انتخابات انگلیس؛ وضعیت ناامید کننده حزب حاکم در نظرسنجی‌ها

تبلیغات بنری


حزب حاکم بریتانیا در آستانه انتخابات سراسری این کشور در نظرسنجی ها به نتایج بسیار ضعیفی دست یافت.

یورنا – رای دهندگان بریتانیایی برای شرکت در انتخابات سراسری بریتانیا در 4 جولای (14 ژوئیه) به پای صندوق های رای خواهند رفت.

تعداد اعضای مجلس عوام چند نفر است؟

انتخابات بریتانیا برای انتخاب اعضا یا نمایندگان مجلس عوام؛ این کشور به 650 منطقه به نام حوزه های انتخاباتی تقسیم شده است که هر کدام نماینده ای را به نمایندگی از مردم محلی انتخاب می کنند.

اکثر نامزدها نماینده یک حزب سیاسی هستند، اما برخی نیز مستقل هستند.

هر کسی که در فهرست انتخاباتی باشد که در روز رای گیری ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشد، اگر شهروند بریتانیا، شهروند مشترک المنافع واجد شرایط یا شهروند ایرلندی با آدرس انگلیسی باشد، می تواند رأی دهد.

همه شهروندان بریتانیایی که در خارج از کشور زندگی می کنند می توانند در حوزه انتخاباتی که قبلاً در آن ساکن بوده یا ثبت نام کرده اند، رأی دهند.

در این انتخابات از مرزهای نواحی انتخاباتی جدید استفاده می شود تا تغییرات جمعیتی را منعکس کند و تعداد رای دهندگان را برابر کند.

وضعیت مجلس عوام قبل از انتخابات

مجلس عوام بریتانیا در روز پنجشنبه 30 می (10 ژوئن) منحل شد. انحلال مجلس عوام به این معنی است که نمایندگان کرسی های خود را از دست می دهند و کسانی که می خواهند به مجلس عوام بازگردند باید برای انتخاب مجدد با یکدیگر رقابت کنند.

دولت بریتانیا همچنین وارد یک دوره قبل از انتخابات می شود که فعالیت های وزارتی و اداری را در طول مبارزات انتخاباتی محدود می کند.

عدم قطعیت در مورد نتایج انتخابات بریتانیا

انتخابات عمومی بریتانیا به هیچ وجه کار تمام شده ای نیست. نظرسنجی ها مقدار زیادی از عدم قطعیت را پنهان می کنند.

هماهنگ کننده کمپین انتخاباتی حزب کارگر بریتانیا می گوید که محافظه کاران می خواهند مردم این کشور باور کنند که نتیجه قطعی شده است، اما تنها راه برای برکناری دولت فعلی بریتانیا رای دادن به حزب کارگر است.

یکی از مقامات ارشد حزب کارگر تأیید کرد: اگر حزب کارگر پیروز شود، البته ما وارث وضعیت بسیار دشواری خواهیم بود. این گواهی بر کارنامه حزب محافظه کار در 14 سال گذشته است که در صورت پیروزی مجدد هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

وضعیت فاجعه بار حزب محافظه کار حاکم بریتانیا در پای صندوق های رای

نتایج نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 20 درصد از رای دهندگان هنوز تصمیم خود را نگرفته اند یا مطمئن نیستند که چگونه رای دهند.

مبارزات انتخاباتی فاجعه‌بار حزب محافظه‌کار، حزب کارگر را در نظرسنجی‌ها به یک پیشتازی نزدیک به رکورد سوق داد.

آخرین نظرسنجی Opinium برای Observer نشان می‌دهد که حزب کارگر 40 درصد (بدون تغییر نسبت به هفته گذشته) و محافظه‌کاران تنها 20 درصد (سه هفته کاهش) دارند.

این رقم 20 امتیازی برابر با بالاترین برتری حزب کارگر تحت رهبری کیر استارمر است و از تصدی نخست وزیری فاجعه بار و کوتاه مدت لیز تراس، نخست وزیر سابق بریتانیا جلوگیری می کند.

حزب لیبرال دموکرات بدون تغییر در 12 درصد بود، در حالی که سبزها نیز از افزایشی برخوردار بودند که اکنون 9 درصد است.

در حالی که حزب کارگر اصرار دارد که بسیاری از رای‌دهندگان بلاتکلیف هستند و نظرسنجی‌ها ممکن است گمراه‌کننده باشند، به نظر می‌رسد این نظرسنجی تأیید می‌کند که محافظه‌کاران از زمان روی کار آمدن نخست‌وزیر ریشی سوناک هیچ پیشرفتی نداشته‌اند.

برای حزب فعلی که غیرمعمول است، محافظه کاران در طول مبارزات انتخاباتی به جای کم کردن شکاف، عملاً عقب نشینی کردند.

آخرین داده های نظرسنجی، کم سوناک و تیم ناامیدش را به همان اندازه تلخ می کند. در مقایسه با شروع کمپین، حزب کارگر پیشتاز خود را در تمام حوزه های سیاست کلیدی – خدمات بهداشت عمومی، اقتصاد، مهاجرت، مسکن و کنترل جرم و جنایت گسترش داده است.

وقتی از نظرسنجی ها پرسیده شد که بهترین نخست وزیر چه کسی خواهد بود، استارمر همچنان برتری خود را نسبت به سوناک حفظ کرد: اکنون 36 درصد می گویند استارمر و فقط 17 درصد سوناک را تایید می کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *