انتقال آب به کرمان، یزد و اصفهان درحال انجام است/ حرکت به سمت توسعه صادرات به منظور تولید ارز

تبلیغات بنری


علی آبادی با اشاره به اینکه انتقال آب به کرمان، یزد و اصفهان در حال انجام است، گفت: اواخر امسال یا اوایل سال آینده به زاهدان و زابل خواهیم رسید.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز شورای دولت گفت: در حوزه تحولات کالایی رشد ارزش تجارت در کشور و آماده سازی 56 درصدی رکورد جدید اتفاق مهمی است که در کشور رخ داده است.

وزیر صامت افزود: با دیپلماسی فعال تعداد زیادی قرارداد تجاری با کشورهای مختلف امضا کرده ایم که در مرحله تصویب است.

علی العبادی گفت: تمرکز ما بر عدم صدور جواز تاسیس و بهره گیری از جواز تاسیس قبلی بود. در تعداد مجوزهای بهره برداری 17 درصد رشد داشته ایم. ما به رشد 622 درصدی در تعداد گواهی های امضای الکترونیکی دست یافته ایم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 1000 مگاوات نیروگاه تولید برق به بهره برداری رسیده است. امسال 880 مگاوات به ظرفیت اضافه می شود.

وزیر صمت با بیان اینکه فرآیند انتقال آب به کرمان، یزد و اصفهان در حال انجام است، گفت: در پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده آب را به زاهدان و زابل انتقال خواهیم داد.

العبادی ادامه داد: اتفاق خوبی در رواج بخش معدن افتاده است. از سوابق تاریخی این ایالت می توان به استخراج بیش از یک و نیم میلیارد تن انواع مواد معدنی، صدور 3319 مجوز اکتشاف، احیا و توسعه 927 منطقه یا معدن غیر فعال معدنی و برگزاری 16000 مزایده مواد معدنی اشاره کرد.

تولید خودروهای برقی، کنترل هزینه های ارزی و حل چالش های زیست محیطی

العبادی به روند توسعه صادرات به منظور تولید ارز و کنترل استفاده از ارز اشاره کرد زیرا در صف طولانی متقاضیان ارز وجود داشت.

وی ادامه داد: یکی از چالش های صنعت بحث انرژی است. در این دوره به سمت خوداتکایی در صنعت انرژی رفتیم.

وزیر صامت افزود: تعریف پروژه های محرکه مانند خودروهای برقی. خودروی برقی چالشی برای وزارت نفت است نه وزارت صنعت. برای غلبه بر چالش سوخت، باید به سمت تولید خودروهایی برویم که یا سوخت مصرف نمی کنند یا از انرژی های تجدیدپذیر نیرو می گیرند. برای این منظور تا پایان سال حدود 10 هزار خودروی برقی وارد کرده ایم که این تعداد از 100 هزار سفارش فراتر می رود و بیش از 130 هزار سفارش ثبت شده و ارز عرضه شده است.

علی آبادی گفت: در حوزه معدن روی توسعه زنجیره ارزش تمرکز داشتیم و در مراحل پایانی معادن سرمایه گذاری انجام شد.

وی بیان کرد: حل چالش های زیست محیطی با توسعه فناوری به منظور کاهش آسیب های زیست محیطی بی سابقه است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *