انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان عملیاتی شد

تبلیغات بنری


رئیس سازمان امور مالیاتی از آغاز رویه دائمی دیگری در نظام مالیاتی خبر داد و گفت: انتخاب محل مصرف مالیات توسط مودیان از مشاغل و مشاغل. تنها سه روز پس از انتشار آیین نامه برچسب مالیاتی، این دستور اجرایی شد.

آژانس خبری مرحله – به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، سید محمد هادی صابیانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در توییتی در توییتر نوشت: آغاز رویه دائمی دیگری در نظام مالیاتی؛ انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات دهندگان در مشاغل و مشاغل. تنها سه روز پس از انتشار آیین نامه برچسب مالیاتی، این دستور اجرایی شد. طی روزهای گذشته منابع مالی برای تکمیل بیش از 142 پروژه در استانداری های مختلف تامین شد.

در واقع سازمان امور مالیاتی با این اقدام به یکی از سوالات و مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه ها و استهلاک مالیات های پرداختی پاسخ موثری خواهد داد.

به گونه ای که مودیان ضمن ارائه فرم تفاهم نامه ماده 100 می توانند با تخصیص مالیات به پروژه های دارای اولویت ملی و منطقه ای محل هزینه نمودن مالیات را مشخص نموده و از این طریق در توسعه کشور مشارکت فعال داشته و کارهای سازنده را انجام دهند. طرح هایی در زمینه هایی مانند بهداشت، درمان، آموزش، حمل و نقل و … خواهند داشت.

از سوی دیگر سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که اسامی مودیان سهمی در اجرا و راه اندازی طرح های ملی و منطقه ای با تایید آنها اعلام می شود.

انتظار می رود مشارکت مستقیم شهروندان و مودیان مالیاتی در نظام تخصیص منابع درآمدی موجب بهبود نگرش آنان نسبت به هزینه های مالیاتی و کسب رضایت بیشتر از پرداخت مالیات عادلانه شود.

شایان ذکر است، 1915 طرح (طرح) ملی و منطقه ای در قالب تفاهم نامه ماده 100 برای انتخاب مؤدیان بارگذاری شده است که تاکنون (3 مردادماه) با استقبال خوب مؤدیان مواجه شده است و 1602 طرح نیز توسط مؤدیان انتخاب شده است. توزیع مالیات های متعلقه آنها

شایان ذکر است از میان طرح های منتخب، 142 طرح به طور کامل از محل پرداخت مالیات مودیان تامین شده است.

به همین دلیل می توان گفت که این طرح در همه استان ها با استقبال خوبی مواجه شد و بیشترین انتخاب و تخصیص مالیات توسط مودیان در استان هایی مانند خراسان رضوی، کردستان، سیستان، بلوچستان، فارس و گیلان بوده است.

لازم به ذکر است براساس آیین نامه اجرایی مصوب هیات وزیران، مبالغ اختصاص یافته به مودیان و اعتبارات تامین شده از این محل توسط سازمان امور مالیاتی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان برنامه ابلاغ شده است. حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات به منابع تخصصی اطلاع داده شود و پروژه ها به آنها تخصیص داده شود.

انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات دهندگان امکان پذیر شد

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *