المپیک ۲۰۲۴| مأموریت غیرممکن محسن‌نژاد و کار سخت میرزازاده مقابل غول کوبایی/ بدشانسی برای بختِ طلای کشتی ایران

تبلیغات بنری


یک گزارش

دو وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی در المپیک پاریس از ظهر امروز آغاز می شود و مهدی محسنی نژاد در وزن 60 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

یورنا رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک 2024 پاریس امروز از ساعت 15:00 به وقت محلی (16:30) به وقت ایران رسما آغاز می شود. مهدی محسنی نژاد در 60 پوند امین میرزازاده آنها به عنوان نماینده کشورمان در دسته 130 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

قرعه کشی دو وزن نخست کشتی فرنگی عصر دیروز برگزار شد و نمایندگان کشورمان حریفان خود را شناختند.

بر این اساس در وزن 60 کیلوگرم که 17 نفر حضور دارند، مهدی محسنی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرجت از الجزایر می رود که به نظر می رسد کار سختی مقابل این حریف پیش رو نداشته باشد. اما وظیفه اصلی محسنی نژاد این است که در مرحله بعد شروع می شود، اگر از این حریف عبور کنید باید با برنده مبارزه کوین آرماس رودریگز از کوبا و کنشیرو فومیتانایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال های طلا (2017 و 2019)، نقره (2023) و برنز (2022) برای مبارزه از ژاپن.

متاسفانه زولامان شارنبکوفقهرمان قرقیزستانی این وزن نیز در گروه محسنی نژاد قرار دارد و تا مرحله نیمه نهایی امکان دیدار این دو کشتی گیر وجود ندارد.

اما این تمام ماجرا نیست زیرا در صورت شکست محسنی نژاد در دومین مسابقه خود، برنده برای حضور در فینال باید به مصاف چارشچنبکف برود. مدال المپیک.

المپیک 2024 ماموریت غیرممکن محسنی نژاد و سخت کوشی میرزازاده مقابل غول کوبایی/ بدشانسی برای طلای کشتی ایران

اما بدترین چیز ممکن برای رنجرز خوب اولین فرصت کسب مدال طلای المپیک برای شاگردانش زمانی بود که تیم ملی کشتی فرنگی در دور دوم مقابل حریف اصلی خود قرار گرفت. جایی پایین تر، او باید در یک فینال زودهنگام به مصاف امین میرزازاده، به عنوان قهرمان سنگین وزن دسته برتر برود. میجین لوپز، برنده 4 مدال طلای المپیک و 5 مدال طلای جهانی.

غول کوبایی که پس از قهرمانی در المپیک توکیو تقریباً در هیچ زمین رسمی روی تشک نرفته بود، ناگهان به یاد هند افتاد و 5 بار میل به قهرمانی پیدا کرد و به همین دلیل رده بندی نداشت و از بدشانسی. او بر اساس قرعه کشی در گروه میرزاده قرار گرفت و در دور دوم به گفته بسیاری از کارشناسان باید فینال زودهنگام کشتی سنگین وزن را شاهد باشیم.

در وزن 130 کیلوگرم که 16 نفر است، امین میرزازاده در دور اول به مصاف آدام کان آمریکایی می رود که به نظر نمی رسد کار سختی برای عبور از سد حریف پیش رو داشته باشد. وی در صورت غلبه بر این رقیب در دور بعد به مصاف برندگان مدال طلای المپیک و جهان میهن لوپز از کوبا و لی از کره جنوبی می رود تا شاهد هیجان انگیزترین رقابت برای این وزن در این مرحله باشیم. .

در المپیک توکیو نیز میرزازاده در همان مرحله به مصاف لوپز رفته بود و با نتیجه 8 بر صفر مغلوب رقیب سرشناس خود شد اگرچه لوپز با قهرمانی در تورنمنت فرصت به فینال رسید، اما در دیدار رده بندی مجددا به رده بندی رسید. وی با شکست مقابل رضا کیالیب از ترکیه در جایگاه پنجم قرار گرفت.

همچنین میرزازاده صباح شریعتی، کشتی گیر ایرانی اصالتا جمهوری آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک و هیکی نبی از استونی نیز به این گروه پیوستند که کار او را برای رسیدن به مدال المپیک دشوارتر می کند.

المپیک 2024 ماموریت غیرممکن محسنی نژاد و سخت کوشی میرزازاده مقابل غول کوبایی/ بدشانسی برای طلای کشتی ایران

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *