیل نیز استفاده می شود

گل یاس

برای طعم دادن می توانید یاس را به چای اضافه کنید. این چای با بوی معطر و طعمی شیرین و لطیف مشخص می شود نوشیدن چای یاس خطر ابتلا به بیماری های قلبی، نارسایی مغزی و برخی از انواع سرطان ها را کاهش می دهد و به کاهش وزن، بهبود سلامت دهان و دندان و تقویت عملکرد مغز کمک می کند.

شربت افرا

درخت افرا در فصول سرد نشاسته را ذخیره می کند نشاسته به مرور زمان به شیره تبدیل می شود و در اواخر زمستان یا اوایل بهار به سطح تنه درخت نفوذ می کند. این شیره را می توان با ایجاد سوراخ در تنه درخت استخراج کرد.

از مهم ترین خواص شیره افرا می توان به محافظت از قلب، خواص آنتی اکسیدانی، پیشگیری از سرطان، ضد پیری، بهبود هضم، درمان سرماخوردگی و … اشاره کرد.

توت ها

بسیاری از مردم چای سیاه را از تمشک می چشند زیرا توت فرنگی، تمشک، شاه توت و توت ها استفاده از افزودن انواع توت ها به چای سیاه باعث ایجاد طعم ترش و شیرین می شود و به چای حس بهاری و تابستانی می دهد.

استویا

استویا یک شیرین کننده طبیعی است که از برگ درخت استویا به دست می آید. اگر عاشق چای سیاه هستید و هر روز چای با شکر میل کنید، استویا بهترین جایگزین برای شکر است. استویا بدون قند و کالری بهترین انتخاب برای همه افراد به خصوص افراد دارای اضافه وزن، دیابت و بیماری قلبی است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *