المپیک ۲۰۲۴| مسابقات اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در روز سوم/ اسماعیلی در پاریس شگفتی‌ساز می‌شود؟

تبلیغات بنری


سومین روز از رقابت‌های کشتی در المپیک 2024 پاریس قرار است 18 آگوست برگزار شود.

یورنا سومین روز رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک 2024 پاریس 27 مردادماه برگزار می شود.

یان بلانیوک (اوکراین) و لوئیس اورتا (کوبا) – به همراه کشتی گیر با طولانی ترین برد پیاپی جهان در بین کشتی گیران فعال – در روز سوم پاریس 2024 به مصاف هم خواهند رفت.

ژان پلینویک (اوکراین) دو مدال طلا در المپیک توکیو و یک نقره در ریو کسب کرد. این کشتی گیر 33 ساله ماموریت دارد تا در پاریس تاریخ ساز شود و اولین قهرمان دو دوره المپیک اوکراین در تاریخ این کشور شود.

اورتا از وزن 60 کیلوگرم در المپیک توکیو به وزن 67 کیلوگرم رسید و به عنوان تنها قهرمان المپیک کوبا به فیلیبرتو آسکوی و میهین لوپز ملحق می شود.

المپیک 2024 کشتی اوزان 67 و 87 کیلوگرم در روز سوم/ آل اسماعیلی در پاریس غافلگیرکننده است؟

وزن 87 کیلوگرم کشتی گیر: بلنویک در زمینی شلوغ

معمولاً این اتفاق نمی افتد که یک قهرمان المپیک به عنوان یک تیم ضعیف وارد مسابقات شود، اما زمانی اتفاق می افتد که پنج قهرمان جهان در یک براکت قرار می گیرند. علاوه بر پلینویک قهرمان المپیک اوکراین، دیگر قهرمانان وزن 87 کیلوگرم جهان عبارتند از: داوید لوسونچی (مجارستان)، علی چنگیز (ترکیه)، لاشا گوبادزه (گرجستان) و رفیک حسینوف (آذربایجان).

بیلنویک باید بر اسب های تیره الکساندر کوماروف (صربستان)، سمن نوویکوف (بلغارستان) و تورپال بسلتانوف (دانمارک) غلبه کند تا اولین اوکراینی باشد که مدال طلای المپیک را کسب می کند.

حسین اف قهرمان جهان در سال های 2021 و 23 در آخرین لحظات در پاریس امیدهای آذربایجان را نجات داد و به جای اسلام عباسوف شماره 6 وزن 87 کیلوگرم از آذربایجان برای فینال انتخابی المپیک گرفت.

دارنده مدال برنز المپیک توکیو وزن 77 کیلوگرم به وزن 82 کیلوگرم رسید و در سه فصل گذشته در آنجا ماندگار شد و دو عنوان جهانی و یک طلای اروپا کسب کرد. اما حسین اف در 36 سالگی به تیم ملی آذربایجان برمی گردد تا در بازی نهایی المپیک شرکت کند.

اگرچه حسینوف تازه وارد این بخش شده است، اما در این وزن همچنان علامت سوال است. علیرضا محمدی (ایران) و گوبادزه پیش از این با این آذربایجانی کشتی گرفته بودند و حسین اف سال گذشته توانست محمدی و گوبادزه را در فینال مسابقات جهانی شکست دهد و آذربایجان را به پاریس 2024 برساند.

گوبادزه، قهرمان جهان در سال 2019، دیروقت به لیست شرکت کنندگان اضافه شد. او این استعداد را دارد که هر کسی را در دنیا شکست دهد. در سال های اخیر، از زمان پرش از وزن 82 کیلوگرم به 87 کیلوگرم، گرجستانی چندین مرد رتبه اول را که در بازی ها نیز شرکت خواهند کرد، شکست داده است.

الکساندر کوماروف (صربستان) با غلبه بر بیلنویک، عباسوف و چنگیز قهرمان امسال اروپا شد. او بزرگترین تهدید برای رسیدن به مدال طلا خواهد بود.

المپیک 2024 کشتی اوزان 67 و 87 کیلوگرم در روز سوم/ آل اسماعیلی در پاریس غافلگیر کننده است؟

کشتی گیر وزن 67 کیلوگرم: وزن جدید و عادت های قدیمی برای لوئیس اورتا

لوئیس اورتا از زمان کسب مقام هفتم در مسابقات جهانی 2022 مردی در یک ماموریت بوده است. پس از آن اشتباه در بلگراد، اورتا در مسابقات جهانی، مسابقات قهرمانی پان آمریکا، بازی‌های آمریکای مرکزی و کارائیب و سری رنکینگ مجارستان مدال‌های طلا کسب کرده است. مهمتر از آن، دو باخت آخر او به هسویوتو (چین) بود که المپیک را از دست داد.

از 16 کشتی گیر حاضر در میدان، اورتا حداقل یک برد در نیمی از ورودی ها داشت. پیش از آن حسرت جعفروف (آذربایجان)، آندرس مونتانو آرویو (اکوادور)، آمانتور اسمایلوف (قرقیزستان)، مته نمس (صربستان)، سلیمان نصر (ترکیه)، نستور آلمانزا تروویل (چین)، کیوتارو سوگابه (ژاپن) و سعید بودند. غایب. . اسماعیلی (ایران) شکست خورد.

اورتا پیش از این از نمس و گافاروف، دو رقیب معتبر خود، پیشی گرفته است. او فصل گذشته دو بار جعفروف را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی 2023 نیز آلمان قهرمان جهان 2022 را شکست داد.

مسابقات کشتی المپیک 2024 در وزن 67 و 87 کیلوگرم در روز سوم / آل اسماعیلی در پاریس غافلگیرکننده خواهد بود؟

او هنوز با دو تهدید بزرگ روبرو نشده است: پرویز نصیبوف دارنده مدال المپیک (اوکراین) و محمد السید (مصر).

ناسیپوف نایب قهرمان توکیو به تنهایی در این فصل گافاروف، نیمز، اسلاویک گالیستیان (آرم) و ماماداسا سیلا (وراسنا) را شکست داده است. در همین حال، السید از زمان کسب برنز در توکیو، جایی که در رقابت های غیر آفریقایی با نتیجه 7 بر 4 پیش رفت، با مشکل مواجه شده است.

اسماعیلی از ایران پس از قهرمانی در پلی آف جایگزین محمدرضا قرصا قهرمان المپیک توکیو شد. او اورتا را در بوداپست شکست داد و در مقابل سوگابی پیروز شد. ایران امیدوار است که این کشتی گیر جوان بتواند مانند توکیو شگفتی ساز شود و به مدال طلا دست یابد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *