انتخابات فرانسه؛ ائتلاف مکرون در مسیر شکست

تبلیغات بنری


نظرسنجی ها در مورد انتخابات فرانسه نشان می دهد که ائتلاف حاکم برای شکست راست افراطی با چالش های زیادی مواجه است.

یورنا امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که در جریان انتخابات اخیر اتحادیه اروپا توسط راست افراطی مجلس ملی فرانسه تحقیر شده بود، بیانیه تکان دهنده ای صادر کرد و در آن گفت که با برگزاری انتخابات زودهنگام تلاش خواهد کرد جلوی پیشرفت جناح راست فرانسه را بگیرد.

چالش در اردوگاه ماکرون

از زمان اعلام این تصمیم، تیم مکرون به دلیل تردیدها، انتقادات و روحیه ضعیف مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

چنین ناامیدی شدیدی برای آینده فرانسه مشکل ایجاد می کند. یکی از بزرگترین سؤالاتی که سیاست فرانسه با آن مواجه است این است که چه کسی خلاء مرکز سیاسی را با پایان دوره ریاست جمهوری ماکرون پر خواهد کرد.

ائتلاف میانه رو ماکرون هم از چپ و هم از راست در خطر نابودی با رای است. در همین حال، به نظر می رسد متحدان رئیس جمهور فرانسه به دنبال استراتژی خروج از ائتلاف هستند.

اظهارات تند درباره رئیس جمهور فرانسه که زمانی زمزمه می شد، اکنون در صحن علنی بیان می شود.

برونو لومیر وزیر دارایی وفادار به مکرون و یکی از ارکان حزب لیبرال النهضه گفت: ماکرون تصمیم گرفت پارلمان را به تنهایی منحل کند و این انتخاب باعث ایجاد نگرانی، سوء تفاهم و گاهی خشم در کشور ما در میان مردم شده است. . فرانسوی ها، همه جا.

خروج زودهنگام از حزب ماکرون

اکنون، با تغییر مرکز سیاسی فرانسه، برخی از احزاب و متحدان ماکرون راه‌های جداگانه‌ای را در پیش گرفته‌اند و پلتفرم‌های مستقل‌تری راه‌اندازی می‌کنند، در حالی که جایزه نهایی – ریاست جمهوری – از ماکرون دورتر به نظر می‌رسد.

مکرون در مورد به خطر انداختن ثروت سیاسی متحدانش در آخرین قمار خود چیزی نمی داند.

ممکن است جاه طلبی های شخصی وجود داشته باشد که با تغییرات فعلی خنثی شود، اما این مهم نیست. متحدان ماکرون با لحظه ای تاریخی و دشوار روبرو هستند.

نتایج نظرسنجی ها در انتخابات فرانسه

نامزدهای انتخابات فرانسه تا عصر یکشنبه گذشته فرصت داشتند تا برای 577 کرسی مجلس ملی که در دور اول انتخابات پارلمانی در 30 ژوئن (10 ژوئیه) رقابت خواهند کرد و دور دوم تعیین کننده در 7 ژوئیه (17 ژوئیه) برگزار می شود، ثبت نام کنند. ).

ائتلاف میانه رو ماکرون که سه سال قبل از برگزاری انتخابات خبر داده بود، اکنون کمتر از دو هفته تا تبلیغات انتخاباتی فاصله دارد.

نظرسنجی های اولیه نشان می دهد که حزب راست افراطی «مجلس ملی» با بیش از 30 درصد پیشتاز است و ائتلاف چپ جدید جبهه مردمی با 25 درصد آرا در رتبه دوم و حزب ماکرون در رتبه سوم قرار دارند.

اگرچه نتیجه انتخابات آتی فرانسه هنوز مشخص نیست، اما نمی توان احتمال پیروزی ریاست مجلس ملی بر دولت بعدی را انکار کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مجلس ملی می‌تواند 265 کرسی – کمتر از اکثریت مطلق – را به دست آورد، اما این منجر به یک پارلمان معلق و هفته‌ها ائتلاف پیچیده خواهد شد.

شکی نیست که انحلال پارلمان توسط مکرون پس از پیروزی جناح راست افراطی فرانسه در رای گیری در مورد اتحادیه اروپا منجر به ترسیم مجدد خطوط سیاست فرانسه شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *