انتقال ۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به داخل کشور – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از خبرگزاری مهر، در چارچوب همکاری های دوجانبه با دولت گرجستان و در نتیجه مذاکرات سفارت کشورمان در تفلیس، ۱۷ زندانی ایرانی در زندان های گرجستان با کمک دولت گرجستان دولت در اوایل عصر روز جمعه 27 مهریه خود را به حبس ادامه داد.

محمود ادیب سفیر کشورمان در تفلیس در این خصوص گفت: در نتیجه مذاکراتی که با وزرای امور خارجه و دادگستری گرجستان انجام شد، در نهایت توانستیم با همکاری محکوم 17 زندانی ایرانی را به کشور منتقل کنیم. کمیته حمل و نقل وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران. این افراد برای ادامه حبس از طریق کمیته انتقال محکومین به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه انتقال این زندانیان با وجود عدم توافق در خصوص انتقال محکومان بین دو کشور صورت گرفت، افزود: انتقال این گروه پس از آن دومین تجربه همکاری با دولت گرجستان است فرآیند انتقال زندانیان 120 نفر در سال 1400 منتقل شدند امیدواریم به زودی گروه دیگری از زندانیان برای ادامه حبس به داخل کشور منتقل شوند.

این در حالی است که با پیگیری های سفارت کشورمان در تفلیس، سه شهروند زندانی ما در گرجستان روز پنجشنبه 5 مهرماه عفو و آزاد شدند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *