انجام بزرگ‌ترین مراسم افتتاح در تاریخ نظام سلامت

تبلیغات بنری


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره برداری از 678 پروژه بهداشتی را بزرگترین مراسم افتتاحیه در تاریخ نظام سلامت دانست.

یورنا – به گزارش ویپادا، بهرام عین الله با بیان اینکه در این دولت کارهای بزرگی در حوزه سلامت انجام شده است که در تاریخ بهداشت کم نظیر است و شبانه روز در این دولت تلاش کردند تا حجم زیادی از پروژه های بهداشتی را افتتاح کنند. در این زمینه در مدت زمان کوتاهی.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به مدت 6 ماه اپیدمی کرونا را مهار کرد، افزود: قول داده بودیم تا سحر ویروس کرونا را مهار کنیم اما با تلاش رئیس جمهور شهید با ورود حجم زیادی از واکسن ها و با تزریق روزانه یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن، ظرف سه ماه شروع به کنترل کرونا کرد و پس از 6 ماه به مرگ و میر به صفر رسید.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت 3100 پروژه در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق حساس مرزی در این دولت افتتاح شده است. برنامه مهم «سلامت خانواده» به عنوان یک برنامه نوآورانه در ایران ایجاد و وارد عرصه بین المللی شد.

عین الله با اعلام اینکه در این دولت 17 هزار تخت افتتاح شد و رئیس جمهور شهید شخصاً پنج بیمارستان حضرت مهدی (عج)، غدیر، الحکیم، شهریار و پردیس را افتتاح کرد، تصریح کرد: 354 دستگاه پزشکی پیشرفته نیز در این کشور توزیع شد. مراکز درمانی دولتی کشور، 7 پارک علم و فناوری راه اندازی شد.

بهره برداری از 678 پروژه بهداشتی

وزیر بهداشت ادامه داد: در مراسم امروز 678 طرح شامل 574 طرح بهداشتی در 29 استان کشور با زیربنای 170 هزار متر مربع و اعتبار مالی 8200 میلیارد تومان اجرا می شود.

وی افزود: از جمله این طرح ها 68 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 73 مرکز جامع سلامت، 234 خانه بهداشت، 44 خانه بهداشت، 116 زیست شناس، 6 مرکز زایمان، 70 آزمایشگاه، دو زنجیر سرد و یک مرکز قرنطینه مرزی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه درمان امروز شاهد بهره برداری از بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک هستیم که 20 سال نیمه کاره رها شده و به این بیمارستان واگذار شد، گفت: دولت با 55 درصد پیشرفت مالی گفت: این بیمارستان بزرگ دارای 512 تخت و مساحت 13 متر مربع است و در 13 طبقه ساخته شده است غرب کشور به ارزش 120 میلیارد تومان.

عین اللهی گفت: بیمارستان زنان و زایمان آشتیانی اراک که ساخت آن از سال 1395 آغاز شده و 45 درصد پیشرفت مالی داشته و شامل 120 تخت و 8 هزار متر مربع زیربنا است، امروز به بهره برداری می رسد. برای ساخت و تجهیز این بیمارستان 4 طبقه 1200 میلیارد تومان هزینه شد.

وی از بهره برداری از فاز سوم بیمارستان آیت الله الخوانساری در منطقه مرکزی با ظرفیت 78 تخت و تخصیص 760 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در استانداری یزد حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها). ) بیمارستان در شهرستان محرز با ظرفیت 110 تخت احداث شد. 10 سال پس از آغاز افتتاح شد.

با استفاده از مدرن ترین مرکز درمان سرطان در شرق کشور

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان کوثر سمنان به عنوان مجهزترین مرکز درمان سرطان شرق و شمال شرق کشور امروز در حال فعالیت است، گفت: ساخت این بیمارستان از سال 90 آغاز و به آن واگذار شد دولت سیزدهم با 25 درصد پیشرفت شهری، 52 تختخوابی، با زیربنای 6000 متر مربع و اعتبار 1500 میلیارد تومان.

عین اللهی با اشاره به اینکه امروز بیمارستان دولتی دامغان نیز بهسازی و توسعه یافته است، گفت: توسعه بیمارستان بحر شاهرود که با پیشرفت 30 درصدی به دولت واگذار شد. با زیربنای 3000 متر مربع یکی از پروژه هایی است که امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز حوادث سوختگی زنجان گفت: ساخت این مرکز از سال 1387 آغاز شده و 65 درصد پیشرفت داشته است و هزینه ساخت آن نیز 360 میلیارد دلار است.

وزیر بهداشت به بهره برداری از خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی زنجان اشاره کرد و افزود: این اقامتگاه با زیربنای 2 هزار و 868 متر مربع و ظرفیت پذیرش 250 دانشجو را دارد و هزینه ساخت آن بالغ بر 90 میلیارد تومان بوده است. پارک علم و فناوری شهریاری زنجان با زیربنای یک هزار و 600 مترمربع از جمله پروژه های قابل افتتاح در این شهرستان است.

افتتاح بزرگترین مسکن دانشجویی در جنوب شرق کشور

عین الهی ادامه داد: امروز در شهر کرمان خوابگاه دخترانه با ظرفیت 600 نفر که ساخت آن از سال 1396 آغاز شده و 25 درصد توسعه یافته است با زیربنای 7500 متر مربع به عنوان بزرگترین خوابگاه در حال بهره برداری است. خوابگاه در جنوب شرق کشور. با 65 سوئیت. برای ساخت این خوابگاه 200 میلیارد تومان هزینه شد. اورژانس در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رافر کرمان که با مشارکت 50 درصدی خیرین با زیربنای 1400 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 400 میلیارد تومان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان بیستک در استان هرمزگان یک خوابگاه دانشجویی با زیربنای 1500 متر مربع و قابلیت پذیرش 160 دانش آموز ساخته شد، گفت: 1200 کیلومتر در حال بهره برداری است از مرزهای دریایی و 14 جزیره در این استان است و امروز اولین آمبولانس شناور ساخت ایران به طول 15 متر با هزینه ساخت یک میلیون و 200 هزار یورو و تجهیزات 10 میلیارد تومانی افتتاح می شود.

وزیر بهداشت افزود: ساختمان ها و بخش های جدید بیمارستان امین قدیم اصفهان نیز با زیربنای 6200 متر مربع نوسازی شده و 80 تخت با وام 800 میلیارد تومانی به این مجموعه اضافه می شود. بیمارستان 40 تختخوابی شهید سلیمانی فرزانه اصفهان و ورزشگاه بانوان اصفهان نیز با زیربنای 15 هزار متر مربع بهره برداری می شود.

عین اللهی گفت: واحد آموزشی مرکز هوش مصنوعی در اقامتگاه غدیر وابسته به دانشگاه شیراز و مجتمع اقامتی غدیر و اقامتگاه متاهلین سامیه ظرفیت پذیرش 130 دانشجو در جراش را دارد و تجهیزات پیشرفته پزشکی نیز در فسا در حال بهره برداری است.

وی از افتتاح بخش روانپزشکی بیمارستان شهید چمران لرستان با زیربنای 1500 متر مربع و همچنین اورژانس در این بیمارستان خبر داد و گفت: در مجموع 678 پروژه با زیربنای 400 هزار مترمربع و 27 هزار میلیارد تومان. امروز افتتاح می شود که شامل 574 پروژه در 29 استان کشور، مراکز بهداشتی درمانی با 170 هزار متر مربع زیربنا، 90 پروژه درمانی با 1729 تخت بیمارستانی در 9 استان کشور و 14 پروژه آموزشی، مراقبتی و رفاهی است. 56 هزار متر مربع زیربنا در 6 استانداری کشور.

صبح امروز با حضور رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، 678 پروژه بهداشتی در قالب طرح یادگار ابراهیم امسال در سراسر کشور افتتاح شد. . صبح در یک زمان و از طریق ارتباط مستقیم تصویری.

لازم به ذکر است در حاشیه آئین بهره برداری از 678 طرح بهداشتی و درمانی، نمایشگاه «یاد ابراهیم» با معرفی پروژه ها و دستاوردهای حوزه نظام سلامت برگزار و مورد بازدید قرار گرفت. و بازدیدکنندگان

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *