المپیک ۲۰۲۴| مسیر پُر پیچ و خم امامی برای رسیدن به سکوی قهرمانی در پاریس

تبلیغات بنری


رقابت‌های وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک از 19 اوت آغاز می‌شود.

یورنا- کایل داک، قهرمان چهار دوره جهان و دارنده مدال نقره جهان در سال 2023 از ایالات متحده، با وزن 74 کیلوگرم در جایگاه اول قرار دارد و در بهترین شرایط برای مدال طلای المپیک قرار دارد. داک در المپیک 2020 توکیو مدال برنز گرفت و زوربیک سیداکوف از روسیه که سال گذشته داک را شکست داد در پاریس نیست.

نیمی از ترکیب او شامل شماره 4 دایچی تاکاتانی از ژاپن، شماره 5 خاتاج تسابولوف از صربستان و شماره 8 باکار ندوم از گینه بیسائو خواهد بود. تاکاتانی در سال 2023 به مدال برنز جهان دست یافت و در رده های سنی نیز دو مدال جهانی را کسب کرد. ندوم دو بار قهرمان آفریقا شد و به بازی های المپیک آفریقا و اقیانوسیه در پاریس راه یافت.

مقام دوم توران بایراموف از آذربایجان است که در رده های سنی زیر 17 و 23 سال جهان قهرمان شد. بایراموف که در المپیک 2020 نیز شرکت کرده بود، از طریق مسابقات انتخابی المپیک اروپا به پاریس راه یافت و همچنین در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در سال های 2021 و 2023 پنجم شد.

نیمی از تیم او شامل شماره 3 جورجیوس کوگیومتسیدیس از یونان، شماره 6 فنگ لو از چین و شماره 7 تاجموراز سالکازانوف از اسلواکی خواهد بود. کوگیومتسیدیس در مسابقات جهانی بزرگسالان 2023 پنجم شد، دو قهرمانی متوالی زیر 23 سال اروپا و یک مدال رده سنی جهان را کسب کرده است. لو در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023 به مقام هفتم رسید و سالکازانوف قهرمان زیر 23 سال آسیا بود که دو بار دارنده مدال نقره جهان، برنده مدال برنز جهان و قهرمان زیر 23 سال جهان در سال 2018 است.

ستاره این گروه، فرانک چامیزو ایتالیایی، قهرمان دو دوره جهانی و دارنده مدال المپیک است که در ابتدا نتوانست به پاریس راه پیدا کند. با انتخاب ورزشکاران انفرادی خنثی (IOC – AIN) و به دنبال آن خروج ورزشکاران از روسیه و بلاروس، چامیزو وارد شد. یکی دیگر از کهنه‌کارها، جیاندری گارزون، برنده چهار مدال جهانی کوبا است.

یونس امامی در مسابقات جهانی کشتی در سال های 2019 و 2022 موفق به کسب دو مدال برنز شد و در بازی های آسیایی 2022 نیز به مدال طلا دست یافت، اما بار اول در بلگراد به زائوربک سیداکوف باخت و در فرصت دوم مغلوب ختاک تسبالوف شد. و از مسابقه کنار رفت.

در این قرعه کشی چارمن ولف از آلبانی و رازامبیک جمالوف قهرمان سابق زیر 23 سال جهان از ازبکستان نیز حضور داشتند. ویکتور راسادین دارنده مدال نقره آسیایی 2024 از تاجیکستان که به آخرین رقابت های انتخابی المپیک جهانی راه یافت، قهرمان دانشگاه های جهان در سال 2016 روسیه شد. همچنین امروه حسن از مصر، آنتونی مونترو چیرینوس از ونزوئلا و ایمان مهدوی ورزشکار انفرادی بی طرف (تیم پناهندگان) در این رشته حضور دارند.

کشتی گیران وزن 74 کیلوگرم ( پهلو )

شماره 1 کایل دیک (ایالات متحده آمریکا)

شماره 2 توران بایراموف (آذربایجان)

شماره 3 جورجیوس کوگیومتسیدیس (یونان)

شماره 4 دایچی تاکاتانی (ژاپن)

شماره 5 خاتاج تسابولوف (صربستان)

شماره 6 فنگ لو (چین)

شماره 7 تاگموراز سالکازانوف (اسلواکی)

شماره 8 باکار آندوم (گینه بیسائو)

کشتی گیران المپیکی وزن 74 کیلوگرم (تساوی)

جورجیوس کوگیومتسیدیس (آلمان)

سیرمن ولف (آلبانی)

جیاندری گارزون (کوبا)

عمروحسن (مصر)

ایمان مهدوی (EOR)

یونس امامی (ایران)

فرانک چامیسو (ایتالیا)

ویکتور راسادین (تاجیکستان)

رازامبیک جمالوف (ازبکستان)

آنتونی مونترو چیرینوس (ونزوئلا)

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *